Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syödä usein vs syödä harvoin

Vierailija
14.06.2017 |

Kokemuksia ja mielipiteitä. Ei haeta oikeaa tai väärää tapaa. Säännöllisyys kuuluu molempiin tapoihin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 3-4 kertaa päivässä ja se on mulle sopiva tapa. Päivässä jää aikaa muuhunkin kuin ruuan miettimiseen.

Vierailija
2/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ja hyvin. En jaksa olla vääntämässä välipaloja ja ruokia 8 kertaa päivässä. En jaksa edes miettiä ruokaa niin usein. Syön aamupalan, lounaan ja päivällisen, hyvin harvoin välipalan tai mitään "herkkuja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön usein, tyyliin 3-4h välein sopivan kokoisia annoksia. Mulle hyvä. En pystyisi ikinä olemaan niin, että söisin esim. 2 kertaa päivässä paljon. Jokaisella on se oma tapansa ja toisille varmasti taas sopii paremmin se pari kertaa päivässä :)

Vierailija
4/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön usein eli 2-3 välein. Mutta ei tämä ole mikään mun valinta. Pidemmästä syömisvälistä aiheutuu paha oloa, silmissä pimenee, kädet tärisee jne.

Vierailija
5/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon semmonen puputtaja joka syö päivän mittaan kokoajan, mutta vähän kerrallaan. Mun vaan on pakko. :D 

Vierailija
6/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön usein eli 2-3 välein. Mutta ei tämä ole mikään mun valinta. Pidemmästä syömisvälistä aiheutuu paha oloa, silmissä pimenee, kädet tärisee jne.

Käytkö töissä? Missä työpaikassa voi syödä kahden tunnin välein?

Vierailija
7/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kolmesti päivässä. Noin klo 10 ekan kerran. Toisen kerran n. 14.30. Kolmas kerta joskus illalla. Tää sopii hyvin mun työrytmiin ja on helppo noudattaa myös vapaapäivänä, tosin vapaapäivänä tuo eka kerta saattaa olla aikaisemmin ja toinen myöhemmin. Nälän mukaan. Päivän toinen ateria on aina kevyempi kuin eka ja vika.

Vierailija
8/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 4h syömättömyydestä alkaa mulle tulla paha olo... alkaa heikottamaan ja tuun pahalle päälle :(

Vierailija
9/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö töissä? Missä työpaikassa voi syödä kahden tunnin välein?

Aika monessa. Kun syö usein niin eihän kerralla tarvi muuta kuin nakata joku välipalapatukka/hedelmä suuhun. Kyllä onnistuu useimmissa työpaikoissa.

Vierailija
10/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 0-2 kertaa päivässä. Nollapäivä on paastopäivä, tai juon mehua tai vettä tai viherjauhesekoitusta. Yleisin on kerran päivässä, illalla. Joskus 2 kertaa päivässä. Sopii mulle.

Vierailija
11/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3h välein. Pitää aineenvaihdunnan käynnissä. Kuusi ateriaa ja shaket yms päälle päivässä. Eihän tuo ole ongelma ja mikään töissäkään. Kippo jääkaapista ja lusikoit suuhun, aikaa menee viisi minuuttia. Menen jopa palavereihin välillä kipon kanssa.

Vierailija
12/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa päivässä ja silloin kunnolla. Minulla menisi hermo jatkuvaan naposteluun ja siihen tuhrautuvaan aikaan. Minulle paastoaminen ei ole mikään ongelma, olen ihan helposti vuorokauden ilman ruokaa. Yleensä syön lounaan suunnilleen keskipäivällä, välipalan kun tulen viideltä kotiin ja ennen nukkumaanmenoa iltapalan. Hyvin on pärjätty vaikken suosituksia noudata, harva ruokailurytmi mahdollistaa sen että voi syödä niin paljon kuin jaksaa kun siihen puuhaan ryhtyy eikä painonnoususta tarvitse huolehtia.

Vierailija
13/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön monta kertaa päivässä. Pieniä annoksia kerrallaan. Sopii loistavasti mulle! :)

Vierailija
14/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kertoja päivässä, ainakin 4 kertaa. Harrastan pitkin päivää paljon liikuntaa, niin johtuu ihan siitäkin.

Vierailija
15/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaksi kertaa päivässä aineenvaihdunta toimii hyvin ja tasaisesti. Välissä juon vettä joskus oluen tai pari. Lounaat jätin taakse kun fyysinen työ päättyi. 

Vierailija
16/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamulla kotona, sitten syön töissä ja jommallakummalla kahvitauolla yleensä rahkaa, banaania tms mukana. Mulla on fyysinen työ ja liikun duunissa 8-9h päivässä aivan siis taukoamatta, joten tauoilla pakko saada jotain suuhun. Kotona sitten vielä jotain myös.

Vierailija
17/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3h välein. Pitää aineenvaihdunnan käynnissä. Kuusi ateriaa ja shaket yms päälle päivässä. Eihän tuo ole ongelma ja mikään töissäkään. Kippo jääkaapista ja lusikoit suuhun, aikaa menee viisi minuuttia. Menen jopa palavereihin välillä kipon kanssa.

Broscience. 

Vierailija
18/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan jatkuvasti. Mulla on AINA nälkä. Kilpirauhasen liikatoimintaa ei ole todettu.

t: 170cm/54kg

Vierailija
19/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän duunissa mitenkään vois syödä parin tunnin välein, siellä tehdään töitä. Työpäivän aluksi on kahvi, lounastauko sitten kun on noin 3,5-4 tuntia työskennelty ja päivän lopuksi vielä se lyhyt kahvitauko. Joskus lounastauolle pääsy venyy pitemmäksi eli on ollut pakko opetella pitkä ateriaväli. Ja sehän onnistuu kun aterian rasvaa perusteellisesti eikä mussuta turhan paljon hiilihydraatteja.

Mä teenkin niin, että kotoa lähden tyhjin mahoin. Töissä ekalla kahvitauolla liotan kahvin joukkoon nokareen voita ja hölvään sinne lorauksen kermaa, syön voilla päällystetyn munan, palan juustoa ja vaikka omenan, pätkän kurkkua, paprikaa tai muutaman kirsikkatomaatin. Lounastauolla syön jotain kevyehköä, mutta rasvattua, että jaksan tehdä toisenkin puolikkaan työpäivän tehokkaasti ilman aterian jälkeistä torkkuoloa. Esim hyvin rasvattu sosekeitto tai hyvin rasvattu salaatti jollain hyvällä proteiinilla. Toisella kahvitauolla juon joko kahvin mustana tai kermatilkalla. Kotona sitten kunnon illallinen pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
20/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta käy kyllä aina hyvin ja tasaisesti vaikka söisitten harvemminkin. Se nimittäin toimii niin kauan kuin teissä sydän lyö ja henki pihisee.