Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle määrättiin hermokipuun Venlafaxin Orion 75mg. Millainen lääke kyseessä?

Vierailija
15.06.2017 |

Se lähinnä mietityttää että voiko lääkkeestä tulla jotain mielenterveyd.ongelmia? Masennusta, maniaa tms. Kun eikös tämä lääke ole masennukseen? Ja sitä minulla ei ole todettu eikä sellaisia oireita ole niin mitä lääke tekee aivoille? Auttaakohan varmasti hermokipuihin? Kokemuksia? Lyrica ja Triptyl olivat myös harkinnassa mutta lääkäri sanoi niiden aiheuttavan väsymystä ja huimausta. Niitä oireita kun on jo tarpeeksi... Kiitos jos vastailet. Kivuista olisi kiva päästä eroon edes vähäsen!

Kommentit (52)

21/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi minua elämään normaalia elämää vähentämällä levottomuuden ja paniikkikohtauksien määrää reilusti, lähes minimiin. Tuo on se syy, miksi sitä käytän, miinusta tulee tosiaan tuosta melko ikävästä olotilasta, jos aiot jossain vaiheessa lopettaa kyseisen lääkkeen käytön tai jos unohdat ottaa joku päivä lääkkeesi. Itseäni ei se haittaa, kun aikomusta ei ole edes lopettaa tätä missään vaiheessa. Painonnoususta, seksuaalisesta haluttomuudesta tai muusta en ole laittanut merkkejä huomioon.

Vierailija
22/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa, seksihalut menee, hikoiluttaa, mikään ei tunnu miltään, masennus kroonistuu ja eroon ei pääse millään. Monta kuukautta olen jo koittanut ajaa annosta alas ja huonommin en ole voinut koskaan!

Aloittaisinko uudelleen? En ikimaailmassa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ahdistukseen määrätty 60 mg/vrk. Alkuannostus on 30 mg/ ja olen siinä pysynyt 1. vkon jälkeenkin, koska ainakin toistaiseksi pitää ahdistuksen loitolla. Ahdistus taas tuli Escitalopramin lopetusoireiden seurauksena. En ole ikinä kokenut mitään niin hirvittää oloa ja tunnetilaa. Sata kertaa hirveempi olo kuin mihin lääke oli määrätty...Escitalopramin lekuri taas määräs ihan turhaan ohimenevään kriisiin (läheisen kuolema). Escitalopram piti lopettaa, koska se nosti painoa 15 kg lyhyessä ajassa, tukahdutti seksuaalisuuden, väsytti ja teki sietämättömiä nivelkipuja.

Eli Escitalopramin vieroitusoireiden vuoksi syön nyt Venlafaxinia, toimintakyky ja mieli on hyvä, ei muita sivuoireita kuin haluttomuus (mikä kyllä tosi huono asia).

Vierailija
24/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ongelmia ei itsellä Venlafaxin kanssa ollut. Teki minusta normaalin. Alkuun hidas, vaikutukset huomasin vasta reilun viikon kuluttua, kipu oli poissa. Minulle sopi siis hyvin. Annostusta nostettiin 75mg -> 150mg ja se on toiminut jo muutaman vuoden.

Vierailija
25/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on masennuslääke, sitä kun aloin ottamaan niin seksi on pakkopullaa, mikään ei tunnu missään. Älä ota, irti ei pääse.

Vierailija
26/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin ei lihota, päinvastoin osalla jopa hillitsee ruokahalua. Tämä on myös oma kokemukseni.

Todella hyvä ja tarpeellinen lääke itselleni, pitää kurissa tuskaisuuden puolelle menevän ahdistuksen sekä auttaa löytämään iloa elämästä keskellä masennusta. En tiedä, mitä tekisin ilman tätä lääkettä...kun ei yksikään toinen ole tehonnut yhtä hyvin, ja olen kuitenkin joutunut olojeni takia osastohoitoonkin useamman kerran.

Vierailija
27/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Aiheuttaa hölmöytymistä ja tekee sinusta ihan oudon hönelön. Lihottaa ja turvottaa. Vaikea päästä eroon.

On sulla vastuuton lääkäri. Tuo myrkky pitäisi kieltää lailla.

Kysyit psykiatrisista haittavaikutuksista: 

Yleisiä: Sekavuus, depersonalisaatio, anorgasmia, libidon heikkeneminen, hermostuneisuus, unettomuus, poikkeavat unet

Melko harvinaisia: Hallusinaatiot, derealisaatio, agitaatio, poikkeava orgasmi (naisella), apatia, hypomania, bruksismi

Melko harvinainen: Mania

Yleisyydeltään tuntematon haitta: Itsemurha-ajatukset ja itsetuhoinen käyttäytyminen, sekavuustila, aggressio

Yleinenkin sivuvaikutus tarkoittaa kuitenkin vain sitä, että se on useamalla kuin yhdellä sadasta ihmisestä, mutta kuitenkin vähemmän kuin yhdellä kymmenestä. Eli siis korkeintaankin vain yhdeksällä ihmisellä sadasta.

Vierailija
28/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää muistaa, että lääkkeet vaikuttavat eri tavoin ihmisiin. Mikä toimii toisella ei välttämättä toisella.

Vierailija
29/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi 150 mg. Ainoa joka auttoi masennukseen. Robbie Williams muuten sanoo käyttävänsä 375 mg päivässä.

Vierailija
30/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Aiheuttaa hölmöytymistä ja tekee sinusta ihan oudon hönelön. Lihottaa ja turvottaa. Vaikea päästä eroon.

On sulla vastuuton lääkäri. Tuo myrkky pitäisi kieltää lailla.

Masennus nyt yleensä sairautena aiheuttaa rajujakin painon muutoksia. Jotkut laihtuvat, kuihtuvat ja rypistyvät ja hyvin monet lihovat. Kun mikään ei oikein tunnu miltään, tulee syötyä liikaa. Makuaisti sentään on itselläni ainakin tallella. Kyseisestä lääkkeestä en tiedä, mutta itselläni paino oli noussut masennuksen takia 12 kg alle puolessa vuodessa, ihan ilman lääkitystä. Olin pöhöttynyt. Siinä vaiheessa vasta menin lääkäriin.

Vierailija
31/52 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ainakaan triptyl väsyttänyt, mutta ei myöskään ihmeitä tehnyt kivun suhteen. Jonkin verran auttoi.

Vierailija
32/52 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/52 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös määrätty krooniseen kipuun. 75mg myöskin.  Aiemmin olen kokeillut triptyliä (ei sopinut) Ei toiminut mulla, ja lopetin käytön kokeiltuni kolme viikkoa. Aiheutti monenlaisia oireita, kuten järkyttävää hikoilua, itselläni on muutenkin voimakas aineenvaihdunta. Oli ihan sietämätöntä. Mutta ei ainakaan kohdallani lisännyt ruokahalua, vaan vähensi sitä. Ja koko ajan oli jotenkin "vauhti " päällä.  Eli ei vaikuttanut passivoivasti, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
34/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön juuri tätä Venlafaxin 37.5 mg hermokipuun. Ei tietenkään mitään mukavaa tällaisia lääkkeitä syödä, mutta jos ei muutakaan vaihtoehtoja ole ja apua tarjotaan niin miksi kieltäytyä.? Ei elämä kipujenkaan kanssa ole kovinkaan laadukasta. Ja, kun tarpeeksi kipeä on niin kyllä haluaa kokeilla vaikka mitä. Vieroitusoireet pitää vaan sitten kestää sen aikaa mitä ne kestää. Itsestähän se on kiinni.

Tsemppiä kaikille

Vierailija
35/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kipulääkkeenä 2x600 buranaa+panacod.

Olen hikoillut järjettömästi reilu 20v.

Hikoilu aikeuttaa suolan vähyyttä ja atmottomia lihaskouristuksia.

Aloin viimekeväänä kokeilla uutta hormoonitonta lääkettä hikoiluun. Veoza.Eipä vaikuttanut hikoiluun. Korjasi kyllä elimistön happotasapainon. Maksoi lähes 100€/kk.

Siirryin syksyllä Venlafaxin Orion 75 mg  kokeilemaan. Happotasapaino ok muutta ei auta hikoiluun, mutta

En kärsinyt talvella käsien ja jalkojen palelusta.

Jätin n.1kk sitten pois.  Ei mitään vieroitusoireita mutta

Sormien palelu tullut takaisin. Särkee sormia. Sormien niveliin tulee patteja. Pakko aloittaa syödä uudelleen.

Vierailija
36/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tota venlafaksiinia määrättiin masennukseen, "auttoi" vasta 300mg annoksella ja päädyin hypomaaniseksi. Menetin työni ja työkykyni.

Lyricaa oon joskus käyttänyt, mua se ei huimannut. Ekat pari pilleriä oli lievästi huumaavia (tuntui kuin olis drinkin ottanut) mutta sitten homma tasaantui. Lääke ei muuten vaan sopinut mulle.

Triptylistä ei ole omaa kokemusta, mutta se kuulemma kuivattaa suuta ja väsyttää.

Kuivattaa suuta, väsyttää ja lihottaa.

Vierailija
37/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on kusetettu. Tuo EI ole hermokipulääke vaan psyykenlääke.

Vierailija
38/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ongelmia ei itsellä Venlafaxin kanssa ollut. Teki minusta normaalin. Alkuun hidas, vaikutukset huomasin vasta reilun viikon kuluttua, kipu oli poissa. Minulle sopi siis hyvin. Annostusta nostettiin 75mg -> 150mg ja se on toiminut jo muutaman vuoden.

Hyvä niin.

Hiukseni ohenivat "Venlan" aikana huomattavasti. Vieroittautuminen oli viheliäistä.

Vierailija
39/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ikinä aloita tuota lääkettä!! Lopettaminen on ihan yhtä hel**ttiä, aiheuttaa pahan riippuvuuden. Vieroitusoireet ihan järkyttävät. Pyydä ennemmin gapapentiniä...

Gabapentin se vasta onkin suoraan saatanasta! Jos elämäsi haluat todella sekaisin niin silloin suosittelen kyseistä lääkettä.

Miten niin? Ei päihdytä. Tai no aluksi voi lievästi mutta hyvin nopeasti tottuu lääkkeeseen. Lievät vieroitusoireet jotka kestävät todella lyhyen aikaa. Auttaa kipuun. Ainoa huono puoli on että nostaa maksa-arvoja.

Vierailija
40/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on taas tätä tyyliä: masennuslääke nostaa kipukynnystä. Saatta nostaa, saattaapa olla nostamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme