Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan monella loikkarilla oli taustalla osin ainakin uskonnolliset syyt - Soini on kristitty (katolinen), Elo ainakin kristitty - Halla-aho agnostinen ateisti

Vierailija
14.06.2017 |

Mietin vaan. Kenties eivät halunneet ateistipuheenjohtajaa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten verkkosivujen mukaan he ovat kristillissosiaalinen puolue. Miksi agnostikkoateisti haluaa johtaa moista puoluetta? Eikö tuossa ole jo tarpeeksi arvoristiriitaa, että ne kristilliset tyypit lähtee veke? Itse uskonnottomana, lähtisin välittömästi, jos jotain Skepsistä tms. alkaisi johtamaan joku hihhulihörhöuskovainen.

Vierailija
2/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että uskontoa enemmän painoivat Halla-ahon taloudelliset linjaukset. Halla-ahon tavoitteena on poistaa kaikki työttömyyskorvaukset ja muut sosiaaliedut, joita hän pitää luksuksena. Hänen mielestään valtio ei saa käyttää rahaa mihinkään muuhun asiaan kuin puolustukseen ja turvallisuuteen, kaikki muu on pois hänen erittäin hyvin toimeentulevilta äänestäjiltään. Sen lisäksi köyhät ja sairaat eivät tuota mitään. Osalla perussuomalaisista oli vaikea hyväksyä näin radikaalia talouspoliittista linjaa ja lähtivät siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soini ainakin taisi jossain haastattelussa nimittää Halla-ahoa antikristukseksi.

Eikä sanonut, vaan ajatuksia antikristillisiksi. Mitä ne ovatkin, kristinuskon mukaan kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita Jumalan kuvia, etnisestä taustasta ja tuottavuudesta riippumatta.

Vierailija
4/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Halla-ahon au-lapsi ja jalkavaimo ainakaan parantaneet mielikuvaa hänen kristillisistä arvoistaan.

Vierailija
5/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soini ainakin taisi jossain haastattelussa nimittää Halla-ahoa antikristukseksi.

Soinin kristittynä pitäisi pyytää puheitaan anteeksi.

Vierailija
6/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pyytää anteeksi sitä, että joku idiootti ei ymmärrä antikristuksen ja antikristillisyyden eroa, ja sitten vielä levittää netissä valheena asiaa eteenpäin?

Vierailija
7/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei sinänsä uskonnolliset syyt, niin varmaankin kristillisiä arvoja lähellä olevat arvot, eli eettiset syyt kyseessä varmaankin monilla.

Esim. itse en ole kristitty enkä uskonnollinen, mutta Halla-ahon arvot ovat pahasti ristiriidassa omieni kanssa.

Vierailija
8/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että uskontoa enemmän painoivat Halla-ahon taloudelliset linjaukset. Halla-ahon tavoitteena on poistaa kaikki työttömyyskorvaukset ja muut sosiaaliedut, joita hän pitää luksuksena. Hänen mielestään valtio ei saa käyttää rahaa mihinkään muuhun asiaan kuin puolustukseen ja turvallisuuteen, kaikki muu on pois hänen erittäin hyvin toimeentulevilta äänestäjiltään. Sen lisäksi köyhät ja sairaat eivät tuota mitään. Osalla perussuomalaisista oli vaikea hyväksyä näin radikaalia talouspoliittista linjaa ja lähtivät siksi.

Mielestäni tuo on järkevä linjaus Halla-aholta, työttömät eivät tee töitä joten miksi heille pitäisi maksaa rahaa? Köyhät ja sairaat eivät pysty maksamaan hoitoaan, joten olkoot ilman hoitoa. En minäkään voi mennä thaihierontaan mikäli minulla ei ole rahaa. Ei Suomi voi olla mikään sosiaalitoimisto, joka jakaa rahaa köyhille.

Vierailija
9/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstapersulla on jäänyt ns. levy jumiin. Kaikkien pitäisi pyytää häneltä tänään kaikkea anteeksi.

Vierailija
10/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo on järkevä linjaus Halla-aholta, työttömät eivät tee töitä joten miksi heille pitäisi maksaa rahaa? Köyhät ja sairaat eivät pysty maksamaan hoitoaan, joten olkoot ilman hoitoa. En minäkään voi mennä thaihierontaan mikäli minulla ei ole rahaa. Ei Suomi voi olla mikään sosiaalitoimisto, joka jakaa rahaa köyhille.

Saat olla tuota mieltä, mutta epäkristillinen tuo ajattelutapa silti on, ja täysin pätevä syy lähteä eri puolueeseen ajamaan toisenlaista politiikkaa.

Vierailija
11/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties "uuden vaihtoehdon" varapuheenjohtaja, vai muuten vain kova valehtelemaan?

Vierailija
12/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sanonut, vaan ajatuksia antikristillisiksi. Mitä ne ovatkin, kristinuskon mukaan kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita Jumalan kuvia, etnisestä taustasta ja tuottavuudesta riippumatta.

Niinkö se oli, voi ei anteeksi! Muistin väärin, ei ollut tarkoitus loukata Soinia.

Vierailija
13/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motiivi on omaan napaan tuijottaminen, ei mikään muu. Koko operaatio on viikkoja sitten suunniteltu ja Turun Sanomat siitä kirjoitti 3.6.2017. Nyt muut mediat yrittää asiaa peitellä ja hämärtää totuutta.

Vierailija
14/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina Elovaara on yksi niistä, jotka äänestivät aitoa avioliittoa vastaan ja saivat huomautuksen siitä, kun puolueessa oli sovittu että aitoa avioliittoa kannatetaan. Tuskin ainakaan persujen agnostikot ovat tuollaisesta asiasta halunneet huomautuksia jakaa.

Vierailija
15/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy oli Soinin narsismi ja hänen + muiden ex-persuministerien pelko tilipussinsa pienenemisestä. Kaikki muu on keksittyä soopaa, aivan kuten niiden kahden hyödyllisen idiootin käsimerkkihöpinät A-Studiossa.

Vierailija
16/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin taliaivo. Olen itse työssäkäyvä, mutta olin juuri melkein vuoden työttömänä. Työttömyys ehkä odottaa taas vuoden vaihteessa kun työni on määräaikainen. Luuletko, että kaikki työttömät ovat tahdostaan ilman työtä?

Vierailija
17/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties "uuden vaihtoehdon" varapuheenjohtaja, vai muuten vain kova valehtelemaan?

Hassu, en tietenkään ole. Halla-aho on itse kertonut haastatteluissa talouspoliittisista linjauksistaan ja häntä kannattavat pitävät niitä hyvinä. Tässä vaikka yksi linkki.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201703132200084759_pi.shtml

Työttömyys- ja sosiaaliturva ovat yhteiskunnan luksuspalveluja. Ota huomioon että mikäli suomalaisille köyhille makseta mitään, niin tuskin ulkomaalaisetkaan haluavat tulla tänne mikäli ei ole työpaikkaa.

Vierailija
18/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkäs Kankaaniemi ja Niiko, jotka ovat julkihihhuleita?

Vierailija
19/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä antikristillistä Halla-aho on sanonut?

Vierailija
20/51 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten verkkosivujen mukaan he ovat kristillissosiaalinen puolue. Miksi agnostikkoateisti haluaa johtaa moista puoluetta? Eikö tuossa ole jo tarpeeksi arvoristiriitaa, että ne kristilliset tyypit lähtee veke? Itse uskonnottomana, lähtisin välittömästi, jos jotain Skepsistä tms. alkaisi johtamaan joku hihhulihörhöuskovainen.

En lukenut myöhempiä kommentteja, joten en tiedä miten siellä sanaillaan.

Haluaisin vain kertoa, että tässä kontekstissa "kristillissosiaalisuus" viittaa enemmän vallitsevaan kulttuurilliseen käsitykseen kristillisyydestä kuin sisäistettyyn, tunnustukselliseen uskonto/uskosisältöön.

Pitäisi vihdoin jo ymmärtää nämä erot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme