Paljonko maksaisit nuorelle, joka tulee tiskaamaan perhejuhliin?
Eli meillä on kesällä perhejuhlat, joihin odotetaan 30 vierasta. Ajattelin palkata jonkun nuoren vähän auttelemaan keittiössä eli tehtävät olisivat: kuoharilasien ja kahvikuppien tiskaus, kahvinkeittäminen ja pumpputermoksen täyttäminen, pullavatien täyttäminen. Apua tarvittaisiin noin kolmeksi tunniksi. Paljonko olisi mielestänne ok palkka puhtaana käteen?
Kommentit (80)
50€.
Tällä palstalla on tiukkapipoja jotka tulee piipittämään kuinka sun pitää ilmoittaa kelaan, hommata työnantajan vakuutus, tehdä kirjallinen työsopimus etc. Naurettavaa.
50 euroa kouraan. Varmasti joku tulee.
50€ sai just tuttu nuori samanlaisesta keikasta
50€ maksaisin mieluusti itse nuorelle
Tulin juuri kirjoittamaan 50 euroa minäkin.
Miks et kysy suoraan siltä nuorelta paljolla tulee hommiin?
Vierailija kirjoitti:
10€/h?
Tuntiliksaa suosittelen minäkin muttei kymppiä tunti. huom. esim ammatikseen tiskaajan palkka olis joku 8 e. sitten ammattitaidoton teini niin 6 e tunti. jos nillittää verkkarit persvaossa, niin sanot että palkan eteen pitää tehdä töitä.
nykynuoriso luulee tosiaan että jostain tiskauskeikasta sais satasen. menköön kattoo pamin tes-taulukoita.
30 eur?
(50 eur tarkoittaisi sitä, että olisi paria taukoa lukuunottamatta jaloillaan lähes tuon koko ajan. Useimpien nuorten kunto ei riitä siihen.)
Onko nuorella myös joku aikuinen mukana keittiössä? Olen itse ollut joskus hoitamassa juhlien tarjoiluita + jälkitöitä ja kyllä siinä on ollut kädet täynnä työtä ja yleensä juhlapaikan keittiökin aluksi itselle tuntematon varustukseltaan.
Tämän vuoksi ottaisin juhliin nuoren sekä sellaisen aikuisen, joka tietää ohjeistaa nuorta. Tai ehtiikö joku teistä isäntäväestä olemaan mukana myös tässä?
Palkaksi ajattelisin 30-50 euroa.
(Lisäksi some-päivityksiä ei voi jättää hoitamatta tänä aikana.)
Naurettavaa! Minä pakkaisin pussiin hiukan jääneitä kakkuja pullaa ja tuollaista. Kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
50€.
Tällä palstalla on tiukkapipoja jotka tulee piipittämään kuinka sun pitää ilmoittaa kelaan, hommata työnantajan vakuutus, tehdä kirjallinen työsopimus etc. Naurettavaa.
Itse asiassa jos summa jää 50 euroon eikä samaa nuorta palkkaa liian monta kertaa muuten, niin mitään ilmoituksia, ennakonpidätyksiä, vakuutuksia tms. ei työnantajan puolelta ei tarvitse tehdä, vaikka homman hoitaa täysin laillisesti. Nuoren pitää vain itse ilmoittaa saamansa palkka veroehdotuksen korjauksessa. Jos homman hoitaa laillisesti, voi palkasta tehdä 10 euron kotitalousvähennyksen (joka tosin jää omavastuun alle, joten siitä on hyötyä vain silloin, jos vuoden aikana tulee muutakin vähennettävää).
Minustakin 50 euroa on sopiva summa, jos kysymys on koululaisesta tai lukiolaisesta eikä esim. ravintola-alan opiskelijasta.
30€:lla mun teini oli vastaavanlaisessa hommassa+sai tietty syödä juhlapaikalla😊
Tonni käteen, känni toteen.