Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2dl kaurapuuroa aamupalaksi ja seuraava nälkä klo 1 vasta. Linkki. Ei onnistu mulla.

Vierailija
14.06.2017 |

http://m.iltalehti.fi/terveys/201706130124034_tr.shtml
Mulla tulee kamala nälkä jobtunnin päästä kaurapuurosta. Miksi?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu minullakaan. Huutava nälkä viimeistään parin tunnin päästä. Sitten vatsa kurnien odottelen kahvitaukoa.

Toisaalta ei kyllä mikään muukaan ruoka ole pitänyt nälkää kovin pitkään poissa.

Vierailija
2/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä nälkää mullakaan. Teen kevytmaitoon ja laitan vielä voisilmänkin.

Paremmin pysyy nälkä poissa jos teen vaikka ruisleivän jossa päällä avokadoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo puurosta tulee nälkä. Itse olen lasten myötä alkanut hobitiksi ja syön kaksi aamiaista ja silti ihan nääntymässä lounasaikaan.

Vierailija
4/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama, puuro on hyvää mutta nälkä tulee pian. Nykyisin aamupalani on kuppi kahvia ja sillä pärjää puoleenpäivään.

Vierailija
5/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro tekee mullekin kiljuvan nälän n. tunnin päästä. Helpompaa on olla kokonaan syömättä. Vaikka kuinka väitetään, että kuitupitoinen ruoka pitää kylläisenä pitempään, niin eipä vaan toimi mulla kaurapuuron kohdalla. Nykyään syönkin aamulla kananmunia.

Vierailija
6/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan itse puuron päälle raejuustoa, jolloin mukaan tulee proteiinia ja nälkä pysyy poissa vähän pitempään. :)

Vierailija
7/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syon joka aamu puuroa, jonka teen mantelimaitoon (en voi juoda normimaitoa). Laitan siihen sekaan maapahkinavoita tai muuta pahkinavoita, banaania ja kanelia. Talla pysyy nalka poissa kolmisen tuntia. Sitten on yleensa syotava jotain pienta, kuten hedelman. Noilla yleensa jaksan ruokatuntiin saakka (n. klo 13).

Veteen tehty puuro, jossa on pelkastaan puurohiutaleita ei pida nalkaa minulla oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
8/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Tulee niin hirveä nälkä, että mahaan ihan sattuu. Normaalisti syön pari ruisleivän palasta juustolla ja margariinilla sekä maitokahvia. Niillä pärjään työpäivinä lounasaikaan ihan helposti. Olenkin aina ihmetellyt, kun jatkuvasti neuvotaan syömään kaurapuuroa, kun sillä pärjää kuulemma lähes koko päivän.

Vierailija
9/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään aamupalaksi ja seuraava nälkä klo 13.

Vierailija
10/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen sen kauraleseistä, täysmaitoon ja vähintään 50g voita päälle, niin kyllä sillä juuri ja juuri kitkuttelee muutaman tunnin. Jos sen tekee hiutaleista veteen ja vetää sen kanssa aspartaamikuraa (jota myös kevyeksi marjakeitoksikin kutsutaan), niin ensin tulee järkky ripaska ja hetikohta on taas kiljuvan karmiva tärinänälkä. Jos tuota kakkosvaihtoehtoa on kyläpaikassa tarjolla aamiaiseksi, niin otan mieluummin pelkän kahvin. Se yksistään pitää nälän poissa pitempään kuin kaurapuuro.

Vierailija
11/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos lukisitte tuon jutun ensin KUNNOLLA?

Ap, kaksi desiä kaurahiutaleita - kuten tuossa sanotaan - tekee KUUSI desiä puuroa!

Siihen nimittäin pannaan tekovaiheessa kaksi kertaa enemmän nestettä, minä esimerkiksi maitoa. Eli kaksi desiä kaurahiutaleita, neljä desiä maitoa = kuusi desiä puuroa.

Se on kaksiknertainen puurosatsi, normiannokseen kun tulee vain yksi desi hiutaleita.

Kyllä sillä jo nälkä lähtee, itse syön tuollaisen pienen normiannoksen ja pärjään sillä hyvin lounaaseen asti.

