2dl kaurapuuroa aamupalaksi ja seuraava nälkä klo 1 vasta. Linkki. Ei onnistu mulla.
http://m.iltalehti.fi/terveys/201706130124034_tr.shtml
Mulla tulee kamala nälkä jobtunnin päästä kaurapuurosta. Miksi?
Kommentit (44)
Hö, sama täällä. Teen yleensä 1,5 dl:stä kaurahiutaleita puuroa ja tulee aika iso satsi. Parin tunnin päästä silti ihan kamala nälkä. Ei pidä nälkää yhtään vaikka niin kovasti aina väitetään.
Juuri puhuttiin kaverin kanssa tästä aiheesta aamulla! Puuro on ihan hyödytön, heti tulee nälkä. Enkä ole mikään karppaaja, tms. Leipä pitää nälän poissa, puuro jostain syystä ei ollenkaan.
Mulla ei ainakaan riitä mikään määrä kaurapuuroa. Olipa se sitten vaikka 2 delsilitraa kauraryynejä keitettynä puuroksi.
Onkohan se jotenkin suoliston mukrobeista kiinni. Onko mulla sellainen mikrobisto, että se ei osaa hyödyntää viljan energiaa yhtä hyvin kuin proteiinin tai rasvan?
Nainen söi joka-aamu annoksen kaurapuuroa viipaloidun banaanin, kanelin, muutaman rusinan, ruokalusikallisen maapähkinävoita, ripauksen vaniljaa sekä vaahterasiirapin kanssa. Välillä vaihteli puuroa lisäämällä joukkoon pähkinöitä, makeuttamattomia kookoshiutaleita ja makeuttamatonta kaakaojauhetta tai suklaalastuja tai nutellaa perjantaisin raskaan viikon jälkeen.
http://www.runnersworld.com/oatmeal/oatmeal-every-morning-for-a-month
Vierailija kirjoitti:
Syon joka aamu puuroa, jonka teen mantelimaitoon (en voi juoda normimaitoa).
En minäkään, kun tiedän mikä hyväksikäyttö ja riisto siellä maidon taustalla on. :(
Höttöleipäkin pitää paremmin nälkää
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro aamulla käynnistää ruuansulatuksen ja aivoille menee viesti, että nyt tuli vatsa täyteen ruokaa ja keho alkaa toimia sen mukaan että tuli paljon energiaa.
Tunnin päästä keho huomaa itsensä petetyksi. Eipä tullutkaan paljon energiaa ja alkaa huutaa raivoisasti sitä luvattua energiamäärää. (Olisko jotenkin näin?)
Ei ole noin, vaan johtuu verensokerin nopeasta noususta (puuro on hiilaria) ja sen jälkeen nopeasta laskusta.
Minä en puuron ystävä ole koskaan ollut, mutta mun kokemukseni on se että parhaiten nälkä pysyy poissa kun ei syö mitään.
Aikoinaan vedin väkisellä aamupalaa ennen töihinlähtöä vaikkei mulle oikein aamuisin maistu mikään.
Parin tunnin päästä jo vatsa kurni nolosti, ja joka tauolla piti yrittää syödä jotain.
Kerran taas väkisellä eväsleipiä jauhaessani päätin että nyt loppuu. Kun ei ole ruokahalua niin ei sitten, kurisi kuinka paljon tahansa.
Ja yllättäen ne kurinatkin loppuivat.
Ja niinpä tuota on tullut pärjättyä, useimmiten syön illalla, siis kerran päivässä.
Mulla nimenomaan puuro tekee ihan kiljuvan nälän jo muutaman tunnin päästä. Mutta vetäseppä munakas, pekoni ja vihanneksi/ hedelmiä, niin ei oo nälkä kun illalla vasta. Eli uskon kyllä että paleodietti toimii, toimisi ainakin mulla, mutta eihän tuo tervellistä ole, syödä 10h välein.
Syön kaurapuuron monesti lounaaksi lenkin jälkeen. Teen sen punaiseen maitoon ja lisään teelusikallisen psylliumia, raejuustoa, marjoja ja voita. Tuolla pärjäilee muutaman tunnin, koska psylliumin kuidut täyttää vatsaa. Aamupalana ei toimi tuokaan. Syön aamuisin vain yhden 100% ruisleipäviipaleen runsailla päällisillä ja kananmunan. Sillä jaksaa mukavasti aamupäivän.
En ymmärrä. Minä löysin kaurapuurosta pelastuksen! Helppo ja nopea aamupala ja pitää nälkää niin hyvin, että välillä unohdan syödä töissä. Onko minussa jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Minä löysin kaurapuurosta pelastuksen! Helppo ja nopea aamupala ja pitää nälkää niin hyvin, että välillä unohdan syödä töissä. Onko minussa jotain vikaa?
Et siis ymmärrä erilaisuutta ihmisten kesken?
Mä syön joka aamu 8 aikoihin annoksen puuroa mustikoilla ja yhden kananmunan. Lisäksi juon vitamiinijuoman ja kahvin. Helposti pärjään 1-2 asti päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teen sen kauraleseistä, täysmaitoon ja vähintään 50g voita päälle, niin kyllä sillä juuri ja juuri kitkuttelee muutaman tunnin. Jos sen tekee hiutaleista veteen ja vetää sen kanssa aspartaamikuraa (jota myös kevyeksi marjakeitoksikin kutsutaan), niin ensin tulee järkky ripaska ja hetikohta on taas kiljuvan karmiva tärinänälkä. Jos tuota kakkosvaihtoehtoa on kyläpaikassa tarjolla aamiaiseksi, niin otan mieluummin pelkän kahvin. Se yksistään pitää nälän poissa pitempään kuin kaurapuuro.
Toi on sairasta. Menepä tutkituttamaan sokeriaineenvaihduntasi. Kuulostaa kakkostyypin diabetekselta,
Kakkostyypin diabetes sulla on housuissas. Se vaan on faktaa, että hiilari ei pidä nälkää ja siitä seuraa hirveä nälkä hyvin pian syönnin jälkeen. Rasva pitää kylläisenä pitkään. Kyllä olen käynyt verikokeissa työterveyden pakkokäynnillä. Ei ollut mitään vikaa mun veriarvoissa, ei sokerissa eikä kolesteroleissa.
Minulla kyllä pitää kaurapuuro nälän hyvin poissa.
Mää syön joka aamu pari desiä hiutaleita,vähän sokeria ja sotken maitoon. Ei mitään keittämistä liisteriksi vaan sellaisenaan tuulensuojaan. Menee helposti 3-4h ennen lounasta.
Itse syön aamuisin yhden annoksen kaurapuuroa, johon laitan 200 grammaa raejuustoa ja marjoja. Sillä pysyy nälkä poissa 2-3 tunnin.
En siis olekaan ainoa, jolla ei pysy nälkä poissa puurolla. Kuka jaksaa syödä 6 dl puuroa aamulla - jos tuossa oli kyse niin isosta määrästä - tai ehtii?!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sinä ja minä ollaan jotain friikkejä :D Minullakin kaurapuuro pitää todella hyvin nälkää.
Kaikki aina puhuvat siitä, että proteiinit pitävät hyvin nälkää, mutta jos syön munakasta, juustoa, kinkkua jne. niin tulee koko ajan nälkä.
Kai sitten tosiaan ihmisillä on erilaiset aineenvaihdunnat tai jotain.
Mulla ei ainakaan riitä mikään määrä kaurapuuroa. Olipa se sitten vaikka 2 delsilitraa kauraryynejä keitettynä puuroksi.
Onkohan se jotenkin suoliston mukrobeista kiinni. Onko mulla sellainen mikrobisto, että se ei osaa hyödyntää viljan energiaa yhtä hyvin kuin proteiinin tai rasvan?