Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen eksä vainoaa häntä

Vierailija
15.06.2017 |

Miesystäväni on eronnut edellisestä suhteestaan noin 1,5 vuotta sitten. Me taas olemme seurustelleet nyt noin puoli vuotta. Koko tämän ajan, siitä asti kun he ovat eronneet, on tämä ex-nainen pommittanut miestäni kaikenlaisilla haukkumisviesteillä ja -sähköposteilla. Viestit sisältävät siis pelkästään haukkuja ja lapsellista räyhäämistä, aivan epäolennaisista asioista eli toisin sanoen kyseinen nainen yrittää vain loukata miestä keinolla millä hyvänsä. Kyse on ikänsä puolesta ihan aikuisesta naisesta, mutta ei kai terve ihminen toimi tuolla tavoin? Mitä tästä pitäisi ajatella?

Olen neuvonut miestä vaihtamaan kokonaan numeroa ja sähköpostia jos tuo ei lopu, mutta toistaiseksi mies on vain blokannut (kuulemma jo ajat sitten) eksän mustalle listalle eli hänen viestinsä menevät suoraan johonkin roskapostikansioon jonka mies käy parin viikon välein tyhjentämässä. Mies on kuitenkin kertonut että hän sortuu usein viestejä poistaessaan lukemaan niitä, vaikka viesteistä tulee vain paha mieli ja sääli (ilmeisesti mielenterveysongelmaista) eksää kohtaan. Mies puhuu muutenkin yllättävän usein tästä eksästä ja kertoo mistä kaikista asioista nainen häntä haukkuu ja vainoaa, mikä oli ehkä aluksi ymmärrettävää mutta nykyään olisi mielestäni jo aika unohtaa ja siirtyä eteenpäin. Viestien lukeminen ei kuitenkaan näytä auttavan sitä unohtamista yhtään, vaan eksä tulee aina uudestaan ja uudestaan puheissa (vaikkakin sitten erittäin negatiivisissa merkeissä) esiin. Mies myös usein vertailee meidän suhdettamme tähän entiseen, eli aloittaa kehut minua kohtaan usein tyyliin "Sun kanssa on niin ihanaa kun edellisessä suhteessa vaan..." tai "Ihanaa kun teet noin, eksäni ei ikinä olisi..." jne.

Olen myös miettinyt, mitä ihmettä mies on sitten voinut niin kahjossa tapauksessa nähdä. Miksi mieheni on vapaaehtoisesti ollut naisen kanssa joka on selkeästi todella epäkypsä, ilkeä, epäkunnioittava ja epätasapainoinen? Tai vielä pahempaa, onko mieheni voinut tehdä jotain mikä on saanut tämän entisen naisen sekoamaan? Onko tässä mitään tehtävissä tai tarvitseeko minun edes tehdä mitään? Asia ei ole varsinaisesti häirinnyt minua mitenkään, mutta nykyään harmittaa nähdä mies välillä surullisena eksänsä sekoilun takia. Eilen viimeksi hän kertoi, että ilkeitä viestejä oli taas tullut monia lisää ja oli sitten mennyt lukemaan ne. Hän kuulemma vain toivoo että eksä hakisi apua, tulisi järkiinsä ja pyytäisi lopulta anteeksi. Minä taas en usko että mitään anteeksipyyntöä on sieltä tulossa ikinä, vaan parempi olisi vaan ignorata nainen täysin ja jatkaa eteenpäin elämässä. Onko tällainen normaalia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kysynyt mieheltä suoraan, kaipaako hän vielä exäänsä?

Sekin mahdollisuus on, että mies ei osaa olla normaalissa, tasapainoisessa suhteessa, vaan tarvitsee tuollaisen äänen haukkumaan ja alistamaan. Siinä tapauksessa teet aivan turhaa työtä tukiessasi miestä.

Vierailija
22/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tilannepäivitys. Puhuin uudelleen miehen kanssa ja ilmoitin että mielestäni tilanteeseen on vain kaksi hyvää vaihtoehtoa: joko mies tekee naiselle selväksi että yhteydenpito ja viestit loppuu (vaati se sitten numeron vaihdon, äkäisen keskustelun, rikosilmoituksen tai mitä tahansa) tai sitten hän itse lopettaa kokonaan viestien lukemisen eli ignoraa naisen ja hänen hourailunsa täysin jonka myötä me lopetamme eksästä puhumisen ja asian vatvomisen. Sanoin myös, että miehen kannattaisi kertoa uudesta suhteestaan eli tehdä naiselle selväksi että on jo siirtynyt eteenpäin ja keskittyy minuun. Jos vaikka tieto uudesta elämästä ja suhteesta herättäisi eksän näkemään tilanteen uudelleen ja päästämään irti. Mies lupasi miettiä asiaa (eli sitä vastatako sittenkin eksälle jotain takaisin, mitä ja miten) uudelleen ja vaikutti siltä että ymmärsi paremmin minunkin kantani. Hän ei ole ilmeisesti tajunnut, että minulle(kin) on aika raskasta puhua jatkuvasti vieraasta eksästä, vaikka mitään varsinaista uhkaa tai romanttisia tunteita sinnepäin ei mieheni puolesta enää olisikaan. Uskon myös, ettei mies oikeasti halua enää olla eksänsä kanssa. Hänen täytyy nyt vain tosiaan alkaa toimimaan, eikä vain odotella että noin pitkään kestänyt vainoaminen loppuisi itsestään. Kiitos kaikille jotka autoitte selvittämään ajatuksia! Kyllä tämä varmaan tästä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kysynyt mieheltä suoraan, kaipaako hän vielä exäänsä?

Sekin mahdollisuus on, että mies ei osaa olla normaalissa, tasapainoisessa suhteessa, vaan tarvitsee tuollaisen äänen haukkumaan ja alistamaan. Siinä tapauksessa teet aivan turhaa työtä tukiessasi miestä.

Olen kysynyt. Mies vakuutti että ei kaipaa, sillä kyseinen ihminen on viime vuodet tuottanut hänelle ainoastaan mielipahaa. Jotain tuollaisia tunnelukkoja siinä on kuitenkin saattanut olla taustalla, kun miettii miksi mies on aikoinaan tuollaisen ihmisen kanssa päätynyt yhteen. Ehkä hän ei ole silloin osannutkaan olla tasapainoisessa suhteessa (tai ei ole ehkä tiennyt paremmasta? vasta kuin nyt) mutta on sen draaman myötä kuitenkin oppinut kantapään kautta että sellainen suhde ei toimi eikä tee onnelliseksi. On minullakin menneisyydessä ollut huonoja suhteita ja olen tehnyt nuorena huonoja valintoja, ollut ihastunut kusipäihin jne. Siltä kantilta siis ymmärrän kyllä miehen menneisyyttä, mutta odotan tottakai että nykyään kumppaninvalinta perustuu miehelläkin ihan muille asioille eikä epätasapainoinen suhde ja sen sekoilut enää vedä puoleensa. Ap

Vierailija
24/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! Kaikkea hyvää suhteeseenne!

Vierailija
25/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun exää voi oikein haukkua kunnolla, tekee se itselle tosi gutaa. Voimaannuttavaa. Kuin sekin että saa huomiota. Kahdelta naiselta. Tai vaikka useammalta.

Minä pysyisin kaukana kimpaleestasi koska taitaa nauttia tilanteesta "hallitsemisellaan".

Kyllä jotkut on tyh-mi-ä.

Vierailija
26/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko miehen juttuja ainakaan ihan sokeasti..toiset miehet syyttää hullua exää vaikka ite pitävät yhteyttä yllä syystä tai toisesta..pidä varasi ettei sua kuseteta.

