Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit nuorelle, joka tulee tiskaamaan perhejuhliin?

Vierailija
14.06.2017 |

Eli meillä on kesällä perhejuhlat, joihin odotetaan 30 vierasta. Ajattelin palkata jonkun nuoren vähän auttelemaan keittiössä eli tehtävät olisivat: kuoharilasien ja kahvikuppien tiskaus, kahvinkeittäminen ja pumpputermoksen täyttäminen, pullavatien täyttäminen. Apua tarvittaisiin noin kolmeksi tunniksi. Paljonko olisi mielestänne ok palkka puhtaana käteen?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kyseessä ei olisi sukulainen, vaan minun tulisi etsiä joku nuori jostain, joka suostuisi töihin. Mietin vain, että minkä kehtaan laittaa palkaksi, kun kyselen. Keittiössä ei olisi muita kuin tämä työntekijä, mutta toisaalta laitan kaiken valmiiksi ennen juhlia, joten työ olisi vain tiskiä ja kahvinkeittoa ja niiden pullavatien täyttämistä (sitä tekisin kyllä itsekin). Ongelma onkin, että mistä löydän nuoren tähän?

Kokeile www.care.com ellei teillä ole jotain paikallista facebook-ryhmää kulmakunnalla tms. 

Nuorelle pitää varmaan antaa myös ohjeet pukeutumisesta, ettei ilmesty paikalle missä tahansa lookissa. Se olisi hyvä huomioida hinnassa myös.

Vierailija
62/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kyseessä ei olisi sukulainen, vaan minun tulisi etsiä joku nuori jostain, joka suostuisi töihin. Mietin vain, että minkä kehtaan laittaa palkaksi, kun kyselen. Keittiössä ei olisi muita kuin tämä työntekijä, mutta toisaalta laitan kaiken valmiiksi ennen juhlia, joten työ olisi vain tiskiä ja kahvinkeittoa ja niiden pullavatien täyttämistä (sitä tekisin kyllä itsekin). Ongelma onkin, että mistä löydän nuoren tähän?

Siis kyseessä on 30 henkilön ruokatarjoilut? Millainen on oma kokemuksesi tuon kokoisten seurueiden juhlien järjestämisestä? Millaiset tilat, laitteet ja välineet keittiössä? Entä kuka hoitaa salin puolen?

Ei, kyseessä ei ole ruokatarjoilu, vaan kahvitilaisuus. Tehtäviin ei kuulu mitään salinpuolta, vain ne muutama tehtävä, jotka jo luettelin: tiskaus, kahvinkeitto ja pumpputermarin täyttö sekä lisätä pullaa vadille, jos loppuu. Sitä teen itsekin. Ihmiset ottavat pöydästä itse, mitä haluavat, ja kun ovat valmiita, aputyttö tiskaa kupit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi tunnissa, matkat ja ruokaa/välipalaa. Tai sitten könttänä 50e. Meillä oli yo-juhlissa työkaverin tytär apuna (tarjoilupöydän hoitaminen, kahvinkeittoa, astioiden keräämistä jne, ei tiskausta, astioita ja kuoharilaseja oli niin paljon että riitti että tiskasin koneella sunnuntaina), hän oli 6 tuntia 10 min, maksoin 70e plus bussimatkat ja annoin pullon kuoharia. Etukäteen oli sovittu palkaksi kymppi per tunti. Lupasi tulla rippijuhliinkin, joten ei ainakaan ihan tyytymätön ollut.

Vierailija
64/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh heh he. Et tietenkään mitään? Huijaat vaan täysillä. Niinku kuitenki teet.

Vierailija
65/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitää olla nuori? Ja miksi tyttö?

Vierailija
66/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisin nuoren kanssa 30€ palkan ja jos homma sujuis hyvin niin antaisin 50€ käteen. 

Vierailija
67/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. 51e.

Vierailija
68/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyseessä on 30 henkilön ruokatarjoilut? Millainen on oma kokemuksesi tuon kokoisten seurueiden juhlien järjestämisestä? Millaiset tilat, laitteet ja välineet keittiössä? Entä kuka hoitaa salin puolen?

Ei, kyseessä ei ole ruokatarjoilu, vaan kahvitilaisuus. Tehtäviin ei kuulu mitään salinpuolta, vain ne muutama tehtävä, jotka jo luettelin: tiskaus, kahvinkeitto ja pumpputermarin täyttö sekä lisätä pullaa vadille, jos loppuu. Sitä teen itsekin. Ihmiset ottavat pöydästä itse, mitä haluavat, ja kun ovat valmiita, aputyttö tiskaa kupit.

Veikkaan, että todennäköisest oma aikasi menee myös vieraiden kanssa seurustellessa, kun juhlista kuitenkin on kyse.

