Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisit ammatiltasi, jos leikitään, että voisit valita kaikista ammateista itsellesi vain sen mieluisimman? Tai mitä tekisit kaikista mieluiten työksesi koko loppuelämäsi?

Vierailija
14.06.2017 |

Toivon, etteivät ihmiset miettisi tätä palkan takia vaan sen takia, että millaista työtä ihan oikeasti haluaisit tehdä koko elämäsi?

Ei tarvitse esim. ajatella kouluunpääsyä tms, vaan kaikki olisi avoinna. Omat persoonallisuudenpiirteet on myös joihinkin ammatteihin esteitä, mutta nekin voi nyt unohtaa tässä.

Mitä valitsisit?

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaoopperanäyttelijänä jossain ikuisesti jatkuvassa sarjassa. Harmi vaan, että paikkoja on rajoitetusti, eikä ehkä lahjatkaan riittäisi.

Toinen on eläinlääkäri, mutta opiskelujen suhteen se juna meni jo.

Vierailija
102/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla sairaanhoitaja jossain leikkaussalissa, teholla tai päivystyksessä. Siis musta ei oikeasti TODELLAKAAN olisi sairaanhoitajaksi ja tiedän ettei se mitään ruusuista tosiaankaan ole, mutta hienoa se olisi silti olla sisarhentovalkoinen suuressa sairaalassa. :)

Mun mielestä se vaan on niin hieno ammatti ollut iät ja ajat ja tulee sitä aina olemaan. Mutta joo, ei mua hoitoalalle silti todellisuudessa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla näitä kaikkia kolmea (mahdottomuus jo sinänsä näitä kaikkia sovittaa yhden ihmisen tehtäväksi):

-pelisuunnittelija (omistamassani pelifirmassa tietenkin)

-ravintoloitsija ja keittiöpäällikkö

-muusikko

Vierailija
104/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lasten kuvataidekoulun opettaja Briteissä esim Skotlannissa. Mulla olis lisäksi hoitola, jossa kuntouttaisin luonnosta löydettyjä haavoittuneita eläimiä ja hylättyjä poikasia. Jos olis joskus hiljaista, tekisin kuvituksia ja lastenkirjoja harrastuksenomaisesti.

105/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja.

Ei minulla varmaan oikeasti hermo kestäisi sitä menoa ja meininkiä, mutta ajatuksena kovinkin miellyttävä:)

Vierailija
106/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että niin moni haluaisi olla arkeologi. Mun ystävä on ja se oli sen lapsuudenhaave. Mutta nyt aikuisena kun pitäisi maksaa laskuja ja elättää perhettä, niin on katunut syvästi. Ei ole mikään maailman työllistävin ammatti ainakaa Suomessa. Rankkaa työtä on myös ja ulkona istuvat paahtavassa auringossa kesällä. Ja talvella ei sitte ole paljon mitään hommaa. Mielenkiintoinen ala ja aivan mahtavaa, että tällaistakin opiskellaan, mutta kyllä siinäkin saa olla aika palava into taustalla, että sitä jaksaa. 

Vierailija
107/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuvittaa kaikkia ihania värikkäitä kirjoja yms.

Tai olla töissä pienessä kauniissa päiväkodissa, jossa on ehjiä leluja, soma sisustus, ihana piha ja kaikki ruuat tehtäisiin itse.

Vierailija
108/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestarillinen sijoittaja tyyliin Ohion oraakkeli ja sitten antaisin viisaita talousneuvoja tyhmille poliitikoillemme hyvinvointivaltion säilyttämiseksi. Arkeologi joka kutsutaan arvioimaan uutta dinosauruspuistos. Tai sitten fantasiakirjailija jonka kirjasarjasta tehtäisiin hbo-sarja.

Vierailija
109/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Menestyvä) arkkitehti ja sisustussuunnittelija. Valitettavasti en osaa piirtää edes tikku-ukkoa, joten arkkitehdin haaveet kaatuu siihen.

Vierailija
110/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti sisätyö, missä ei tarvitse päätään vaivata ja palkka olisi ruhtinaallinen. Onko ehdotuksia?

Vierailija
111/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Menestyvä) arkkitehti ja sisustussuunnittelija. Valitettavasti en osaa piirtää edes tikku-ukkoa, joten arkkitehdin haaveet kaatuu siihen.

Sama! Muut ominaisuudet löytyy. Tärkein puuttuu.

Vierailija
112/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti sisätyö, missä ei tarvitse päätään vaivata ja palkka olisi ruhtinaallinen. Onko ehdotuksia?

O. Yrityskonsultti.

Vierailija
113/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proviisori

Vierailija
114/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala kysymys. En ole ihan satavarma, koska aiempi ammattini hevosenhoitajana oli maailman ihanin, mutta samalla raskain ja vapaa-aikaa ei ollut olemassakaan. Jos raha ja se laskettaisiin pois, niin en tiedä kumpi lopulta voittaisi, se, vai nykyinen ammatti kätilö.

Vierailija
115/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanny jollekin rikkaalle, valkoiselle perheelle USA:ssa. Heillä olisi vain yksi kiltti lapsi ja lisäkseni ainakin maid ja gardener. Iso siirtomaa-tyylinen talo, iso uima-allas yms, American dream.

Hengailisin kaikki päivät puistossa latte kourassa muiden nannyjen kanssa :)

Vierailija
116/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalaisten työnohjaaja konsultti.

Vierailija
117/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi.

Mietin pitkään psykologian ja oikeustieteellisen välillä, päädyin jälkimmäiseen kun työtilanteen piti olla kaikin tavoin turvatumpi. No, lyhyessä ajassa maailma muuttui tuonkin "faktan" suhteen.

Vierailija
118/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut olevani uniikki lumihiutale näiden haaveideni kanssa, mutta kirjailija haluaisin minäkin olla!

Arkeologi on myös yksi, sitten astronomi ja paleontologi. Myös stylisti tai maalari olisivat ihania ammatteja.

Nyt olen opiskelemassa juristiksi, elämän realiteetit tuli peliin mukaan. Ei sillä, tykkään tästäkin alasta ja vaakakupissa painaa myös hyvä työllisyystilanne ja palkka. :)

Vierailija
119/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 118 jatkaa, että hevostenhoitaja olisi myös ihana ammatti! En kestä, miten mainstream-haaveita nää olikin. 😄

Vierailija
120/203 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotekehittelijä jäätelö/suklaatehtaalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi