Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla anorektikon kanssa seurustelleita?

Vierailija
15.06.2017 |

Olen tavannut kovin ihastuttavan naisen, tullaan erittäin hyvin juttuun ja on paljon yhteistä, mutta en vain pysty ajattelemaan häntä seksuaalisessa mielessä. En tiedä onko virallisesti anorektikko mutta erittäin laiha on..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis mikään pakko mitään suhdetta aloittaa, kaveruus kelpaa oikein hyvin. Olen vain huomannut ihastumisen merkkejä molemmissa, mutta tuo fyysisen puolen olemsttomuus vain yllätti minut koska nuorena miehenä haluaisin lisääntyä liki jokaisen kanssa :D

Vierailija
2/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt joku jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tuosta mahtaisi parantua?

Vierailija
4/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta raskautui juuri, itse ällistelen sen miehen kykyä kiihottua jostain luurangosta. Ei mikään eläin halua lisääntyä sairaan yksilön kanssa, etenkin kun se näkyy noin vahvasti ulospäin.

Vierailija
5/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla rakastaminen ja terapia auttoivat yli anoreksiasta, mutta on siinä kumppanin näkökulmasta kyllä kivinen tie kuljettavaksi...

Vierailija
6/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskunta raskautui juuri, itse ällistelen sen miehen kykyä kiihottua jostain luurangosta. Ei mikään eläin halua lisääntyä sairaan yksilön kanssa, etenkin kun se näkyy noin vahvasti ulospäin.

Ihminen on ihminen, eikä mikään eläin.

Vierailija
7/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miltä tuntuu anorektikkona kuulla tällaista? mieti vähän sanojas

Vierailija
8/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko anorektisen viedä treffeille ravintolaan ja pakkosyöttää?

Vierailija
9/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena kommentoin. Tuttava miehen vaimo sairasti tätä ja kyllä se raastoi miestä seurata vuosia vierestä kun rakastamansa ihminen kidutti ja rankaisi itseään äärimmäisyyksiin menevällä liikunnalla ja syömättömyydellä. Verrattavissa alkoholismiin, lupauksia ja yrityksiä mutta muutos ei tule jollei sairastunut itse hanki apua. Sittemmin ovat eronneet ja perheen lapsi asuu isänsä kanssa.

Vierailija
10/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuosta ystävyyttä enempää on luvassa. En lähtisi asiasta kysymään, se olisi loukkaavaa. Hän kertoo kyllä itse jos kokee tarpeelliseksi.

Vierailija
11/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen et kysyt neuvoa jostain muualta.

Vierailija
12/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko idiootti. Ei kaikki anorektikot ole laihoja. Eikä kaikki laihat anorektikkoja. Anoreksia nervosa on mielen sairaus. Ylipainoinenkin voi sairastua siihen. Ja se oireilee monin eri tavoin, kaikilla se ei edes mene äärimmäisyyksiin tai siihen pisteeseen että olisi luuranko laiha, eikä se silti tarkoita että sairaus olisi vähemmän valiidi. Tutustuppa aiheeseen ennenkuin teet mitään diagnooseja ihmisistä. Toisekseen sulla on isoja aukkoja sivistyksessä. Se ei sua hyödytä jos joku kertoo kokemuksia seurustelleensa syömishäiriöisen kanssa. Jokainen ihminen on yksilö, omanlaisensa. Ihminen ei ole sairautensa vaan diagnoosinsa ja on todella tökeröä leimata ihminen ja unohtaa hänen minuutensa jonkin sairauden taakse. Ei ole olemassa mitään syömishäiriöisten salaista kerhoa jossa sitä saitastavat noudattavat yhteisiä salaisia sääntöjä ja elävät eri elämää kuin ei-sairastuneet. Jokainen on oma itsensä. Herää pahvi.

Vierailija
13/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä nyt on taas kyse? Anoreksia on sitä sairastavalle aina henk. Kohtainen asia, jonka ylitse pääsemiseen tarvitaan tukea, kehuja ja rohkaisua. Tärkeintä on se että pystyy puhumaan, aluksi on varmasti hankalaa, kun haetaan vielä luottamusta. Vaikeinta voi olla saada anorektikko ymmärtämään sairauden vakavuus, syömiseen painostaminen on suurin virhe minkä voi tehdä, se vain lisää pahaa oloa.

Vierailija
14/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 15 on just sopiva. Läskit on kamalia.

Vierailija
15/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on ihminen, eikä mikään eläin.

Ihan yhtä eläimiä ihmisetkin ovat. Samoista atomeista koostutaan, eikä mistään elektroniikan paloista.

Vierailija
16/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään syömishäiriöisten salaista kerhoa jossa sitä saitastavat noudattavat yhteisiä salaisia sääntöjä ja elävät eri elämää kuin ei-sairastuneet. Jokainen on oma itsensä. Herää pahvi.

OT, mutta näitä "kerhoja" kyllä on ja paljonkin :D

T. Syömishäiriöinen

Vierailija
17/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hyvää, ravitsevaa ruokaa, ja seuraat vierestä, kun alkaa pikkuhiljaa syömään enemmän.. ja muista kehua, että kokee itsensä kauniiksi.

Vierailija
18/18 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa sanoa minkälaista on anorektikon kanssa seurustelu, mutta itse melkein toipuneena anorektikkona voin sanoa, että sairauden ollessa pahimmillaan, ei pieneen mieleenkään tullut mikään seurustelu!

Kun ihminen on oikeasti sairas, anorektikko, ajatukset pyörivät vain ruoan, liikunnan, kalorien, ja painon ympärillä. On täysin samantekevää mitä muut ajattelevat. Anorektikko ei luule eikä halua olla kaunis, anorektikko haluaa kuihduttaa ja hävittää itsensä. 

Ei voisi olla kauempana ajatus mistään seksuaalisuudesta, päin vastoin, useilla se inhottaa. 

Sitä keskittyy vain siihen, mistä vielä voisi nipistää syömisessä. Pakollisiin juoksu/kävely/liikuntakilometreihin päivässä. Itsensä piiskaamiseen aina vain yhä pienemmällä ravinnolla, yhä rajummalla liikunnalla... Itselläni esim. pakollinen kilometrimäärä päivässä oli 12 km. Sen yli oli mentävä, muuten mieli ei antanut rauhaa. Eikä sittenkään.

Joku kysyy pakkosyöttämisestä. Voinpa kertoa että ei onnistu. Anorektikon saat tappaa ennemmin kuin hän syö. Siksi sairaalassakin joudutaan turvautumaan nenä-mahaletkuun.

Summa summarum, kyllä anorektikon kanssa seurustelu on niin raskasta ja vaikeaa, että enpä usko mieleltään terveen siihen kykenevän ja jaksavan! Vieläkään, vaikka olen jo toipumaan päin, inhottaa ajatus seurustelusta. En usko että koskaan enää tulen olemaan parisuhteessa tai edes satunnaisessa seksisuhteessa. Mutta kuten sanottu, syömishäiriöitä on muitakin kuin anoreksia. Näistä en osaa kommentoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme