Juhannus pilalla, ystäväni poikaystävän käytös ihmetyttää
Juhannus on ensi viikolla, ja olen lähdössä aviomieheni kanssa ystäväni vuokraamalle mökille juhannuksen viettoon. Tai tämä oli ainakin alkuperäinen tarkoituksemme.
Nyt itseäni on alkanut suuresti häiritsemään ystäväni miehen käytös.. Emme ole tavanneet häntä kuin muutamia kertoja, ja aluksi hän vaikutti mukavalta ja huumorintajuiselta porukan hauskuttajalta. (Ystäväni on seurustellut reilun vuoden hänen kanssaan.) Ajan kuluessa hän on kuitenkin alkanut kieltäytymään meille tulosta (tai ylipäätään kenellekkään meidän porukasta tulosta), ja on hyvin tyly tavatessamme. Ystäväni muutti hänen kanssaan yhteen alkuvuodesta, ja meidät on kutsuttu kerran kylään heille. Kyläreissu oli vaivaannuttavinta ikinä, koska ystäväni mies kyllä oli paikalla, mutta antoi elein ja ilmein hyvin selvästi ymmärtää ettei häntä kiinnosta vähääkään meidän seuramme. Hän ei osallistunut mihinkään keskusteluun, kysynyt meiltä mitään tai vastannut mihinkään keskustelunalotuksiimme. Hän myöskin lähti "ulos" kesken kyläilymme. Hän on 34-vuotias, eli mistään ihan nuoresta miehestä ei ole kysymys.
Nyt tosiaan juhannus tämän pariskunnan kanssa lähenee, ja itseäni ahdistaa mennä viettämään aikaa niin tylyn ja epäsosiaalisen henkilön seuraan. En ymmärrä hänen käytöstään alkuunkaan!? Olen yrittänyt varovasti kysyä herkästi loukkaantuvalta ystävältäni onko meillä mahdollisesti joku ongelma ja mistä miehensä käytös johtuu, mutta ystävä ei huomaa / ole huomaavinaan mitään outoa miehensä käytöksessä.
Tekisi mieli perua koko juhannus, mutta sitten ystäväni jäisi pulaan mökin vuokran kanssa koska olemme tietenkin lupautuneet maksamaan siitä puolet. Toinen vaihtoehto on yrittää "selvittää ongelma" minkä tiedän todennäköisesti aiheuttavan kokonaisuudessaan välirikon ystävääni, koska hän ei halua mitään ongelmaa alunperinkään tunnistaa. Kolmas vaihtoehto tietysti on mennä mökille kärsimään jäätävästä ja vaivautuneesta tunnelmasta. Mitä te muut tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (121)
Ap miten poikkis on perustellut?
Joku välkky taas kaivanut vanhan aloituksen ja vastailee ap:lle...
Voi ei, mä en huomannut että on niin vanha aloitus ja pohdin jo vastaustani aapeelle... Kunpa hän palaisi kertomaan, miten meni!
Ostakaa sille juhannuslahjaksi terävä veitsisetti.
APn miehellä ja sillä ystävälläsi on suhde. Ystävän mies epäilee ja on jäljillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaverilla suhteessa kaikki ok? Saako hän muuten kulkea miten haluaa vai rajoittaako mies menoja? Itselle tuli mieleen, että onko mies niin mustasukkainen ja kontrolloiva, ettei halua naisella olevan ystäviä ja näin osoittaa mieltään naisystävälleen. Onko miehellä omia kavereita?
Sama tuli mieleen. Onko ystävän käytös muuttunut tai käyttäytyykö teitä/muita kohtaa erilailla miehen ollessa paikalla?
Kuvailit miehen olleen alkuun "kaikkien hauskuttaja" ja "hyvä tyyppi", nyt ihan vastakohta. Tiedätte kyllä, minkälaiseen persoonallisuustyyppiin kuvaus sopii. Tässä tapauksessa lähtisin ihan utealiaisuudesta viettämään juhannusta yhdessä mökille, jotta näkisin samalla millainen persoona tämä mies todella on. Ja jos hälytyskellot alkaisivat soida, varottaisin tuota ystävääsi miehestä. Mökillä kun tiiviisti vietätte muutaman vrk:n niin ehtii kyllä näkemään, minkälaisten ihmisten kanssa on reissuun lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaverilla suhteessa kaikki ok? Saako hän muuten kulkea miten haluaa vai rajoittaako mies menoja? Itselle tuli mieleen, että onko mies niin mustasukkainen ja kontrolloiva, ettei halua naisella olevan ystäviä ja näin osoittaa mieltään naisystävälleen. Onko miehellä omia kavereita?
Sama tuli mieleen. Onko ystävän käytös muuttunut tai käyttäytyykö teitä/muita kohtaa erilailla miehen ollessa paikalla?
Kuvailit miehen olleen alkuun "kaikkien hauskuttaja" ja "hyvä tyyppi", nyt ihan vastakohta. Tiedätte kyllä, minkälaiseen persoonallisuustyyppiin kuvaus sopii. Tässä tapauksessa lähtisin ihan utealiaisuudesta viettämään juhannusta yhdessä mökille, jotta näkisin samalla millainen persoona tämä mies todella on. Ja jos hälytyskellot alkaisivat soida, varottaisin tuota ystävääsi miehestä. Mökillä kun tiiviisti vietätte muutaman vrk:n niin ehtii kyllä näkemään, minkälaisten ihmisten kanssa on reissuun lähtenyt.
Tämäkin on jo neljä vuotta sitte aloitettu keskustelu ja sinä täällä suu vaadossa annat noita "hyviä" neuvojasi. :D
Itse olen introvertti ja minulle tuli yllätyksenä kun yksi sukulainen rupesi yhtäkkiä syyttelemään minua etten kysele hänen ja miehensä kuulumisia tarpeeksi ja vastaan vaan yhdellä sanalla hänen kysymyksiinsä ja olen muutenkin epäkohtelias. Räplään kuulemma vain puhelinta kun he ovat kylässä. Olen kyllä aina yrittänyt olla kohtelias mutta tiedän että olen heidän seurassaan aika hiljainen johtuen siitä että tämä ihminen tykkää puhua vain itsestään ja omista asioistaan. Lisäksi hän on hyvin jyräävä persoona ja tyyliin huutaa päälle tai muuten vain lyttää mielipiteesi jos erehdyt olemaan erimieltä jostain asiasta. Ei paljon huvita jutella sellaisen ihmisen kanssa.
Ei kai mikään niin vakavaa ole, ettei kysyä voisi?
Oletko valmis kuulemaan totuuden? Jos miehellä on vaikka masennus ja mikään hänen käytöksessään ei oikeasti liity sinuun ollenkaan?
Täh! Menet sinne ja pidät hauskaa Ja viisveisaat jostain nurkassa hiljaa seisovasta!
Juotat sen jöröjukan vahvaan humalaan, kyllä varmasti alkaa kielenkannat avautumaan! Eiköhän tuossa ole kyse ihan vaan siitä, että ette ole juurikaan olleet tekemisissä ja miestä jännittää / tuntee olonsa ulkopuoliseksi kun tutummat jutustelee keskenään asioista, joihin hänellä ei ole sanottavaa.
Vaikka suloisessa Suomessa olemme, niin otapa käyttöön AITO AMERICALAINEN ( 🤭) tyyli.
Siis kysyt erittäin ystävällisesti ja erittäin selkeästi pienen kysymyksen ystävältäni .
Jotensakin näin : "onko miehelläsi mahdollisesti jotain meitä vastaan, kun koemme välillämme jännitteitä " ? ( Vähän kuin USA/Venäjä)
Lisäksi suosittelen kysymään vielä toisenkin kysymyksen : "voitko varmuudella luvata, että miehesi suhtautuu yhteiseen Jussin päivän viettoon positiivisesti "?
Näinhin JOS ET SAA SUORAAN VASTAUSTA, niin ikävä kyllä, jätä ihmeessä ystäväsi maksumieheksi.
Suorat kysymykset aina parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertomansa mukaan kaikki ihan ok, ja periaatteessa ihan onnellisia ovat, vaikka ilmeisesti helpoimmasta päästä suhde ei olekkaan. Miehellä ei ole kauheasti omia kavereita, ja hän on ilmeisesti hyvin kotona viihtyvää sorttia, ainakin nykyisin. Se vaan ihmetyttää kovin koska hän oli alkuun aivan erilainen, vaikutti todella menevältä, sosiaaliselta ja hauskalta, nyt on kuin vastakohta siihen.. En tiedä tarkemmin onko jotain mustasukkaisuuskuvioita mukana.
Sillä on bibo tai muu mielialaongelma.
Juhannuksen JÄLKEEN alkaa tulla aihe otsikoita "mieheni läksi Juhannusaattona kylälle, eikä vieläkään ole tullut kotiin " ! Pitäiskö huolestua ? Kuitenkin jo 2 päivää sitten 😏...
Onko muuten mies siis mukava kanssasi jne? Ei muita isoja ongelmia teidän suhteesas? Ongelma vain sosiaalisissa tilanteissa?