Mikä olisit ammatiltasi, jos leikitään, että voisit valita kaikista ammateista itsellesi vain sen mieluisimman? Tai mitä tekisit kaikista mieluiten työksesi koko loppuelämäsi?
Toivon, etteivät ihmiset miettisi tätä palkan takia vaan sen takia, että millaista työtä ihan oikeasti haluaisit tehdä koko elämäsi?
Ei tarvitse esim. ajatella kouluunpääsyä tms, vaan kaikki olisi avoinna. Omat persoonallisuudenpiirteet on myös joihinkin ammatteihin esteitä, mutta nekin voi nyt unohtaa tässä.
Mitä valitsisit?
Kommentit (203)
Mulla on monta!
Urheiluhieroja jossain ulkomaisessa jalkapalloseurassa. Tarviiko perustella miksi ;) Hierominen on kuitenkin pitemmän päälle raskasta ja noiden tyyppien egot kaiketi rasittavia. Siksi vain haaveena tämä.
Hedelmämyyjä jossain tropiikissa. Ja sovitaanko että siellä ei olisi hirmumyrskyjä, käärmeitä tms. Istuskelisin vaan , kuuntelisin musiikkia ja mutustelisin banaaneja. Ihmiset ostaisi tai ei; aivan sama mulle.
Kaikkien ihanien kodittomien eläinten hoitokodin omistaja. Eli ei mitään matelijoita tai muita ällöjä. Ottaisin suojiini kaikki kaltoinkohdellut ja pitäisin hyvää huolta. Tässä on raha ainakin ongelmana sekä ehkä hienoinen suuruudenhulluus. Enkä ehkä viihtyisi maaseudulla. Meteli saattaisi rasittaa myös.
Joku rättikauppa tai vastaava , etelänmalliin. Meitsi istuisi kahvikuppi kädessä ja ripustelisi rättejä ja kai välillä voisin jotain kauppojakin hieroa.
Hevosenhoitaja. Ihan sama olisiko ravureita vai ratsuja kunhan vain saisin hoitaa polleja...
Laulaisin jumalaisella äänellä muutamana iltana viikossa hämyisissä kapakoissa kauniita lauluja. Ehkä soittaisin myös itse. Lähtisin aina ajoissa kotiin nukkumaan. Olisin anonyymisti ihan vain töissä enkä ikinä haluaisi kuuluisaksi.
Tehdastyöntekijä jossakin "aivot narikkaan" -hommassa, painelemassa muutamaa nappia tms. Työhön, jossa on vain vähän vastuuta.
Oikeuslääketieteen erikoislääkäri.
Melkein kaikki muistaa flipper delfiinin ja sen sarjan? Siellä oli sellainen meribiologi keskus. Siellä olis kiva olla töissä ja tutkia delfiinejä ja merta. :)
Kirjailija on ollut salainen haaveammattini jo pienestä pitäen, sillä olen aina tykännyt kirjoittaa.
Tällä hetkellä suuri haave on päästä museoalalle, ja sinne tähtäänkin parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
EN tiedä ammattina, mutta liikeideanan ehkä jokin legojen tapainen jutska voisi menestyäkin, mutta sillä erotuksella että se ei olisi pc pohjainen.
Muta jos tähän ajattelisi jotakin strategisuutta, niin ehkä se sitten kuitenkin olisi mahdoton toteuttaa ilman virtuallisuuden tarjoamia mahdollisuuksia.
Vaikea kysymys. Pidän ihmisten kanssa työskentelystä, taiteista ja erilaisista kulkuvälineistä. En ole kovin pitkäjänteinen. Vaikeaa... olen kristitty, joten pappi nyt tulee mieleeni. Tosin papeilla on liikaa hallintotöitä. Linja-autonkuljettaja voisi olla yksi, mutta kolmiulotteinen hahmotuskykyni on vähän rajallinen. Ai niin, ei näitä saanut pohtia.
Merikapteeni, liikennelentäjä tai rockmuusikko.
Puutarhuri ja pihasuunnittelija, silleen brittiläiseen tyyliin ympärivuotisesti. Suomessa aika tympeää, kun puolet vuodesta jäätä, lunta ja routaa.
Tanssija musiikkivideoissa ja artistien keikoilla.. Mitään parempaa en osaa kuvitella!
Yrittäjä tai yleissihteeri jossain maksimissaan keskikokoisessa yrityksessä. Aivan hurjan kivaa hommaa olla joka paikan höylä. Miehelläni on pienehkö yritys ja toimin sihteeri-palkanlaskija-talouspäällikkö-jokapaikanhöylä-tavarakuski-yleismiesjantusena. Harmi, että yritys on niin pieni, että työ ei ole kuin puolipäiväinen, teen vieraalla osa-aikatyötä rinnalla.
Palkan takia voisin olla taas lääkäri.
Mikä tahansa suht hyväpalkkainen työ mitä voisin tehdä suurimmaksi osaksi kotona.
Tanssija musiikkivideoissa tai artistien keikoilla! En osaa kuvitella mitään parempaa!
Kondiittori tai haluaisin omistaa kahvilan/ravintolan
Etelä-Ranskan leppeillä viinialueilla on vanhoja tiloja, jotka ovat sukupolvia olleet samalla sivulla. Tilojen rakennuskantaan kuuluu vanha, suuriä, linnanainen päärakennus.
Saleja,huoneita, portaikkoja, antiikkihuonekaluja ja taideteoksia.
Sinne meikäläinen taloudenhoitajaksi! Organisoisin siivouksia,pikku remontteja ja antiikkien restaurointeja. Liinavaatteita pesulaan ja takaisin. Tuoreita kukka-asetelmia kylän floristilta.
Mikä ihana miljöö tehdä töitä!
Illallinen linnan keittiössä aina emännän valmiiksi tekemänä, juomat talon viineistä. Asunto jossain lähettyvillä, keskellä kaunista puutarhaa.
Ah! Kukkien tuoksua ja auringonpaistetta.
Pitäisi osata ranskaa. Antiikkia ja huushollin pyörittämistä jo osaan.
Tämä on aito unelma, rakastan aluetta, viinejä, historiaa!
Astronautti, hävittäjälentäjä tai kätilö.
Tutkija. Olen tyytyväinen unelma-ammatissani.
Vierailija kirjoitti:
Röntgenhoitaja tai terveydenhoitaja. Olis kivaa kuvailla ihmisiä röntgenissä tai pitää vastaanottoa esim. työterveyshuollossa tai neuvolassa.
Terveisin sosiaalisia tilanteita ja vastuuta pelkäävä nainen, jolla myös piikkikammo ja verikammo.
Yöks oon terveydenhoitaja 😝
Fyysikko tai arkeologi