Lapsella kesätyö 8-14.30 ja ei halua ottaa eväitä mukaan koska se on NOLOA
Kommentit (22)
Tai sillä on jotain ahistusta liittyen julkiseen syömiseen. Terveisin 27v ja vaikka välillä fyysistä työtä 12h vuoroissa niin ei pysty syömään.
En ymmärrä miten teinit pystyy edes elämään häpeältään, kun kaikki on aina niiiiiiin noloa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa mieluummin käydä työkaverin kanssa raflassa tai ruokalassa syömässä.
Paitsi että osa työkavereistakin voi olla eväslinjalla. Itse käyn tosi harvoin missään raflassa kun kävelymatkan päässä ei edes ole mitään ruokapaikkaa.
No ei oo. Kaikilla muilla on luultavasti eväät. Vai onko niin, että eväsleivät on ainoa vaihtoehto mielestäsi? Se ei ole noloa, mutta jos on jossain ulkohommissa, niin mieluummin jotain muuta. Leivät nahistuu ja vettyy, niitä on ärsyttävä syödä. Jotain muuta, pasteija, hedelmä..jos ei ole mikroa käytössä. Mutta ainakin meidän työpaikassa nuorilla on eväät ja omakin poika otti hautausmaahommissa joka päivä jotain. Siellä oli kyllä mikromahdollisuus, mutta kaikilla paikkakunnilla ei välttämättä ole. Nälissä oleminen ja pyörtyminen sen takia on noloa, sano teinille tämä. Mutta eväs voi olla muutakin kuin voileipiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että osa työkavereistakin voi olla eväslinjalla. Itse käyn tosi harvoin missään raflassa kun kävelymatkan päässä ei edes ole mitään ruokapaikkaa.
Itse en ehtisi käymään missään lounaspaikassa, paitsi pizzalla, jos tilaisin etukäteen. Mutta miehellä on varmaan viisi lounaspaikkaa parin sadan metrin säteellä, eikä käy niissä juuri koskaan. Pitää eväät tai käy kotona jos ehtii, kotiin on lyhyehkö matka.
Vaikea sanoa juuri mitään kun et kuvaillu työtä, mutta jos on esimerkiksi toimistossa, niin kyllä mäki ensimmäisenä työpaikkana häpeäisin (tai saattaisin hävetä) omia eväitä. Taas jos raksan tyyppinen / keikkapaikka, niin eväissä ei ole mitään noloa.
Kunhan kasvaa isommaksi niin tottuu omiin eväisiin tai sitten ei. Tottuminen voi johtua myös siitä, että huomaa paljonko säästää kun kiikuttaa omat eväät töihin. EIköhän tuo pysy ravittuna, jos töitä.
Toimistossa on ihan yleistä pitää omat eväät. On aina ollut ja tulee aina olemaan.
Olenhan minäkin ollut teini, joskus vuonna kivi ja kirves, mutta onko nykyään niin, että teinit ajattelevat vielä enemmän mitä muut heistä ajattelevat kuin minun nuoruudessani? Some tuottaa jatkuvia arviointeja vähän joka asiasta, kun sinne pitää koko ajan raportoida joka pihaus. Tämä koskee myös aikuisia ja tuottaa "kulttuurista ilmapiiriä". Kysytäänhän täällä palstallakin onko noloa pukeutua jollakin tavalla tai onko Michael Korsin laukku nolompi kuin Louis Vuittonin. Äly hoi!
Teini olkoon nälässä. Se kasvattaa järkeä ja hän tekee viikon, kahden päästä itse omat eväänsä.
Lounasruokalassa syöminen voi olla päivän tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Jos kaikki muutkin syövät siellä.
Kyseessä vanhainkoti
, lähimpään kauppaan 2km eikä halunnut ostaa ruokakuponkeja, joilla saisi lounaan työpaikalla joten ... nakkasin sille nyt kuitenkin mukaan hedelmiä ja tein pari leipää, pitkin hampain otti ne mukaan. Heittäköön vaikka puskaan. Ehkä huomaa että nälkä tulee.
