Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v tytär paiskoo ovia,kun ei saanut 700e iPhonea.

Vierailija
15.06.2017 |

Mitähän tuon kanssa tekisi. Ostin 5s mallin mutta ei kuulemma kelpaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 11v tyttö haluaisi 6s puhelimen, ei halua käyttää muita puhelimia eli olkoon sitten ilman...

Vierailija
2/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pikkusisko se joka kinuaa 30€ vesipulloa, tai se jonka mielestä eskimot on noloja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna paiskoa. Selvästi aika lapsellinen tapaus vielä jos ei ymmärrä että yhteen puhelimeen ei kannata tuollaisia summia laittaa.

Vierailija
4/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla sen puhelimen takaat lapsellesi loistavan tulevaisuuden vai miten se nyt meni?

Vierailija
5/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miehesi ottaa tytön huoneen ovi irti muutamaksi päivää.

Vierailija
6/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän alkoi kesäloma, joten tyttö hakemaan erilaisia kesätöitä ja säästämään rahat haluamaansa puhelimeen.

Vierailija
7/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ovi irti siihen asti että oppii olemaan ja puhelin kelpaamaan.

Vierailija
8/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 16 v sai uuden 5s:n hajonneen tilalle. Hymyili kuin Hangon keksi koko päivän :)

(Tämä julisti kuolevansa yksin ja hylättynä niiden muutaman päivän ajan, kun uuden saapumista odoteltiin.)

Vierailija
9/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun lapsi haluaa jonkun kalliin asian, niin annat sen vaikuttaa sitä itseään koskeviin ostopäätöksiin. Selität sille, että sen hankintoja varten on vuodessa 2000 €. Se saa sen iphonen, jos se on valmis siihen, että puoleen vuoteen ei osteta yhtään uutta vaatetta tai käsilaukkua. Tms. Kerrot budjetin, ja annat lapsen päättää budjetin sisällä hankinnoista. Lapsi sitten punnitsee, että onko sille tärkeää saada juuri se kallein iphone vai voisiko pärjätä halvemmalla, jolloin saa myös uuden käsilaukun. Opettaa rahankäyttöä. Toki mitään ruokakuluja tms ei kannata tuohon vielä sotkea.

Vierailija
10/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti kasvatettu lapsi.

Onnittelen.

Ja älä unohda jatkaa vapaan kasvatuksen linjalla.

11/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden sopimuksella alle 30€. 5SE varmaan vähän päälle 20€ Ei ole kovin iso hinta.

Vierailija
12/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ainakin 6s:n hinta ole vielä yli 800€?

Vierailija
13/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse kasvattanut lapsesi ahnaaksi

Vierailija
14/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse kasvattanut lapsesi ahnaaksi

Tämä. Kasvatus on mennyt pieleen viimeiset 16 vuotta ja nytten korjataan satoa.

Vierailija
15/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään töitä esim. ikkunanpesua ja pyykkäystä (tietysti on ne vakio kotihommat mistä ei rahaa tipu) ja säästetään itse puhelimiin.

Vierailija
16/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies? Miksi ihmeessä? Kyllä minä saisin oven pois, osaan vaihtaa myös lukkopesän oviin.

Mutta asiaan. Onko jotain mahista tehdä tyttären kanssa diili, että tekee ylimääräisiä hommia kesällä, joku isompi maalausurakka, ikkunanpesua, joku isompi työjuttu, että saisi sen puhelimensa?

T. eräs joka ei nuorena ikinä saanut mitään muodikasta ja se kaivelee vieläkin monen kymmenen vuoden päästä

Vierailija
17/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi lapselle  yli 200e maksavaa puhelinta, kun en ostaisi sellaista itsellenikään.

Vierailija
18/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies? Miksi ihmeessä? Kyllä minä saisin oven pois, osaan vaihtaa myös lukkopesän oviin.

Mutta asiaan. Onko jotain mahista tehdä tyttären kanssa diili, että tekee ylimääräisiä hommia kesällä, joku isompi maalausurakka, ikkunanpesua, joku isompi työjuttu, että saisi sen puhelimensa?

T. eräs joka ei nuorena ikinä saanut mitään muodikasta ja se kaivelee vieläkin monen kymmenen vuoden päästä

Mistä kukaan av:lla tietäisi onko mahdollista tehdä joku diili tyttäresi kanssa? Kyllä lapsen vanhempien pitää nämä asiat osata ratkaista.

Mun mielestä 700€:n puhelin on liian kallis, edes työtä vastaa, mutta anna palaa jos itsestäsi siltä tuntuu että haluat sen ostaa. Meillä on annettu teinien uusiin puhelimiin 200-300€, ja loput he ovat itse maksaneet säästöistään, jos on pitänyt saada kalliimpi. On myös puhuttu siitä kuinka kauan vanhempien pitää tehdä töitä saadaakseen esim 800€ puhtaana käteen, se herätti lapset.

Vierailija
19/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon synttärit, jos pian ja aiotte pitää juhlat sukulaisille yms. niin sopikaa vieraiden kanssa etteivät osta lahjaa vaan joko antavat rahaa tytölle puhelinta varten, tai antavat sinnulle etukäteen rahaa ja ostat niillä puhelimen ja se lahjaksi.

Vierailija
20/31 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii. Yksityisyys kun viedään muutamaksi päiväksi, niin loppuu ovien paiskominen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi