Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua on ahdistanut jo 8 vuotta, miten pääsen eroon?

Vierailija
14.06.2017 |

Miten olette päässeet ahdistuksesta eroon? Ulospäin kukaan ei uskoisi, että olen ahdistunut, mutta oloni on aika kauhea aika ajoin.

Ajattelin mennä viimeinkin terapiaan, mikä muoto olisi paras? Onko kukaan päässyt eroon ahdistuksesta?

24/7 tuntuu, kun joku painaisi rintaa ja sydän hakkaa myös kovaa. Ennen näin ei ollut. Millaisia oireita teillä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nate kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nate kirjoitti:

Itsellä oli samaa mut nyt päässyt siitä yli ja ollut kunnossa ilman yksittäisiä paria ahdistuspäivää jo pari vuotta.

Itsellä oireena jatkuva tuntuva sydämen syke, minkä siis tiedostin jatkuvasti ja se oli häiritsevää. Sitten juuri rinnan puristamista ja tavallaan oli pala kurkussa. Sitten tuli paljon muitakin pieniä oireita ja niskakipuja yms. Ja aloin pelkäämään että mikä sairaus on ja se lisäsi ahdistusta.

Ikinä en sanonut lääkärille mitäön enkä hakeutunut hoitoon. Aloin syömään vitamiineja ja muutenkin terveellisesti, nukuin kunnon yöunet ja hankin harrastuksen, missä toimitaan muiden ihmisten ympärillä. Sitten välillä perus rentoutusharjoituksia youtubesta näitä mindfullness juttuja ja ne toimii kyllä kun muutaman kerran on aluksi kokeillut. Sit tein kaikkea muutakin rentouttavaa, kuten urheilin joka on itselle tärkeää ja varsinkin ihan perus venytteleminen oli rentouttavaa kun niskatkin oli jumissa. Nyt päässyt oikeastaan kaikesta ahdistuksesta eroon ja toidistin, että lääkkeitä ja lääkäreitä eikä terapiaa tarvitse vaan voi parantua ilmankin.

En tiedä mistä sinun ahdistus johtuu, mutta toivottavasti saat jotain vinkkiä :)

Mahtavaa, toivoa siis on ! :) 

Saako kysyä, mitä vitamiineja söit ja söitkö superterveellisesti vai tavallista kotiruokaa? 

-ap 

Siis ihan perus C, D ja sitten B vitamiinit, mutta en mitenkään liikaa näitä ottanut vaan ihan suositusten mukaan. Ruokailu ei muuttunut mitenkään superterveelliseksi vaan siis siinäkin lähinnä säännöllisyys ja monipuolisuus ja kasvisten määrää vähän nostin. Ja Kahvin juonnin lopetin kun se pahentaa oireita. Myös alkoholia kannattaa vähentää.

Itse en usko lääkkeisiin ja niihinkin voi sitten jäädä riippuvaiseksi.

lääkkeet ei ole uskon asia, vaan joskus niitä tarvitaan, että olo saadaan sen verran kohenemaan että terapia on edes mahdollista. Sinä olet saanit ahdistuksesi helpottamaan ilman lääkkeitä, mutta se ei kaikkien kohdalla onnistu.

Itse kammosin lääkkeitä monta vuotta ja yritin itse auttaa itseäni. Lopulta suostuin ottamaan niitä lääkkeitä, ja jälkikäteen ajattelen, että olisi kannattanut suostua siihen lääkkeeseen paljon aikaisemmin, niin olisin parantunutkin nopeammin ja kärsinyt vähemmän. En tuputa ap:lle lääkkeitä mitta halusin vain tuoda tämänkin näkökulman, että ne lääkkeet ei ole yksinomaan paha asia. eikä ssri-lääkkeet aiheuta edes riippuvuutta.

Vierailija
22/28 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "aina" ollut krooninen lievä ahdistuneisuus, mutta se paheni tänä / viime vuonna sellaiseksi, että ajoittain ahdistus oli pakokauhuista ja todella fyysisesti vaikeaa (ja on joskus edelleenkin). Sellaista epätoivoista ja rintaa puristavaa ja kurkkua kuristavaa.

Menin lääkärille toiveena saada jokin kertaluontoinen apu, koska ahdistus oli sietämätön ja edessä paha viikonloppu, joka tuntui mahdottomalta. Sainkin lääkityksen (voxra), vaikka olen ollut lääkitysvastainen. Kuitenkin kokeilin ja huomasin vaikutuksen heti. Pahin ahdistus loiveni välittömästi, ja nyt kuukausia aloittamisen jälkeen olo on pääosin huomattavasti tasaisempi, vaikka huonojakin hetkiä vielä tulee ulkoisista syistä. En aloittaisi mitään ssri-lääkitystä, mutta tämä on sellainen mikä ei aiheuta riippuvuutta ja sen voi itse lopettaa milloin vain haluaa.

Uskon että tiivis kognitiivinen terapiakin voisi auttaa. Itse terapioin itseäni kirjoittamalla ja käsittelemällä ahdistusta aiheuttavia asioita aktiivisesti ja mahdollisimman rehellisestä. Sekä liikunnalla ja aktiivisella elämällä. Ja alkoholilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy nyt edes lääkärillä. Ahdistuneisuushäiriö voi kestää vuosia tai kymmeniä, olla välillä oireeton ja tulla takaisin. Lääkitys ja terapia on yleisiä hoitoja.

todellakin kannattaa mennä lääkäriin! Ahdistuneisuus on sellaista, että siihen vähän "tottuu" ja helposti ajattelee, että elämän kuuluukin olla ahdistavaa ja että se olotila tuntuu "normaalilta". Sitten kun paranee, ei voi uskoa miten on jaksanut sitä ahdistuneisuutta niin pitkään. Ero on valtava, kun olo helpottaa.

Vierailija
24/28 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy nyt edes lääkärillä. Ahdistuneisuushäiriö voi kestää vuosia tai kymmeniä, olla välillä oireeton ja tulla takaisin. Lääkitys ja terapia on yleisiä hoitoja.

todellakin kannattaa mennä lääkäriin! Ahdistuneisuus on sellaista, että siihen vähän "tottuu" ja helposti ajattelee, että elämän kuuluukin olla ahdistavaa ja että se olotila tuntuu "normaalilta". Sitten kun paranee, ei voi uskoa miten on jaksanut sitä ahdistuneisuutta niin pitkään. Ero on valtava, kun olo helpottaa.

Tähän olenkin jo valitettavasti tottunut. Vaikea kuvitella enää elämää siten, ettei ahdistaisi. 

ap 

Vierailija
25/28 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstahullujen mukaan kannatta käyttää kannabista.

Joillekin kannabis auttaa ahdistukseen, tosin sen pitää olla sativaa siihen tarkoitukseen. Indica pahentaa ahdistusta. Kaikilla siitä ei tosin ole apuja.

Vierailija
26/28 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä voi olla apua, mutta mitä tahansa ei kannata syödä ahdistuksen takia. Ei varsinkaan psykoosilääkkeitä (ketipinor) ja suosittelen myös välttämään ssri-lääkkeitä. Bentsot ovat hyviä, jos lääkäri suostuu niitä määrämään.

Vierailija
27/28 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamia poskeen!

Vierailija
28/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko noi lääkkeet todella?