Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustaisitko kehitysvammaisten asuntolaa ok- talosi tai rivarisi lähelle

Vierailija
15.06.2017 |

Kysyn siksi, kun näemmä Kirkkonummella on vastustettu. Nyt vastustus vedettiin pois.

Itse ajattelen että siinä olisi riski, että joskus kehitysvammaisten asuntola muuttaisi pois siitä ja tilalle tulisi päihdekuntoutujat tai mt-kuntoutujat tms.

Muistan ok-asujien kiukun, kun olin kesätöissä rakentamassa heidän naapuriinsa huumenuorten itsenäistymiskotiasuntolaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tämmösten takia en ostakaan omaa

Vierailija
2/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta, hyvässä lykyssä voisin saada oman tyttäreni siihen naapuriin asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei heistä ole mitään haittaa. Jotain alkoholistejen asuntolaa vastustaisin. Niissä on monesti häiriökäyttääntymistä.

Vierailija
4/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaiset eivät ole taparikollisia ja rikollisia sijoitetaan meidän joklaisen lähiympäristöön. 

-

Jos saan valita niin kehitysvammaiset kiitos isosti hurraten. (ok - mielipide on pahasti subjektiivinen, kun on sellainen asuntola k-vammaisille naapurissa. Uskokaa jo - he on ihmisiä enemmän kuin moni rikollinen)

Vierailija
5/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tällä hetkellä n. 800m vakavasti kehitysvammaisten asuntolasta, ja mitään ongelmia en ole kyllä havainnut. Helpompi vaan opettaa lapsille, että ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
6/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikorttelista löytyy mielenterveyskuntoutujien asuntola. Ei mitään haittaa.

Vierailija
7/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalaa, miten nuivasti ihmiset kehtaavat suhtautua vammaisiin, jotka eivät ole syyllistyneet mihinkään väärään ja elävät siivosti. Tuollaiset nimbyt muuttakoot erämaahan erakoksi. Minä voisin itse asiassa kerätä nimiä sen puolesta, että yhtään nimbyä ei saa muuttaa asuinalueelleni - mutta se olisi ikävä kyllä loogisesti mahdotonta perustella....

Vierailija
8/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikanaan samassa kerrostalossa, jonka yhdessä rapussa oli kehitysvammaisten asuntola. Eipä niistä kyllä mitään häiriötä tai haittaa ollut.

Vierailija
9/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä perustelu siinä valituksessa oli se autopaikka- juttu, jossa huomautettiin, että asuntolan yhteyteen olisi suunniteltu liian vähän autopaikkoja ja tästä aiheutuu haittoja asukkaille ja vaaraa lapsille. Mutta tämä ongelma lienee kuitenkin muutettavissa?

Vierailija
10/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdekuntoutujista (niiden narkkaavat kaverit) tai mt-kuntoutujista (psykoosi uusii) voi olla vaaraa.

Kehitysvammaisista ei ole vaaraa. Korkeintaan pientä häiriötä voi olla, mutta sitä on myös naapuriston lapsista ja omista lapsista ja niiden kavereista.

Se tuossa on, että asuntola voidaan helposti muuttaa jonkun toisen ryhmän asuntolaksi yai vaikka ulkkareiden ensisijoituspaikaksi.

Vierailija
11/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kamalaa, miten nuivasti ihmiset kehtaavat suhtautua vammaisiin, jotka eivät ole syyllistyneet mihinkään väärään ja elävät siivosti. Tuollaiset nimbyt muuttakoot erämaahan erakoksi. Minä voisin itse asiassa kerätä nimiä sen puolesta, että yhtään nimbyä ei saa muuttaa asuinalueelleni - mutta se olisi ikävä kyllä loogisesti mahdotonta perustella....

Miksei nimbyille voisi olla omia asuinalueita?

Vierailija
12/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisilla ei ole instrumentaalista arvoa yhteiskunnalle, joten heillä ei myöskään ole ihmisarvoa. Kun ensi vaaleissa Perussuomalaiset tulevat eduskunnan suurimmaksi puolueeksi, näiden lähikiinteistöjen arvoa laskevien erilaisuuskeskusten rakentaminen lopetetaan.

Vierailija
13/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään vastusta, mutta... Noita vastaavia rakennuksia ei aina käytetä alkuperäistarkoitukseen, muutaman vuoden kuluttua samalla paikalla saattaa olla vastaanottokeskus tai alkoholiparantola. Sellaista en omistusasuntoni lähelle haluaisi, jälleenmyyntiarvo romahtaisi samantien. 

Vierailija
14/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksis on aina se vaara, että ne muuttuvat ihan toiseksi ajan kanssa. Kun tukirahat loppuu, niin ei tiedä yhtään mikä narkomaani yksinhuoltajien tukikohta on kohta. Valitettavasti käyttäjien asuntolat vetää ympäristöön samanhenkisiä. Älkää olko niin naiveja, että uskotte sitä, mihin tarkoitukseen laitos tulee. Vuoden päästä tilanne voi olla ihan toinen.

Vierailija
15/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yhdellä Tampereen kalleimmista alueista. Useimmat ihmiset ei edes tiedä, että ihan alueen ytimessä, noin puoli kilometriä meiltä, on kehitysvammaisten palveluasuntola. On "aina" ollut, siis ainakin 1990-luvun alussa jo oli. Asukkaita näkee aina silloin tällöin kun tulevat bussipysäkille tai kävelevät kaduilla ja puistoissa, mutta en ole huomannut, että mitään haittaa olisi. Eikä ole tähän mennessä romahduttanut asuntojen hintoja.

Vierailija
16/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kunnon nimby ja vastustaisin kaikkea muuta kuin normaalia omakotirakentamista naapurustossani. Olemme muuttaneet omakotialueelle emmekä halua, että siellä on muunlaista rakentamista.

Sen sijaan, jos johonkin omakotitaloon perustetaan esim. kehitysvammaisten asuntola niin se on ihan ok.

Vierailija
17/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut kyselyyn kun ei ole ihan kyllä/ei oma kanta.

Jos alueella olisi jo ollut niin voisin kyllä ostaa, mutta jos rakennetaan niin saattaisin olla nyrpeänä. Mitään vastustusta en kyllä itse aloittaisi enkä tiedä kirjottaisinko johonkin adressiin nimen vai en. Ihan naapuriin en nyt halua mitään laitosta jos okt omistaisin. Kt vähän eri kun muutenkin kaupunkimaisempaa asumista. Lähellä ei nyt haittaisi kai, mutta mikä on lähellä en osaa itse määritellä. En vaan kokisi kivaksi että "rennossa oktssa" olisi näkymät isoon laitokseen.

Vierailija
18/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on nimby??

Vierailija
19/19 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alkoholistien asuntolan lähellä. Eipä noistakaan haittaa ole. Mitä nyt pitää autolla lähtiessä muistaa katsoa vähän tarkemmin, ettei kukaan ole eteen horjahtamassa. Eipä näy noiden meidän taloyhtiön asuntojen hinnoissakaan, vaan ovat asuinalueen kalleimmasta päästä kerrostalohuoneistoja, koska kaikin puolin mahtava sijainti ja hyvä yhtiö. Sen verran kun olen seuraillut viereisten rivarien ja omakotitalojen (harvoin kyllä myynnissä) hintoja, niin eipä kyllä niissäkään näy. Vaikea siis kuvitella, että kehitysvammaisten asuntolakaan mitään oikeasti vaikuttaisi. Perus nimbyilyä, kun kaikki tuntematon pelottaa.