Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisit ammatiltasi, jos leikitään, että voisit valita kaikista ammateista itsellesi vain sen mieluisimman? Tai mitä tekisit kaikista mieluiten työksesi koko loppuelämäsi?

Vierailija
14.06.2017 |

Toivon, etteivät ihmiset miettisi tätä palkan takia vaan sen takia, että millaista työtä ihan oikeasti haluaisit tehdä koko elämäsi?

Ei tarvitse esim. ajatella kouluunpääsyä tms, vaan kaikki olisi avoinna. Omat persoonallisuudenpiirteet on myös joihinkin ammatteihin esteitä, mutta nekin voi nyt unohtaa tässä.

Mitä valitsisit?

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salainen agentti :D

Olen myyjänä erikoistavarakaupassa mutta juuri pohdiskelen vaihtoa ensihoitajaksi. Rahallisesti ei kannata mutta ala sopisi minulle todella hyvin.

Vierailija
22/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija. Kirjoittaisin pääsääntöisesti matkakirjoja ja true crimea, ja sitten ehkä jonkun pienehkön dekkarisarjan (en usko että pystyisin keksimään todella hyviä dekkarijuonia enempää kuin noin viisi, joten pitäisi kirjoittaa muutakin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi/rikostutkija

Ei onnistu:

-heikot fyysiset voimat

-älykkyys ei ole varmaan tarpeeksi riittävä (olen kuitenkin normaaliälykäs)

-pituutta hädin tuskin 160cm

-ei paras päättelykyky

Muusikko/virtuoosi

-ei riittävästi kokemusta (suoritettu pt3)

-ei riittävästi motivaatiota

-ei riittävästi kehittynyttä rytmitajua

Pituudella ei ole poliisille mitään rajaa ja voimaa voi treenata.

Vierailija
24/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin haavanhoitaja sairaalassa.

Puhdistaisin, korjaisin ja ompelisin haavoja ja erilaisia iho-ongelmia.

Vierailija
25/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilö. Mun mielestä olis tosi hienoa olla kätilö, mutta ei musta ikinä todellakaan olis siihen tai hoitoalalle muutenkaan :D

No ei se ihan kamalan hienoa ole😟

Mä haluaisin olla alkuopetuksen opettaja tai eläinlääkäri. Tai esteratsastaja tai ratsastuksen ope😀

T. Kätilö

Vierailija
26/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija

Psykologi

Ihotautilääkäri

Vierailija
27/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkaopas niin, että voisin ottaa työn lähinnä matkailusta ja tuntuisi siltä, kun ei töissä olisikaan. Matkustelisin siellä täällä ja opastaisin ihmisiä. Voitais käydä vähän katselemassa paikkoja, sitten tietysti uimassa, syömässä hyvin, vähän viinillä ja aurinkoa ottamassa ja sitä rataa.

Noh, eihän tuo nyt oikein kyllä toteudu, mutta aina saa haaveilla ;D

Noo ei se matkaoppaan työ ihan tuollaista ole :D suunnittelet illanohjelmaa / jotain retkeä tai vastailet puhelimeen ja kuuntelet haukkuja kun sataa (sehän on sun päätettävissä millainen sää on) silloin kun ne retkiläiset nauttii viiniä ja aurinkoa.

Vierailija
28/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kutsumusammatissani. Tein paljon töitä, että pääsin tänne, enkä ole katunut päivääkään. M29 ja latino

Vierailija
29/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavahoitaja ei ompele haavoja.

Haluaisin olla taidemaalari, suuria värikkäitä abstrakteja teoksia joista maksettaisiin huimia summia. 

Vierailija
30/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN tiedä ammattina, mutta liikeideanan ehkä jokin legojen tapainen jutska voisi menestyäkin, mutta sillä erotuksella että se ei olisi pc pohjainen.

Vierailija
31/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri tai lentäjä. Olen sh, nykyisin vakuutusalalla.

Vierailija
32/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hotelliketjun omistaja, egyptologi, vatsatanssija, sisustussuunnittelija tai 1800-luvun kurtisaani.

Vierailija
33/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanonherra

Vierailija
34/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph klo 8-16, 4 lasta, omat suunnitelmat ja yksin vastuu.

Olen pkssa töissä joten läheltä liippaa....

Vierailija
35/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Ei tarvitsisi miettiä työllistymistä. Voisin ostaa haaveilemani mökin, sillä todennäköisesti työllisyys olisi taattu mökkilainavuosiksi. Työ olisi haastavaa, mielenkiintoista, arvostettua, voisin kuvitella tekeväni osittaista työaikaa vielä eläkevuosina. Nykyisessä ammatissa heikko työllisyys ja ikärasismi on realismia jo ennen 50 ikävuotta.

Vierailija
36/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin luksusprostiuoitu. Sellainen, joka voisi valita asiakkaakseen 190 cm pitkän, atleettisen, älykkään ja hauskan miehen. Taksa olisi tietenkin sellainen, että työtä voisi tehdä vain, kun itseä panettaa.

Vierailija
37/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

risteilyemäntä:

- melkein kuin tv-juontaja mutta laivalla ja ilman kameroita

- hauska tyyppi laivalla joka saa matkustajat nauramaan vitsikkäillä juonnoillaan

- pääsee hassuttelemaan ja viihdyttämään

- näkee livenä kiinnostavia artisteja

- laiva ympäristönä tosi jännä

Vierailija
38/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astronomi, koska tähtitiede on kiinnostanut minua paljon pienestä lapsesta saakka mutta älynlahjani eivät riittäisi millään kyseiselle alalle

Vierailija
39/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nykyistä työtäni eli pieneläinlääkärinä. En osaa kuvitella tekeväni mitään muuta. 

Vierailija
40/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin luksusprostiuoitu. Sellainen, joka voisi valita asiakkaakseen 190 cm pitkän, atleettisen, älykkään ja hauskan miehen. Taksa olisi tietenkin sellainen, että työtä voisi tehdä vain, kun itseä panettaa.

Luulen että asiakkaat valitsevat palvelunsa itse eikä palveluntarjoaja valitse asiakkaitaan noin tarkasti kovilla hinnoilla.