Pyöräilijöille myös pitää määrätä turvavyöt
Näyttöjä liikenneturvallisuuden paranemisesta on paljon. Jopo tai Tunturi voisi kehittää tätä maailman ekana.
Kommentit (16)
Lantio vyö satulassa ei ainakaan litistä hiuksia niinkuin kypärä.
Ja autoilijoille (kuski + matkustajat) kypärä sekä HANS kuten formulakuskeilla.
Sukkahousupyöräilijät ovat klosseilla kiinni polkimissaan, eikö se riitä?
=D, pitkästä aikaa tulin aamulla moottoripyörällä töihin ja mulla oli sellainen olo lähtiessä, että turvavyö jäi laittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kypärä pakolliseksi
Kypäräpakko vähentää pyöräilyä, ja se on kansanterveyden kannalta huonompi juttu kuin kypärättä pyöräily.
Ja naisille ainoa sallittu hiusmalli sellainen "pottatukka".
Sekä pakollinen liikennesääntöjen koe joka on läpäistävä, ennenkuin pääsee ajamaan pyörää. Suurin osa pyöräilijöistä on autuaan tietämättömiä yksinkertaisistakaan liikennesäännöistä, saatikka siitä, että ne koskevat myös heitä.
Ennemminkin jalankulkijoille pitäisi olla turvavyöt. Tien päällä kulkisi kaapeli, jossa nämä turvavyöt olisivat kiinni. Saattaisivat ehkä kerrankin pysyä jalankulkijat tien laidassa, eikä mummotkaan kaatuilisi talvella, joten ei tarvisi hukuttaa kaupunkia hiekkaan.
Kyynärsuojat, polvisuojat yms vähän sellaiset mitä jääkiekossa maalivahti käyttää, täyssuojat pakollisiksi kaikille!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypärä pakolliseksi
Kypäräpakko vähentää pyöräilyä, ja se on kansanterveyden kannalta huonompi juttu kuin kypärättä pyöräily.
On myös todettu, että kypärän käyttö lisää turvallisuudentunnetta ja siten saa pyöräilijät ajamaan kovempaa ja vaarallisemmin. Tämä itse asiassa aiheuttaa lopulta enemmän onnettomuuksia kuin kypärättä ajo.
Itse olen huomannut, että kun laittaa ajolasit päähän, niin alitajuisesti jotenkin ajattelee olevansa enemmän turvassa ja vauhti kiihtyy.
ap on ihmsiä jotka muka ovat fiksuja mutta eivtät tiedä mistään mitään ja paljastavat sen ihan itse .
Voi helvetti soikoon..
Pyörällä tai mopolla on turvallisempaa ajaa ilman vöitä.
Se on aivan eriasia kuin autolla.
Onnettomuudessa paljon parempi lentää mopon kyydistä, kuin mopon kanssa ja pudota niin, että ajaja eellä mahan ja mopo perässä.
Auto on paljon painavempi ja pysyy paremmin pystyssä.
Siinä kohtaa turvavyö on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
ap on ihmsiä jotka muka ovat fiksuja mutta eivtät tiedä mistään mitään ja paljastavat sen ihan itse .
Voi helvetti soikoon..Pyörällä tai mopolla on turvallisempaa ajaa ilman vöitä.
Se on aivan eriasia kuin autolla.
Onnettomuudessa paljon parempi lentää mopon kyydistä, kuin mopon kanssa ja pudota niin, että ajaja eellä mahan ja mopo perässä.Auto on paljon painavempi ja pysyy paremmin pystyssä.
Siinä kohtaa turvavyö on hyvä.
Pystyssä???XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypärä pakolliseksi
Kypäräpakko vähentää pyöräilyä, ja se on kansanterveyden kannalta huonompi juttu kuin kypärättä pyöräily.
"Autistit" antoivat näemmä alapeukkoa kommentille, joka perustuu tutkimuksiin ja on vedota kypäräpakon purkamisen puolesta.
Itse en muuten tuota kommenttia kirjoittanut.
Kommenttini tuosta että uuden lakiluonnoksen mukaan olisi poistumassa näyttää hävinneen. Miksi ihmeessä?
Lähtisitkö 16 kanssani kahville niin voitaisiin kehitellä satulavyön ideaa yhdessä paremmaksi?
Naurettava ajatus. Kyllä tulis enempi ruumita jos pyöräilijät on sidottu pyöriinsä.