Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa, mikä tällä Uusi vaihtoehto -ryhmällä käytännössä on eroa verrattuna kokoomukseen ja keskustaan?

Vierailija
14.06.2017 |

Sampo Terholta on hallitukseen pääsyn ehtona kielletty kaikki EU- ja eurokritiikki, joten mitä jää jäljelle? Mikä erottaa Uusi vaihtoehto -ryhmän keskustasta ja kokoomuksesta?

"Sipilä: Nyt on palattu normaaliin päiväjärjestykseen – Terholle tehty pelisäännöt selviksi, sanoo Orpo"

https://yle.fi/uutiset/3-9670013

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terholle tehty pelisäännöt selviksi"

Sipilä: Hyppäät kun minä sanon "hyppää". Onko selvä?

Terho: On

Sipilä: Hyppää.

Terho: *hyps*

Vierailija
2/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä poika, ota tästä luu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se parhaiten nauraa joka ministerimersun takapenkillä nauraa.

Vierailija
4/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän siellä on kolme kokoomusta hallituksessa.

Vierailija
5/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.Jos sinne takapenkille on päästy käytännössä kaikki lupaukset pettämällä, takkia kääntämällä, loikkaamalla, niin se nauru ei kestä seuraavia vaaleja pitempään.

Vierailija
6/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuilla on yksinoikeus arvostella minkä kaltaista maahanmuuttoa tahansa. Muilla puolueilla tätä oikeutta ei ole.

Vierailija
7/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä ja Orpo vedätti tätä "uutta vaihtoehtoa" kyllä ihan täysin. Loikkaripersut tukevat kokoomusta ja keskustaa kaikissa heidän hankkeissaan, mutta mitään omia tavoitteitaan he eivät saa ajaa. This is what we call reilu meininki.

Olen ihan samaa mieltä Halla-ahon kanssa, että ei ole mitään järkeä olla hallituksessa, jos siellä ei saa mitään omia asioitaan läpi, vaan pitää vain tukea muiden hankkeita.

Vierailija
8/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terho on Sipilän puudeli, nuolee kassit puhtaiksi joka aamu.

Niinhän ne on tähän astikkin ollut. Eli tässäkin munasi jälleen keskusta ja kokoomus mutta syyllistä haetaan persuista. Keskusta ja kokoomus eivät nauti edellisen eduskuntavaalien äänestyksen ja äänestäjien luottamusesta enää näiden timiensa jälkeen ja näin ollen toimillaan eivät voi omin nokkinensa päättää keneen luottavat persuista ja keneen eivät. Toki keskusta ja kokoomus tarvitsee syntipukin jatkossakin eli tervon. Tämä hallitus on Suomen vastenmielisin porukka ikinä ollut alusta asti. Tämä mitä nyt tekevät demokratialle on järkettävää katseltavaa. Luulen että tässä on tarkoitus saada äänestyprosenttia alhaiseksi kuten ranskassakin. Tästä hyötyvät aina keskusta ja kokoomus kun politiikan luottamus kansansilmissä laskee. 

Vierailija
9/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Vaihtoehto on sitoutunut tiukasti siihen ettei hallitusohjelmaan kirjattuja mamulinjauksia noudateta jatkossakaan.

EU-kriittisen Soinin Uusi Vaihtoehto on sitoutunut tiukempaan EU integraatioon ja olemaan arvostelematta sitä.

Kyllä se eroaa kepusta ja kokoomuksesta paljonkin, ei noissa puolueissa ihan näin pähkähullua menoa ole.

Vierailija
10/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä historiallista, että hallitus kaatui siihen, että yksi puolueista olisi halunnut noudattaa hallitusohjelmaa.

Vierailija
11/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksessa tehdään päätökset, oppositiossa räksytetään että väärin päätetty.

Harvemmin kepu ja kokoomus ovat kaikesta samaa mieltä joten siinä välissä saa vaikutettua asioihin. Voihan nuo tietty vaihtaa tilalle rkp, kristilliset tai jonkun vasemmistopuolueista, tai vaikka hallislaiset (lol, todellinen ylläriratkaisu) mutta tuskin homma sen sujuvammin menisi kuin noiden kanssa joiden kanssa on harjoiteltu pari vuotta.

Vierailija
12/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.Jos sinne takapenkille on päästy käytännössä kaikki lupaukset pettämällä, takkia kääntämällä, loikkaamalla, niin se nauru ei kestä seuraavia vaaleja pitempään.

Kun on pehmoset penkit niin ei paljoa peppua paina.

Niinku sinulla.

Vierailija
13/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD Hallituksessa on oikeasti kokoomus, kokoomus ja kuinka ollakaan...kokoomus!

Vierailija
14/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhohan uhosi puheenjohtajakamppanjassaan, että maahanmuuttolinjauksista tullaan pitämään tiukemmin kiinni hallituksessa. No, meille kaikille on varmasti tullut selväksi, minkä arvoinen tuon "miehen" sana on.

Vierailija
15/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:DD Hallituksessa on oikeasti kokoomus, kokoomus ja kuinka ollakaan...kokoomus!

On siellä Suomelle erittäin kalliiksi tulevaa maakuntasuhnurointia toteuttava Kepukin, joskin pienemmässä roolissa.

Vierailija
16/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahon vika. Olen varma, että Halla-ahon voitto olisi nipin napin siedetty jos se tollo ei olisi nostanut Hakkaraista niin suureen asempaan puolueessa. Sehän oli keskisormen näyttö joka suuntaan, jopa politiikan yleistä uskottavuutta kohtaan. Hakkarainen on pelkkä protestipelle, jolla ei ole mitään poliittista uskotavuutta. Sillä ei ole politiikassa olemisessa muuta agendaa kuin roikkua mukana niin kauan kuin annetaan roikkua. En voi vieläkään tajuta, mikä Halla-ahoon meni. Ihmetytti taatusti omiakin. Ei ihme, että Orpo päätti, ettei noiden pellejen kanssa voi olla samassa hallituksessa, jos joku Hakkarainen on puolueen tyyliin kakkosmies. Mikä moka Halla-aholta.

Vierailija
17/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-ahon vika. Olen varma, että Halla-ahon voitto olisi nipin napin siedetty jos se tollo ei olisi nostanut Hakkaraista niin suureen asempaan puolueessa.

Ja kerrotko vielä meillä, että miten Halla-aho käytännössä nosti Hakkaraisen suureen asemaan puolueessa?

Vierailija
18/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-ahon vika. Olen varma, että Halla-ahon voitto olisi nipin napin siedetty jos se tollo ei olisi nostanut Hakkaraista niin suureen asempaan puolueessa.

Ja kerrotko vielä meillä, että miten Halla-aho käytännössä nosti Hakkaraisen suureen asemaan puolueessa?

Itsekin luulin, että ne valittiin äänestyksellä.

Vierailija
19/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mestari ei mokaa, per**le!

Vierailija
20/64 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä eroja. Soinin Audin takapenkki on mustaa nahkaa, kun taas Sipilällä se on valkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi