Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on eKirje? Työkkäri laittoi tämän takia päivärahat katkolle

Vierailija
14.06.2017 |

Tuli paperikirje missä vaadittiin selitystä miksi en ole hakenut heidän ehdottamaan työpaikkaan. Olin ihmeissäni. Työpaikkatarjous on lähetetty ekirjeenä, eikä mulla ole hajuakaan mikä sellainen voisi olla. Tarkistin sähköpostit, mutta niissä ei näkynyt mitään. Netpostia mulla ei ole.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on väkeä joka käyttää veronmaksajien rahoja osaamattomuuteen sekä pakkokeinolakia vastaavaan toimintaan.

Vierailija
22/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on väkeä joka käyttää veronmaksajien rahoja osaamattomuuteen sekä pakkokeinolakia vastaavaan toimintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-postissa pitäisi olla. E-kirjeen lisäksi olisi aina hyvä laittaa paperinen kirje menemään postissa. Sen asiakas ainakin huomaa. Tästä on erimielisyyksiä meidän TE-toimistossa. Suurin osa ei jaksa erikseen laitella papereita kirjekuoriin, helpompaa painaa nappulaa tietokoneelta. Harmillista, että sinulle on käynyt näin. Laita tulevaisuudessa ainoaksi yhteydenottovälineeksi pelkkä puh.numero ja osoite jonne kaikki lähetetään paperisena versiona.

T. työkkärintäti

mitä sinä saat siitä, että esiinnyt työkkärintätinä? Ekirje tulee ihan tavallisena kirjeenä. Työkkäri ei juuri käytä edes spostia.

Käyttää kyllä, ainakin ne nuoremman polven virkailijat jotka ei ole täysin seniilejä odottamassa eläkkeelle pääsyään.

Vierailija
26/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan meidän toimistolta ei ihan periaatteesta lähetetä mitään sähköposteja asiakkaille erilaisiin osoitteisiin.

Koska virusvaara on kuulemma atk-vastaava sanonut. Joten sieltä on turha posteja etsiä.

Paperikirjeitä jotkut lähettää jotkut ei.

Tarkistakaa nyt ihan tosissaan ne omat tiedot: Osoitteet, yhteydenotot,uusimiset onko ajokortti ym tiedot kunnossa. Kaikki. Ne on teidän itsenne vastuulla että ne on oikein!

Vierailija
27/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri sinne Netpostiin tuleva sähköinen kirje. Kopioi Netpostisi postilaatikko niin voit todistaa, ettet ole saanut ekirjettä. Mullekin meinaan kävi noin, mutta en saanut kyllä sanktiota, en tosiaan tiennyt, mikä on ekirje, no, nyt tiedän ja ainoa posti joka sinne tuleekin, on te-toimiston. Olen kyllä pyytänyt ensisijaisesti paperiversiona postini te-toimistosta, koska jos kone rikkoutuu, on hankala nähdä ekirjeitä.

Ap:han sanoi jo ettei hänellä ole netpostia.

No ei minullakaan mielestäni ollut! Sitten kun kirjauduin sinne, niin siellähän oli te-toimistosta useampikin ekirje. En edes tiennyt, että tuollainen netposti on olemassa, onko se kaikilla suomalaisilla jopa automaattisesti?

Voisiko joku käydä kirjautumassa, niin saadaan tietää, vaikka ap sinä, joka et myöskään ole ottanut palvelua käyttöön?

Kävin aktivoimassa netpostin. Siellä ei ollut muuta kuin tervehdyskirje netpostin avaamisesta. Työkkärin oma-asioinnissakaan ei ollut tästä mitään.

Ap

No hyvä itse asiassa, koska nyt pystyt todistamaan, että et ole saanut eKirjettä! Minä en siis saanut karenssia, vaikka niitä kirjeitä tosiaan oli sinne tullut. 

Mitenköhän sun täytyisi nyt edetä? Se on ainakin varmaa, että olet saanut karenssin turhaan. Ensin varmaan kannattaisi lähestyä vastuuvirkailijaasi/sitä virkailijaa, joka karenssilausunnon teki ja laittaa tuon Netpostisi tiedot siihen, kuvakaappaus/tulostus tms., josta näkyy tuo asia. Laita sähköpostitse te-toimiston kirjaamon kautta, niin sinulle jää dokumentti itsellesi jo siitäkin, että olet tuon sähköpostin laittanut. 

Jos tuo ei tuota tulosta, osaisko joku neuvoa, kuinka sitten edetään?

Harmi, että näissäkin asioissa on näemmä erilaisia käytäntöjä, joku saa karenssin jostain syystä ja joku toinen taas ei. Muutenkin kaikki tällaiset karenssiasiat pitäisi olla niin läpinäkyviä ja selviä työnhakijoille, ettei ap:n kaltaisia tilanteita syntyisi. Minulla sattui olemaan maalaisjärkinen virkailija, joka ymmärsi, etten ole voinut lukea dokumentteja, joiden olemassaolosta en tiedä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi