Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OITNB 5. kausi ketju heille, jotka ovat katsoneet jo kaikki jaksot (SPOILEREITA)

Vierailija
15.06.2017 |

Mitä luulet, että uima-altaalla olijoille tapahtuu? Itse en usko, että heistä kukaan kuolee. Muuten se olisi ollut viimeisenä kohtauksena.

Tykkäsin tästä kaudesta paljon ja se oli mun mielestä paras tähän mennessä. Tykkäsin ideasta, että koko kausi seuraa yhden mellakan parin päivän tapahtumia. Sisältöä silti riitti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaudessa oli tosi paljon toisten kiusaamista ja ilkeilyä, teki välillä ihan pahaa katsoa. Mukavat naiset muuttuivat jotkut todella ilkeiksi.

Vierailija
22/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piscatellan kuolemaa minusta vähän pedattiin, kun häntä inhimillistettiin niin paljon siinä lopussa ja kertomalla se tarina miksi hänestä oli tullut sellainen. Sitä hahmoa olisi ehkä ollut vaikea viedä tuosta eteenpäin, nyt "sovitti syntinsä" ja kuoli vahinkolaukaukseen.

Vähän ristiriitainen kausi itselle, toisaalta sitä mellakkaa oli mukava seurata ja tavallaan idea siitä, että kerrotaan kolmesta vuorokaudesta oli hyvin toteutettu, mutta katsojana jäin kyllä kaipaamaan pidempää aikaikkunaa. Nyt täytyy taas vuosi odotella, että mitä mellakan jälkeen tapahtuu.

Joku väläytteli Lindan joutumista vankilaan, en kyllä usko että näin käy. Miksi joutuisi, tai siis ainakaan sen perusteella että sattui jäämään mottiin vankilamellakkaan.

Mitenköhän sarja lopulta loppuu? Lorna vasta raskaana, uskon että hänen raskautensa näytetään loppuun, mutta ei taida ehtiä synnyttää Piperin tuomion aikana.

Sofia käsittääkseni joutui sinne korkeamman turvallisuustason puolelle, koska käytännössä yritti paeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaudessa oli tosi paljon toisten kiusaamista ja ilkeilyä, teki välillä ihan pahaa katsoa. Mukavat naiset muuttuivat jotkut todella ilkeiksi.

Musta OITNB:n yksi parhaita puolia on se, että sarja näyttää mukavilta vaikuttavista ihmisistä todella inhottavia puolia ja toisaalta pakottaa tuntemaan myötätuntoa erittäin ikäviä ihmisiä kohtaan. Niinkuin Healey, hirveä homofoobikko naisvihaaja ja paikoin todella epäreilu vankeja kohtaan, ja silti välillä säälitti se rassukka. En yhtään tiennyt mitä tunteita sitä kohtaan olisi pitänyt tuntea :D Piscatellan kanssa vähän sama homma tämän tällä kaudella esitetyn taustatarinan jälkeen.

Vierailija
24/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku väläytteli Lindan joutumista vankilaan, en kyllä usko että näin käy. Miksi joutuisi, tai siis ainakaan sen perusteella että sattui jäämään mottiin vankilamellakkaan.

Niin no tää on viihdettä eikä niin todellisuuteen perustuvaa, niin veikkaan että Linda vaikka tunnustaa sen opiskeluaikojen heitteillejätön tai jää jostain muusta asiasta kiinni. Kuitenkin mun on vaikea uskoa, että Lindan ja Boon juttu jää vain tohon.

Vierailija
25/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin Pousseyn hahmosta tosi paljon, harmi että hänet tapettiin sarjasta. Taysteellä meni vähän överiksi ja Pennsatuckyn hahmo oli jotenkin entistä laimeampi. Olisin kaivannut enemmän kevennyksiä ja hassuja sivuhahmoja. Angie ja Leanne oli vaan ärsyttäviä, eikä hauskoja.

Mäkin tykkäsin Pousseysta tosi paljon. Ehkä se oli jopa mun lemppari. Mutta sehän siinä oli ideana, että tapetaan se katsojien rakastama henkilö, niin on helpompi eläytyä vankien raivoon ja suruun.

En myöskään voi sietää Angieta ja Leannea. Niitä näytettiin ihan liikaa tässä kaudessa. Ne oli jo aiemmissakin liikaa esillä. Mut olihan tässä kaudessa paljon natsitytöistä ja myös vähän niistä kahvin snorttaajista. Ehkä ne oli keventäviä hölmöjä sivuhahmoja?

Vierailija
26/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka ei tunne mitään sympatiaa Piscatellaa kohtaan? Ei myöskään ole erityisen kiinnostava hahmo mielestäni.

Vierailija
27/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tää on viihdettä eikä niin todellisuuteen perustuvaa, niin veikkaan että Linda vaikka tunnustaa sen opiskeluaikojen heitteillejätön tai jää jostain muusta asiasta kiinni. Kuitenkin mun on vaikea uskoa, että Lindan ja Boon juttu jää vain tohon.

En minäkään usko että se ehkä tuohon jää, jatkuu vaikka sitten niin että Linda vierailee. Vanhan jutun tunnustaminen tuntuisi mulle _todella_ oudolta, eikä menis yhtään yksiin Lindan hahmon kanssa. Tyyppihän on täysi opportunisti eikä näyttänyt tuntevan mitään katumusta siitä heitteillejätöstä. Mulle Lindan käsikirjoittaminen vangiksi Litchfieldiin tuntuisi jotenkin pakotetulta ja tökeröltä ratkaisulta, siksi toivon ettei niin käy, mutta mistäs sitä tietää.

Vierailija
28/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsit ja latinot jäi kuitenkin aika vieraiksi hahmoiksi, vaikka niillä yritettiin keventää.

Ehkä eniten ärsytti tuollainen kusi, paska ällötys hekumointi ja yleinen toistaminen jaksosta toiseen. Lornan on/off hullujutut ja Nickyn epäuskottava vieroittautumismasennus - se oli jotenkin liian helppoa. Piper oli ärsyttävä ja maaninen koko edellisen kauden eikä päässyt siitä yli yhtään tällä kaudella.

Vierailija
29/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä muut hahmot ja heidän tarinansa olivat tällä tuotantokaudella paljon kiinnostavampia kuin Piper ja Alex tai heidän suhde. Jotenkin se Piperin näytteleminen ei nyt vaan tuntunut aidolta, esim se loppujakson kosinta.

Vierailija
30/33 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin Pousseyn hahmosta tosi paljon, harmi että hänet tapettiin sarjasta. Taysteellä meni vähän överiksi ja Pennsatuckyn hahmo oli jotenkin entistä laimeampi. Olisin kaivannut enemmän kevennyksiä ja hassuja sivuhahmoja. Angie ja Leanne oli vaan ärsyttäviä, eikä hauskoja.

Mäkin tykkäsin Pousseysta tosi paljon. Ehkä se oli jopa mun lemppari. Mutta sehän siinä oli ideana, että tapetaan se katsojien rakastama henkilö, niin on helpompi eläytyä vankien raivoon ja suruun.

En myöskään voi sietää Angieta ja Leannea. Niitä näytettiin ihan liikaa tässä kaudessa. Ne oli jo aiemmissakin liikaa esillä. Mut olihan tässä kaudessa paljon natsitytöistä ja myös vähän niistä kahvin snorttaajista. Ehkä ne oli keventäviä hölmöjä sivuhahmoja?

Angien ja Leannen huumesekoilu on kyllä niin nähty. Niiden hahmot ei edes oikein etene mihinkään, mitään uusia ulottuvuuksia ei tule. Veikkaan että seuraavalla kaudella saadaan aika monen natsityttöjen taustatarinat, niistähän yhtäkään ei ole taidettu vielä näyttää, kuten ei niiden tällä kaudella paljon enemmän esillä olleiden latinoidenkaan.

Vierailija
31/33 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blancasta tuli kyllä tän kauden myötä yks mun suosikeista!

Vierailija
32/33 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sarjan paras hahmo on Gloria Mendoza! Siinä hahmossa on pysytty oikeasti realististisina. 

Ne 13 jaksoa meni niin nopeasti, ettei se edes tuntunu oikealta "kaudelta". Olin oikeastaan vähän pettynyt, mutta kai tämä on se ns. levähdyskausi ja seuraavassa on vähän enemmän ja syvällisempää sisältöä.

Vierailija
33/33 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli niin karmeeta katottavaa et meinasin jättää kesken. Oon varmaan liian herkkis ku alko ärsyttää se vartijoiden "alistaminen".

Vikat pari jaksoa oli parempia, mut ihmetytti kun siinä loppulaskennassa puuttui 10 (vai oliks se 11)? Kaksihan oli karkuteillä, Linda ylimääräsenä ja sit laskeskelin ne altaalla olevat ni ei mun mielest luvut täsmänny🤔 En jaksa enää alkaa kattoo uusiks, mut kiinnittiks kukaan muu huomioo?😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän