Kohta tulossa hakuun yli 300 uutta työpaikkaa, työtön, meinaatko hakea?
http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005255141.html
Vai mikä on tekosyysi kieltäytyä?
Kommentit (41)
Olen ollut yli kymmenen vuotta työttömänä, enkä ole tuona aikana hakenut yhteenkään työpaikkaan.
Miksi muuttaa hyväksi todettua toimintamallia?
Vierailija kirjoitti:
Just oli uutisissa, miten pääkaupunkiseudun vuokra-asunnoista tapellaan ja niitä pitää hakea samalla asenteella kuin menisi työhaastatteluun. Ei taida olla vahvoilla pienipalkkainen tacomyyjä.
Ei sillä työllä ole väliä, kunhan tasaiset tulot.
Kaverini oli burgerimyyjä Restelillä ja miehensä myi hodareita muualla , he saivat aivan ihanan yksityisen vuokraaman asunnon. Pukeutuivat siististi, käyttäytyivät ja kysyivät kysymyksiä näytössä.
Vierailija kirjoitti:
Aion hakea, jos ovat kokoaikaisia eivätkä vuokrafirman kautta.
No siis Restell palkkaa, ei nyt suoraan Taco Bell.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yli kymmenen vuotta työttömänä, enkä ole tuona aikana hakenut yhteenkään työpaikkaan.
Ei ole pakko, mutta huhu. Et varmaan kaukomatkaile? Entä jos tarviit vaikka pesukoneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei Restell tuossa ole vuokrafirma, vaan työnantaja koska franchising.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei Restell tuossa ole vuokrafirma, vaan työnantaja koska franchising.
Joo, ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko, mutta huhu. Et varmaan kaukomatkaile? Entä jos tarviit vaikka pesukoneen?
En matkaile. En lähi enkä kauko.
Pesukoneen saa kun säästää. Vuoden säästämällä raha riittänee halpaan pesukoneeseen.
Miksi oletat ettei työttömät noita paikkoja hakisi? Eiköhän paikat saada täytettyä ihan hyvin. Itsekin voisin hakea jos avaavat ravintolan Tampereelle, olen kyllä opiskelija joten pienilläkin tunneilla työn teko on helpompaa ja järkevämpää kuin työttömänä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Asun oulussa, olen viisikymppinen toimistotöitä tehnyt yo-merkonomi ja tuon alan töitä en ole tehnyt koskaan. En myöskään muuttaisi pääkaupunkiseudulle kalliiseen asuntoon kituuttamaan pienellä palkalla enkä myöskään varmaan ole sellainen henkilö jota he työpaikalleen etsivät.
Tämä ei ole riittävä syy. Itse muutin Suomesta Irlantiin ravintola-alan töihin: en ollut tehnyt päivääkään aikaisemmin ja en ollut työskennellyt koskaan enkunkielisessä työyhteisössä. Hyvin peruskoulun enkulla pärjäsi ja yksinkertainen suorittavan tason työ opetettiin jouhevasti. Pystyisit kyllä, jos haluaisit.
.
(Se, että työn palkalla ei elä, on ihan ok peruste. )
Tuossa sanottiin että se ensimmäinen ravintola tulee pk-seudulle, ehkä sitten muihinkin isoihin kaupunkeihin. Muutin itse riskillä työn takia toiseen kaupunkiin ja se kyllä kannatti mutta nyt kun pääsin pitkän työrupeaman jälkeen ansiosidonnaiselle ei kannata ottaa ihan mitä tahansa, varsinkaan jos se vaatii muuttoa ja minimipalkkaa. Tuohon työhön otetaan varmaan nuoria opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vähän pitkä duunimatka pk-seudulle, tuossa ei palkka varmaan ole sellainen että olis järkevää hommata stadista vuokrakämppä töissäkäyntiä varten...
No asuinpaikka yleensä valitaan sen mukaan missä ollaan töissä (mistä pääsee töihin kulkemaan), Tai näin ainakin meidän töissäolijoiden on pitänyt tehdä, ei ole työt kotiovelle tulleet.
Tykkään meksikolaisesta. En ole koskaan käynyt taco bellissä matkoilla. Joten wellcome. Katsoin kotisivuja ja tuotteet näyttivät suomimakuun aika raskailta ja epäterveellisilrä, tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun oulussa, olen viisikymppinen toimistotöitä tehnyt yo-merkonomi ja tuon alan töitä en ole tehnyt koskaan. En myöskään muuttaisi pääkaupunkiseudulle kalliiseen asuntoon kituuttamaan pienellä palkalla enkä myöskään varmaan ole sellainen henkilö jota he työpaikalleen etsivät.
Tämä ei ole riittävä syy. Itse muutin Suomesta Irlantiin ravintola-alan töihin: en ollut tehnyt päivääkään aikaisemmin ja en ollut työskennellyt koskaan enkunkielisessä työyhteisössä. Hyvin peruskoulun enkulla pärjäsi ja yksinkertainen suorittavan tason työ opetettiin jouhevasti. Pystyisit kyllä, jos haluaisit.
.
(Se, että työn palkalla ei elä, on ihan ok peruste. )
Olit siis viisikymppinen muuttaessasi irlantiin? Suomessa viisikymppinen on yhtä kuin vanharomupaska jota ei oteta töihin vaikka työnantajalle siitä maksettaisiin.
Ei niille kelpaa tällänen 55v, jolla toinen jalka haudassa.
EIköhän tonne oteta vain alle 30v immeisiä, pikaruokamestat ei ole keski-ikäisten työpaikkoja.
Paljonkohan kuukausipalkka kokopäivätyöstä, 1200 euroa? Työmarkkinatuki + asumistuki + 300 euron edestä työtunteja (vaikka 40h) = 1150.
Miksi menisin töihin 160 tunniksi 40 tunnin sijaan, kun molemmista tulee saman verran rahaa?
En ajatellut hakea töihin, mutta saatan piipahtaa syömässä sillä Taco Bell on ihan letkeä paikka ja omistanhan YUM!:in osakkeitakin. Työnteon sijaan letkeilen ainakin syyskuulle asti, sillä kuka hullu hiki hatussa painaa duunia kesällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En matkaile. En lähi enkä kauko.
Pesukoneen saa kun säästää. Vuoden säästämällä raha riittänee halpaan pesukoneeseen.
Sittenkö olet vuoden ilman konetta?
Niin ja tänä vuonna niitä avataan 3.
En näe mitään pahaa siinä, että ei asu kaupungissa, mutta jotenkin en vain ymmärrä, miten siellä jaksaa olla työtön. Kaikki firmat toimistoineen ja nämä ravintolaketjut ovat isoissa kaupungeissa.
Onko maalla paljon pitkäaikaistyöttömiä?