Ap
Sama juttu oli meillä, lopulta suostu ottamaan smoothien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä vanhainkoti
, lähimpään kauppaan 2km eikä halunnut ostaa ruokakuponkeja, joilla saisi lounaan työpaikalla joten ... nakkasin sille nyt kuitenkin mukaan hedelmiä ja tein pari leipää, pitkin hampain otti ne mukaan. Heittäköön vaikka puskaan. Ehkä huomaa että nälkä tulee.Ap
Lopeta paapominen. Nälkään ei kuole edes päivässä. Jos on riittävän vanha olemaan töissä on riittävän vanha (luulemaan osaavansa arvioida) arvioimaan eväiden tarpeellisuuden. Ehkä toisena työpäivänä tietää jo että tulee nälkä.
Se ei vaan oikeasti ole helppoa olla teini. Tavallaan muistan hyvin ne omat tunteet... Ei oikein tiedä, miten pitäisi käyttäytyä, miten toimia niiden eväiden kanssa. Missä niitä kuljettaa, mihin ne sitten panee ja missä välissä. Ja missä välissä syö ja missä paikassa.
Ja varsinkin, jos kukaan muu ei syö eväitä!
Mun mielestä se oli kans noloa teininä syödä eväitä kesätöissä.
Kyllä se routaporsaan kotiin ajaa, kun tulee nälkä. Itse olin tuommoinen teini, en uskaltanut mennä kahvihuoneeseen ja syödä muiden nähden. Lopetin tupakoinninkin kun en kehdannut mennä kesken päivän röökille. Eli oli karmee itsestään numeroa tekemisen pelko, sosiaalisten tilanteiden pelko, puhumisen pelko. En muuten käynyt lukiossakaan ikinä ruokalassa, en vaan uskaltanut. Mutta seuraavassa työpaikassa jo varmaan söin, hengissä olen ainakin ja nykyään syön töissä, tosin työpöytäni ääressä yksin, kuten meillä kaikki. =)
Tai ehkä teinin pitää ensin tsekata mitä ne muut raahaa evääksi ja ottaa sitten samanlaisia safkoja ettei erotu joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä vanhainkoti
, lähimpään kauppaan 2km eikä halunnut ostaa ruokakuponkeja, joilla saisi lounaan työpaikalla joten ... nakkasin sille nyt kuitenkin mukaan hedelmiä ja tein pari leipää, pitkin hampain otti ne mukaan. Heittäköön vaikka puskaan. Ehkä huomaa että nälkä tulee.Ap
Lopeta paapominen. Nälkään ei kuole edes päivässä. Jos on riittävän vanha olemaan töissä on riittävän vanha (luulemaan osaavansa arvioida) arvioimaan eväiden tarpeellisuuden. Ehkä toisena työpäivänä tietää jo että tulee nälkä.
No ehkä sun tapa on pistää niskaperseotteella "maailmalle" opettelemaan kaikki kantapään kautta mutta kaikilla se ei ole noin.
Itse olisin kaivannut aikanaan teininä tuollaista joka olisi neuvonut ja auttanut. Mikä tuossa nyt niin erikoista muka oli, eikö jokainen äiti yrittäisi neuvoa eväsasiaa jos kyseessä vaikka eka työpaikka?
Ihme kommentteja taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä vanhainkoti
No ehkä sun tapa on pistää niskaperseotteella "maailmalle" opettelemaan kaikki kantapään kautta mutta kaikilla se ei ole noin.
Itse olisin kaivannut aikanaan teininä tuollaista joka olisi neuvonut ja auttanut. Mikä tuossa nyt niin erikoista muka oli, eikö jokainen äiti yrittäisi neuvoa eväsasiaa jos kyseessä vaikka eka työpaikka?
Ihme kommentteja taas.
Neuvominen ja keskusteleminen yhdessä asiasta on eri asia kun "laittaa mukaan hedelmiä". Annosteletko kotonakin ruuan teiniesi lautasille?
Luulis olevan samaan tapaan noloa olla vanhainkodissa töissä?
Mutta teinien aivotukset on outoja. Ollut itse kullakin. Jälkeenpäin saaki hävetä muistojaan.