Te, joilla on ollut mahdollisuus olla kaikkien neljän isovanhempanne kanssa tekemisissä, kuka heistä on/oli teille läheisin?
Vai olivatko kaikki aivan yhtä läheisiä? Vai eikö heistä kukaan ollut erityisen läheinen?
Kommentit (34)
Isänäiti kuolemaansa saakka. Aikuisiällä äidinäiti ja isänisä. Äidinisääni välit olivat aina hyvät, mutteivät niin kovin läheiset.
Isän vanhemmat. Äidin vanhemmat olen tavannut ja olivat mukavia ihmisiä mutta kuolivat kun olin lapsi.
Isänäiti. Olin molemmilla isoäideillä paljon lapsena ja äitini varmaan olisi halunnut että hänen äitinsä olisi ollut "tärkeämpi" meille, mutta hän sairasteli paljon ja jotenkin jäi etäisemmäksi. Kuoli kun olin parikymppinen. Isäni äiti eli vielä lähes 10v tuon jälkeen ja häntä muistelen vieläkin hyvin usein ja mm. näen unia hänestä 💖
En ole ollut läheinen yhdenkään kanssa. Eniten tykkäsin siitä, joka lähti ekana (äidin isä). Nyt kun olen vanhempi oltais varmaan hyvissä väleissä.
Kaikki isovanhempani ovat eronneet (erosivat jo ennen syntymääni) ja asuvat erillään eli minulla on aina ollut kaksi mummolaa ja kaksi vaarilaa, joten en luonnollisesti ole pystynyt tapaamaan kaikkia yhtä usein. Se on johtunut ihan jo ajan puutteestakin, mutta myös siitä, että osa heistä asuu kauempana kuin osa. Läheisimpiä ovat äidinäiti ja isänisä.
Isän äiti, kemiat oli parhaimmat varmaankin, ei ole enää elossa. :)
Vaikeaa sanoa, ehkä äidin isän kanssa läheisin, koska hän opetti meille lapsenlapsille paljon juttuja ja vietin heillä paljon aikaa lapsena. Kaikkien kanssa kyllä läheinen, olin yli 20 kun ensimmäinen kuoli.
Mun kaikki isovanhemmat on vielä elossa. En ole kenenkään kanssa mitenkään erityisen läheinen, mutta varmaan läheisin on isän äiti :) Äidin isän kanssa tulen myös tosi hyvin toimeen.
Isän isä. Näköjään ei yleisin vastaus.
Äidinisä.
Kyllä äidinäitikin on rakas, mutta kaikki me serkkutytöt oltiin "papan tyttöjä".
Kaikki todella läheisiä, näimme viikoittain ja olimme usein myös yökylässä. Nykyään nähdään harvemmin, mutta läheisiä ollaan yhä. Itse olen 25 ja isovanhemmat 70-76-vuotiaita.