Mitä mieltä olet tästä?
Olen parisuhteessa, meillä on yksi yhteinen lapsi, tyttö pian 3 vuotta. Asumme kuitenkin mieheni kanssa omissa kodissamme. Tyttäremme asuu minun kanssani. Mieheni ei ota mitenkään osaa tyttäremme elämiseen taloudellisesti. Minä olen maksanut aina kaiken.
Kommentit (8)
Kai hän maksaa elatustukea?
Siis ihan ok järjestely tuo erillään asuminen, jos se on molemmille osapuolille ok. Mutta tuota en ymmärrä ettei mies maksaisi mitään. Sinun pitää lastenvalvojan kautta hakea elatusta mieheltäsi jos et muuten saa.
Paitsi jos saat palkkaa esim 4000 euroa ja mies on työtön niin sittenhän et saa mitään ja tuo on ihan ok järjestely.
Jos lapsi on miehen, eikä halua kustantaa lapselleen mitään, itse ainakin antaisin miehen vetää. Viettääkö lapsen isä aikaa lapsensa kanssa? Jos ei, niin aikamoinen lurjus kyseessä kyllä..
Mieheni ei maksa elatuksia. Olen ollut osa-aikaisessa työssä noin 1 1/2 vuotta. Toulouse menee taloudellisesti. Asumistukea saan ja lapsilisän.
Olemme tyytyväisiä molemmat asumisen tyyliin. Mutta tuo talous rasittaa minua. Mitä oikeuksia minulla on? Rahasta kun puhumme niin syntyy riita.
Elatustukia hakemaan mars! Pyydät miestä itse maksamaan, jos ei maksa niin lastenvalvojaan yhteys! En olisi kyllä tuollaisen miehen kanssa.
Outoa. Oliko lapsi yhteinen toive vai vain sinun "projektisi"? Kuinka paljon isä on lapsen kanssa, mieltääkö hän itsensä isäksi vai "äidin apulaiseksi" tai "lapsenvahdiksi"? Tuota rahajärjestelyä en hyväksyisi mitenkään päin. Teidät voi rinnastaa eroperheeseen, joten vähintäänkin elarit olisivat paikallaan.
Erillään asuminen on ihan ok.
Lapsi oli yhteinen toive. En vain ymmärrä miehen asennetta rahaan. En ole uskaltanut otta asiaa kunnolla puheeksi... Jos haen kelasta elatuksia niin välillämme syntyy suuri riita ja eripura. Ymmärrän että tämä on väärin ja väärä tapa myös itseltäni toimia.
Olet ahne rahan perässä juokseva materialisti.