Vierailija
27/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen, ettei miehelläsi välttämättä ole puhtaita jauhoja pussissa. Ex:ni petti mua törkeästi, valehteli sekä hyväksikäytti taloudellisesti niin, että jouduin lopulta kääntymään poliisin puoleen saadakseni omaisuuttani takaisin. Ex:n kanssa jouduin olemaan yhteyksissä viestein asioiden selvittämiseksi, hän kun ei tahtonut millään hoitaa asioita loppuun normaalisti. Vonkui välillä myös minua takaisin kaiken tuon paskan jälkeen, vaikka oli tämän pettäjäkumppaninsa eli uuden naisen kanssa kimpassa, yritti soitella kymmeniä kertoja, mutta itse pysyin vain viesti-linjalla, jotta kaikesta jää kirjallinen todiste. Näin myös poliisi minua ohjeisti. Eli kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.. Ole tosiaankin varovainen, itse pyytäisin nähdä miehesi ja ex:n viestejä. Ja jos miehesi puhuu totta, niin yhteydenpidon lopettaminen tekee myös hänen ex:lleen hyvää loppujen lopuksi. Nyt heistä kumpikaan ei pääse eteenpäin.

Vierailija
28/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen, ettei miehelläsi välttämättä ole puhtaita jauhoja pussissa. Ex:ni petti mua törkeästi, valehteli sekä hyväksikäytti taloudellisesti niin, että jouduin lopulta kääntymään poliisin puoleen saadakseni omaisuuttani takaisin. Ex:n kanssa jouduin olemaan yhteyksissä viestein asioiden selvittämiseksi, hän kun ei tahtonut millään hoitaa asioita loppuun normaalisti. Vonkui välillä myös minua takaisin kaiken tuon paskan jälkeen, vaikka oli tämän pettäjäkumppaninsa eli uuden naisen kanssa kimpassa, yritti soitella kymmeniä kertoja, mutta itse pysyin vain viesti-linjalla, jotta kaikesta jää kirjallinen todiste. Näin myös poliisi minua ohjeisti. Eli kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.. Ole tosiaankin varovainen, itse pyytäisin nähdä miehesi ja ex:n viestejä. Ja jos miehesi puhuu totta, niin yhteydenpidon lopettaminen tekee myös hänen ex:lleen hyvää loppujen lopuksi. Nyt heistä kumpikaan ei pääse eteenpäin.

Vierailija
29/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko miehen juttuja ainakaan ihan sokeasti..toiset miehet syyttää hullua exää vaikka ite pitävät yhteyttä yllä syystä tai toisesta..pidä varasi ettei sua kuseteta.

Tämänkin mahdollisuuden aion pitää mielessä tottakai, en halua olla naiivi vaan pidän silmät ja korvat auki vaikka mieheen luotankin. Luottamusta kuitenkin puoltaa myös se että mies on alusta asti ollut minulle tästä aiheesta avoin ja rehellinen, enkä ole joutunut epäilemään mitään tai saanut tietää asiasta mitään muuta kautta. Meillä on hyvä keskusteluyhteys kaikin puolin ja siksi mies on niitä viestejä varmaan minulle lukenutkin, kun tietää että osaan suhtautua enkä räjähdä mustasukkaisuudesta tms. Mutta toki silti aina on oltava varovainen ja aion aina luottaa lähtökohtaisesti omaan intuitioon ja enemmän tekoihin kuin sanoihin. Tässä aika saa nyt siis näyttää, mitä ne teot tulevat olemaan. Sanat, vakuuttelut ja  lupauksetkin tottakai merkitsevät ja niillä on väliä, mutta teot lopulta todistavat sen paikkansapitävyyden. Ap

Vierailija
30/32 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä omaisuutta mies sinulta vei ja saitko kaiken kunnossa takaisin?

Vierailija
31/32 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi nimi alkaa a:lla ja asutte pk seudulla niin juokse. Kuulostaa ihan mun eksältä, käytti nopeasti suhteen edetessä henkistä väkivaltaa muhun ja sai mutkin melkein sekoamaan. Valehteli kansallisuudestaan ja sisarustensa määrästä. Hänen eksänsä oli kuulemma myös tuollainen hullu mutta kun pääsin eroon siitä miehestä niin päädyin siihen että ainut hullu oli se mies.

Vierailija
32/32 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätäkseni edelliseen, eksäkään ei voinut syystä a, b tai c poistaa tämän vainoajan yhteystietoja ja välillä "vahingossa" päätyi lukemaan näitä viestejä ja vastaili puhelimeen.