Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskeeko omakotitalon arvo, jos viereiselle tontille perustetaan kehitysvammaisten tukiasuntola? Miksi?

Vierailija
15.06.2017 |

Laskeeko se arvo oikeasti? Kuinka paljon se laskee ja mikä on tähän syynä? Entä laskeeko omakotitalon arvo jos viereiselle tontille tulee vanhusten palvelutalo, päiväkoti, tai vaikka ensikoti? Kysyn tätä ihan tosissani.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin potentiaaliset ostajaehdokkaat vähenee jos myydä täytyy.

Vierailija
2/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy pidentyneinä myyntiaikoina ja alueen hintakehitys erkanee muusta alueesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskee se mielikuva joka ostajilla on.Sillä saa tai menettää helposti jopa 10-20%.

Vierailija
4/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähelläki ilmeisesti kehitysvammakoti, pieni kerrostalo, rivi ja omakotialuetta. Ei häiritse. 

Vierailija
5/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on päivän selvää, että asunnon arvo laskisi tuossa tilanteessa. Se laskisi sen vuoksi, että suomalaiset eivät halua asua tuollaisten keskusten/talojen läheisyydessä, syystä X ja Y. Mutta näinhän se asia on? Minä ymmärrän että KUKAAN ei halua asuntonsa arvon laskevan. Tämä ei siis tarkoita sitä, että minä en pitäisi kehitysvammaisista, vaan minä ymmärrän että se vaikuttaa asuinalueen talojen arvoon.

Vierailija
6/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanoloon porukka tottuu uusiin naapureihinsa ja sitten ne hinnat taas palautuu normaaliksi sikäli kun edes koskaan laskivatkaan. Lähinnä se hinta tippuu siis sen talon omistajan oman pään sisällä nuivan asenteen takia.

Me myytiin omakotitalo hyvältä alueelta kehitysvammaisten asuntolan vierestä ihan markkinakelpoiseen hintaan. Ihan tavallisia naapureita ne kehitysvammaisetkin on, koskaan heistä ei ollut mitään haittaa. Syy miksi myytiin ei liittynyt kehitysvammaisiin vaan työpaikan siirtymiseen toiselle paikkakunnalle ja siihen, että haluttiin pienempi talo, kun lapset olivat jo muuttaneet omilleen.

Vierailija
7/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti Kurikalle voi antaa äänen euroviisuissa ja olla suvaitsevainen. Jos muuttaa naapuriin niin suvaitsevaisuus loppuu.

Vierailija
8/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aio ihan heti myydä, niin onko sillä väliä? Kun pöly laskeutuu ja pahin kiukku laantuu, niin porukka yleensä huomaa, että kivat naapurit saatiin. Eikä kukaan enää muistakaan, että oltiin huolissaan arvon laskusta.

Vierailija
9/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä karua kieltä siitä miten sairas ja pahoinvoiva tästä maailmasta on tullut.

Vierailija
10/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokset lisäävät liikennettä, jolloin katua joutuu joskus leventämään. Trafiikin takia on rauhattomuutta, liikenne lisää vaaratilanteita lapsille ja muillekin asukkaille. Vieraita ihmisiä liikkuu hoodeilla ja riippuen siitä, millaisesta "kodista" ja asukkaista on kysymys, ihan niistäkin johtuvia häiriöitä saattaa tulla (olen asunut Helsingissä kodittomien yömajaa vastapäätä, ja örisijöitä riitti meidänkin rapussa säännöllisesti). Asfalttipihat ja elementtikerrokset eivät näytä hyvältä keskellä vehreää pientaloaluetta.  Nämä asiat tuli nyt ekaksi mieleen. 

Vierailija
11/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pertti Kurikalle voi antaa äänen euroviisuissa ja olla suvaitsevainen. Jos muuttaa naapuriin niin suvaitsevaisuus loppuu.

Minäkin tykkään Lordista, mutta en silti haluaisi heidän harjoittelukämppää naapuriin

Vierailija
12/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään Lordista, mutta en silti haluaisi heidän harjoittelukämppää naapuriin

Saisiko lordi tulla asumaan omakotitaloon?

Vierailija
13/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei aio ihan heti myydä, niin onko sillä väliä? Kun pöly laskeutuu ja pahin kiukku laantuu, niin porukka yleensä huomaa, että kivat naapurit saatiin. Eikä kukaan enää muistakaan, että oltiin huolissaan arvon laskusta.

Mutta eihän tässä ole kyse naapuruston mielipiteestä ja kiukusta, vaan yleisestä mielipiteestä? Vaikka myisit 10v kuluttua, on kyseinen asuntola/palvelutalo edelleen siinä viereisellä tontilla. Ostajaehdokkaat eivät tiedä kuinka mukavia naapurit ovat, he vain todennäköisesti googlaavat ja saavat selville että vieressä on sellainen. 

Vierailija
14/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kyllä karua kieltä siitä miten sairas ja pahoinvoiva tästä maailmasta on tullut.

Olet ihan oikeassa, mutta se ei taida poistaa sitä faktaa että tällaiset asuintalot laskevat asuinalueen talojen arvoa. Vai oletko siis eri mieltä? Talojen arvo laskee juuri siksi, että tämä maailma on niin pahoinvoiva että ei hyväksy kehitysvammaisia normaaleina ihmisinä, se on sairasta.

Vierailija
15/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä siis ilmenee?

Vierailija
16/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Ja joku puhuu vielä sivistysporvareista...eivät nämä muumimukienkeräilijät ole sivistystä nähneetkään...täyttä wt-porukkaa oikeasti. Minä, minä, minä ja MUN rahat. Kaikki käy joo, kunhan pysyvät kaukana itsestä (mieluiten kuntarajojen ulkopuolella), senttiäkään ei tarvitse itse uhrata jne. Mutta joo, kyllä olen suvaitsevainen ja sivistynyt ja muuta p**skaa...

Vierailija
17/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki epätyypilliset käyttötarkoitukset laskevat lähistön asuntojen hintoja. Jo pelkästään liikenteen lisääntyminen ja vierailijoiden liikkuminen alueella aiheuttavat arvonalennusta, puhumattakaan muista mahdollisista lieveilmiöistä, sekä todellisista että kuvitelluista. Jos tarjolla on kaksi muuten samanlaista taloa, harva ehdoin tahdoin valitsisi sen jonka vieressä on vaikkapa vanhainkoti - ei siksi että vihaa mummoja, vaan siksi että tietää että vanhainkoti lisää lähiympäristön liikennettä ja hälyä ja että kodin aktiivisin aika on aina aikaisin aamulla, myös viikonloppuisin.

Vierailija
18/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos mulla on kehitysvammainen lapsi niin se laskee naapuritalojen arvoa, koska kukaan ei halua muuttaa kehitysvammaisen naapuriin. Meillä kun noita lapsen kavereita käy usein, niin että ison osan päivästä meillä on useita kehitysvammaisia tontilla.

Tätä paskaa, eli ihmisten vammaisia asenteita, olen kestänyt jo 18 vuotta eikä loppua ilmeisesti näy. Suvaitsevaisuus koskee siis vain tiettyjä vähemmistöjä. Toisia saa lyödä kuin vierasta sikaa.

Vierailija
19/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos mulla on kehitysvammainen lapsi niin se laskee naapuritalojen arvoa, koska kukaan ei halua muuttaa kehitysvammaisen naapuriin. Meillä kun noita lapsen kavereita käy usein, niin että ison osan päivästä meillä on useita kehitysvammaisia tontilla.

Tätä paskaa, eli ihmisten vammaisia asenteita, olen kestänyt jo 18 vuotta eikä loppua ilmeisesti näy. Suvaitsevaisuus koskee siis vain tiettyjä vähemmistöjä. Toisia saa lyödä kuin vierasta sikaa.

Valitettavasti näin on. Ihmiset on tyhmiä ja ilkeitä apinoita, sille ei oikein mitään voi.

Vierailija
20/32 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla asuessamme kaupunki päätti, että keskelle pientaloaluetta, luonnonpuiston paikalle, istuu paljon paremmin 8-kerroksinen toimistotalo ja 5-kerroksinen parkkitalo. Muutimme Espooseen.