Ja haloo - totta kai se vähän riippuu siitäkin, KOSKA SEN AAMIAISPUURON SYÖ. Jos syöt sen vasta yhdeksältä, se riittää pidempään kuin jos syöt sen jo kuudelta.

Vierailija
12/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teen sen kauraleseistä, täysmaitoon ja vähintään 50g voita päälle, niin kyllä sillä juuri ja juuri kitkuttelee muutaman tunnin. Jos sen tekee hiutaleista veteen ja vetää sen kanssa aspartaamikuraa (jota myös kevyeksi marjakeitoksikin kutsutaan), niin ensin tulee järkky ripaska ja hetikohta on taas kiljuvan karmiva tärinänälkä. Jos tuota kakkosvaihtoehtoa on kyläpaikassa tarjolla aamiaiseksi, niin otan mieluummin pelkän kahvin. Se yksistään pitää nälän poissa pitempään kuin kaurapuuro.

Toi on sairasta. Menepä tutkituttamaan sokeriaineenvaihduntasi. Kuulostaa kakkostyypin diabetekselta,

Vierailija
13/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä purkin rahkaa aamupalaksi.. nälkä on jo kymmeneltä, mutta kituuttelen yhteentoista. Aamupala ei itselle oikeen maistu, mutta sen verran paha nälkä heti aamusta että pakko syödä.

Puuro ei ole itellä ikinä pitänyt nälkää poissa, ja tuntuu ettei kyllä mikään muukaan. Tai sitten syön yksinkertaisesti liian vähän aamuisin.

Vierailija
14/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on sairasta. Menepä tutkituttamaan sokeriaineenvaihduntasi. Kuulostaa kakkostyypin diabetekselta,

Kakkostyypin diabetes sulla on housuissas. Se vaan on faktaa, että hiilari ei pidä nälkää ja siitä seuraa hirveä nälkä hyvin pian syönnin jälkeen. Rasva pitää kylläisenä pitkään. Kyllä olen käynyt verikokeissa työterveyden pakkokäynnillä. Ei ollut mitään vikaa mun veriarvoissa, ei sokerissa eikä kolesteroleissa.

Vierailija
15/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo 2dl kuivia hiutaleita vai valmista puuroa? Jos hiutaleita, niin eihän tuollaista määrä jaksa syödä. Jos valmista puuroa, niin ei varmasti pidä nälkää.

Vierailija
16/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://m.iltalehti.fi/terveys/201706130124034_tr.shtml

Mulla tulee kamala nälkä jobtunnin päästä kaurapuurosta. Miksi?

Nopeat hiilarit nosta nopsaan verensokeria, jolloin käynnistyy insuliinintuotanto sitä nousua hillitsemään. Lopputuloksena verensokeri  laskee ja tulee järkky nälkä.

Tästä syystä mä syön aamulla pari kananmunaa, puuroa en ikinä.

Vierailija
17/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en syö aamiaista, nälkä tulee myöhemmin kuin jos syön kaurapuuroa. Tuntuu että siinä on jotain mikä oikein edistää nälkää, sen sijaan että se tyydyttäisi näläntunteen.

Vierailija
18/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön aamupalaksi (vaikka miten paljon) kaurapuuroa, niin mulle tulee 1-2 tunnin päästä aivan kamala nälkä. Siis sellainen epämiellyttävä nälkä, johon pitäisi saada paljon ruokaa)

Jos jättäisin aamupalan kokonaan syömättä, olisi ehkä nälkä, mutta ei noin epämiellyttävän voimakas näläntunne.

Vierailija
19/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2dl kaurahiutaleita on aika eri asia kuin 2dl kaurapuuroa. Itse syön vähän päälle 100g kaurahiutaleita aamupalaksi ja sillä pysyy nälkä sen 4 tuntia aika hyvin poissa. En tiedä kuinka monta desilitraa tuo on, yli 2 joka tapauksessa.

Vierailija
20/44 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro aamulla käynnistää ruuansulatuksen ja aivoille menee viesti, että nyt tuli vatsa täyteen ruokaa ja keho alkaa toimia sen mukaan että tuli paljon energiaa.

Tunnin päästä keho huomaa itsensä petetyksi. Eipä tullutkaan paljon energiaa ja alkaa huutaa raivoisasti sitä luvattua energiamäärää. (Olisko jotenkin näin?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä