Minkä takia jotkut kouluihin päässeet kieltävät
Kommentit (19)
Saattavat olla julkisuuden henkilöiden lapsia tai haluavat muuten pysyä anonyymeinä(esim.syyttäjien tms. lapset).
Joillain voi olla ihan todellinen vaara siinä, että joku kävisi tutkimassa mihin kouluun tämä kyseinen henkilö pääsi ja siitä sitten seuraisi ongelmia. Niitä vainoajia on monenlaisia, valitettavasti esim. omat vanhemmat joissain tapauksissa. Tai sitten voi olla, ettei oikeasti vaan halua koulupaikkaansa koskevaa tietoa nettiin, vaikka mitään "painavaa" syytä ei olisikaan. Sekin on ihan ok.
Stalkkereita kun maailmasta löytyy...
P*skaako se kelleen kuuluu kenen kersa on päässy johku kouluun
Yksinkertaisesti ei halua tietojansa nettiin, ei siihen mitään erityistä syytä tarvita. Mä odotan tietoa aikuiskoulutuksesta, luulin että tulisi sähköpostia mutta ei...perinteistä kirjettä tässä nyt sitten odotellaan.
Mä en tiedä miksi ne nimet ylipäätään pitää julkisesti julkaista. Itse kielsin julkaisun. En koe luontevaksi muutenkaan jakaa itsestäni paljon tietoa verkossa; en harrasta some-selfietitä jne. Mulla on myös exä joka stalkkasi minua jossain vaiheessa, todennäköisesti googlailee nimeäni edelleen enkä halua tietoja hänen nähtävilleen.
Monestakin syystä, kuten esimerkiksi
1. stalkkerit
2. liika uteliaat
3. yksityisasia
4. häpeä, kun ei päässyt parempaan kouluun tai koulutukseen
5. ei ole tosissaan juuri tämän koulutuksen suhteen
yms.
Keksi itse lisää.
Ne nimilistat tulee kuitenkin täydellisenä koulujen oviin ja joihinkin sanomalehtiin.
Luulisi olevan kunnia-asia että nimi näkyy esim lukion, johon vaikea päästä, sivuilla.
Esimerkiksi turvakielto on looginen syy olla haluamatta nimeään lehteen.
Meillä mt-ongelmaiselle sukulaiselle haettu lähestymiskielto. En välttis ilmoittele netissä, missä ne turvatut lapset on jatkossa.
Itse kielsin, koska se ei kuulu kenellekkään ulkopuoliselle, mihin kouluun pääsin.
Suurin osa kuitenkin sallii julkaisun.
Kaikilla ei ole ollut ruusuinen ja viaton elämä. Voi olla ihmisiä, joille ei kannata tietojaan jakaa ihan turvallisuuden takia. Lisäks mun mielestä on muutenkin omituista, että niitä nimiä julkaistaan netissä. Itse en ole koskaan antanut nimeäni julkaistavan edellä mainituista syistä.
Noissa julkaisuissa ei ole mitään järkeä. Kukaan normaali ihminen ei niitä käy syynäämässä läpi etsien tuttujaan, vaan he kuulevat uutiset läheisiltään henkilökohtaisesti. Ne on ainoastaan stalkkereita ja hulluja varten.
Vierailija kirjoitti:
Ne nimilistat tulee kuitenkin täydellisenä koulujen oviin ja joihinkin sanomalehtiin.
Kyttääjän on vaikeampi käydä läpi kaikkia koulujen ovia kuin kirjoittaa nimi Googleen.
Vierailija kirjoitti:
nimensä julkaisemisen netissä?
Siksi että kaikki nettiin laitettu on siellä ikuisesti. Ihmiset jotka tajuavat tämän ovat fiksumpia kuin ihmiset jotka kriitikittömästi avaavat koko elämänsä omalla nimella ja naamalla netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ovat opettaneet, että kaikki pitää salata. Heillä on varmaan salaiset puhelinnumerot ja osoitetiedot. Kukaan ei saa tietää heistä mitään.
Voiko muuten kieltää koulua tai ylioppilastutkintolautakuntaa julkaisemasta nimeä kun on päässyt ylioppilaaksi?
Voi kieltää.
Vanhemmat ovat opettaneet, että kaikki pitää salata. Heillä on varmaan salaiset puhelinnumerot ja osoitetiedot. Kukaan ei saa tietää heistä mitään.
Voiko muuten kieltää koulua tai ylioppilastutkintolautakuntaa julkaisemasta nimeä kun on päässyt ylioppilaaksi?