Itse palkkaisi tuohon mieluummin kokeneen aikuisen kuin jonkun mahdollisesti ensimmäistä kertaa juhlissa työskentelevän nuoren, jota et välttämättä ehdi ohjeistamaan.

Vierailija
69/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppii ja ruoka

Vierailija
70/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä juhlat on? Voin tulla jos paikka on lähellä. Koulutus löytyy ja kokemusta.

Vierailija
71/80 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin otse 50€ suht. sama aika ja vierasmäärä. pimeenä. Myönnän. Nuori oli tyytyväinen.

Vierailija
72/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan maks 30€

Vierailija
73/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10€/h?

Tuntiliksaa suosittelen minäkin muttei kymppiä tunti. huom. esim ammatikseen tiskaajan palkka olis  joku 8 e. sitten ammattitaidoton teini niin 6 e tunti. jos nillittää verkkarit persvaossa, niin sanot että palkan eteen pitää tehdä töitä.

nykynuoriso luulee tosiaan että jostain tiskauskeikasta sais satasen. menköön kattoo pamin tes-taulukoita.

Sellainen jolla ei kokemuksia ole kyllä tiskaa jo yli 10€/h palkalla. Itse sain vuonna 2007 kun aloitin 9,90€/h ja siihen on tullut jo 9* indeksikorotusta ;)

Mielestäni kohtalainen palkka pimeenä on 10€/h.

T:Tarjoilija

Vierailija
74/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10€/h?

Tuntiliksaa suosittelen minäkin muttei kymppiä tunti. huom. esim ammatikseen tiskaajan palkka olis  joku 8 e. sitten ammattitaidoton teini niin 6 e tunti. jos nillittää verkkarit persvaossa, niin sanot että palkan eteen pitää tehdä töitä.

nykynuoriso luulee tosiaan että jostain tiskauskeikasta sais satasen. menköön kattoo pamin tes-taulukoita.

Sellainen jolla ei kokemuksia ole kyllä tiskaa jo yli 10€/h palkalla. Itse sain vuonna 2007 kun aloitin 9,90€/h ja siihen on tullut jo 9* indeksikorotusta ;)

Ja jos työt kestää esim. 3h20min niin maksa 4h mukaan niin tulee ensi kerrallakin.

Kun opiskelin vielä tarjoilijaksi, meitä pyydettiin kaverin kanssa yo-juhliin tekemään samaa. Tiskaamaan, keittämään kahvia ja täyttämään tarjottavia. Olimme siellä jonkun 4h ja saimme 30€ palkkion jonka vielä jaoimme :D Mutta saimme maanantain vapaaksi koulusta. (Oli jonkun opettajan lapsen juhlat)

Vierailija
75/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10€/h?

Ja jos työt kestää esim. 3h20min niin maksa 4h mukaan niin tulee ensi kerrallakin.

Kun opiskelin vielä tarjoilijaksi, meitä pyydettiin kaverin kanssa yo-juhliin tekemään samaa. Tiskaamaan, keittämään kahvia ja täyttämään tarjottavia. Olimme siellä jonkun 4h ja saimme 30€ palkkion jonka vielä jaoimme :D Mutta saimme maanantain vapaaksi koulusta. (Oli jonkun opettajan lapsen juhlat)

Täydennetään vielä lisää, olimme aikuisipiskelijoita ja molemmat jo yli 20 vuotiaita.

Vierailija
76/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuori on käynyt muutamissa juhlissa ja palkka on ollut kakkupalkka - 100 €. Isoin summa tuli koko päivän kestävistä juhlista, joissa lähes 100 vierasta. 

Vierailija
77/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika torvi jos et osaa itse tehdä päätöstä.

Paistaa vähän läpi, että mahdollisimman vähän maksaisit tai et ollenkaan...

Minä maksaisin 10 e/h vähintään.

Vierailija
78/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin kyllä ihan kympillä tuntikin. Jos saisin syödä ja juoda sumpit. T. Työtön akateeminen

Vierailija
79/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen maksaisin kolmen tunnin avusta juhliin, ei ammattilaiselle. 20 euora maksaisin nuorelle, kun tulisi tiskaamaan meille 2-5 kattilaa, paistinpannun ja jonkun sihvilän. Sekä pyyhkimään tiskipöydän, hellan ja pöydät. Aikaa menisi noin 20 minuuttia, aineet meiltä. Siinä kesätyöidea jollekin nuorelle, kohderyhmänä alituiseen siivoamiseen kyllästyneet.

Vierailija
80/80 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e kolmesta tunnista kouluttamattomalle ilman veroja?!!! Oletko hullu?!!! Mun tuntipalkka on 15€ ja mulla on tutkinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi