Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kiehahti kaupan pihassa, kun joku nainen tuli lässyttämään tyttärelleni "eikö äiti osannut pistää sinulle raukka pitkää housua päälle"..

Vierailija
14.06.2017 |

Täällä siis aurinko paistaa, mutta ilma on hyytävän kylmä (+9c). Silti 4v tytär halusi päälle sortsit ja t-paidan, legginsejä ei huolinut millään ,hupparia piti hetken mutta tahtoi sen sitten pois. Tyttö on todella lämminverinen, tullut isäänsä! anoppi on kertonut naureskellen, miten mies lapsena kulki pitkälle syksyyn t-paidassa ja paljain jaloin...

En ala tapella vaatteista, koska tiedän että tyttö pärjää. Onhan se tietysti hassunnäköistä, kun minulla nahkatakki sekä huivi kaulassa ja lapsi taas täysissä kesävarusteissa!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit, että on kylmä, mutta annoit silti 4-vuotiaalle valtuudet päättää pukeutumisestaan. Nyt taisi ohikulkija olla oikeassa, vaikka yleensä tuomitsisin tuollaset toisten asioihin puuttujat. Kyllä se on sinun vastuullasi, että noin pienellä lapsella on asianmukaiset vaatteet päällä.

Vierailija
2/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman vastuulla on säänmukainen pukeutuminen - neljävuotiaan vai vanhemman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinijalkaiset lapset on sitä kuumaveristä porukkaa.

Vierailija
4/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsella ollut kylmä, niin mikä tässä on ongelma? Englannissa nahkatakkia pidettäisiin hulluna jos aurinko yhtään paistaa. Makuja on monia.

Vierailija
5/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset laittavat päälle tasan ne vaatteet, mitä vanhemmat heille osoittavat. Olet aivan hukassa, ap, ja suurissa vaikeuksissa tulevaisuudessa. Muuta suunta nyt ja ota vastuu vanhemmuudestasi!!

Vierailija
6/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös tällaisten lämminveristen äiti.  Olen usein pukenut vaatteet lapselle ja sitten katsonut, kun lapsi vähentää ihan omatoimisesti vaatetta, kun on kuuma. Koulussakin mukulat ottivat sukat pois, kun ei voi edes ajatella, kun on liian kuuma. T-paita oli päällä kesät talvet ja on muuten edelleen. Eivät edes sairastaneet mokomat. Ikävä tosiasia, että lapselle pitää antaa oikeus päättää vaatetuksesta jos hän kokee, että tulee kuuma. Meillä oli toki aina kampetta mukana ja koulussakin repussa vielä puhtaat sukat, jos on tarvetta. Aika harvoin oli.

Yksi lapsista kärsii atooppisesta läiskäihottumasta ja hänelle tuo kuumuus on todella tuskastuttava olotila eli mieluummin kylmä kuin kuuma.

Vierailija
7/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä vielä pienemmissä vaatteissa se tyttösi. Etkä silloinkaan voi sanoa mitään vaikka hän näyttää prostituoidulta.

Vierailija
8/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös tällaisten lämminveristen äiti.  Olen usein pukenut vaatteet lapselle ja sitten katsonut, kun lapsi vähentää ihan omatoimisesti vaatetta, kun on kuuma. Koulussakin mukulat ottivat sukat pois, kun ei voi edes ajatella, kun on liian kuuma. T-paita oli päällä kesät talvet ja on muuten edelleen. Eivät edes sairastaneet mokomat. Ikävä tosiasia, että lapselle pitää antaa oikeus päättää vaatetuksesta jos hän kokee, että tulee kuuma. Meillä oli toki aina kampetta mukana ja koulussakin repussa vielä puhtaat sukat, jos on tarvetta. Aika harvoin oli.

Yksi lapsista kärsii atooppisesta läiskäihottumasta ja hänelle tuo kuumuus on todella tuskastuttava olotila eli mieluummin kylmä kuin kuuma.

Koululaiset ovat kyllä isompia päättämään kuin 4-vuotiaat, eikö?

Vierailija
9/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset laittavat päälle tasan ne vaatteet, mitä vanhemmat heille osoittavat. Olet aivan hukassa, ap, ja suurissa vaikeuksissa tulevaisuudessa. Muuta suunta nyt ja ota vastuu vanhemmuudestasi!!

Miksi? Meillä lapset saavat pukeutua mihin haluavat, tietyin rajoin. Pitää olla säänmukaista, puhdasta, ehjää ja sopivaa - niistä asioista vastaan minä aikuisena. Muuten saavat itse pukea mitä tahtovat.

Vierailija
10/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on se huppari mukana ja lapsella ilmeisesti on kengätkin jalassa.

Lisäksi jos tyttöä alkaa kovasti palella, voit antaa hänelle huivin kaulastasi.

Vierailija
11/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopuksella oli tuo vaihe. Minä vaan sitten otin leggingsit ja takin omaan laukkuun, josta ne puettiin kun tuli kylmä.

Vierailija
12/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Kiva tietysti että lapsi saa tehdä valintoja mutta tämä asia ei ole sellainen. Sinä vanhempana päätät ettet vilustuta lastasi ja suostu tuollaisiin älyttömyyksiin. Lapsi olisi sen sijaan voinut valita että kummat Pitkät housut hän haluaa. Shortsit tuolla kylmässä säässä ei ole vaihtoehto. Huoh. Ärsyttää avuttomat vanhemmat...Lapsi voi tehdä valintoja sellaisissa asioissa joissa oikeasti voi valita. Perustarpeet huolehtii aikuinen.

Vierailija
13/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsi ainakin oppii jos palelee ja laittaa enemmän vaatetta ensi kerralla. Vaikka neljävuotias on pieni niin osaa kuitenkin itse kertoa omista perustarpeistaa kuten nälästä tai kylmyydestä, johon vanhempi pystyy silloin reagoimaan. Itse olisin kuitenkin ottanut lapselle mukaan jotain paksumpaa vaatetta, jota olisi helppoa vetää päälle, jos olisi tullut katumapäälle. On kuitenkin todistettu että kylmettyminen ei aiheuta flunssaa, joten ei ole mitään terveysriskiäkään.

Vierailija
14/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on se huppari mukana ja lapsella ilmeisesti on kengätkin jalassa.

Lisäksi jos tyttöä alkaa kovasti palella, voit antaa hänelle huivin kaulastasi.

Niin, tämä asia tapahtui jo.

Vierailija
15/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erityislapselta. Silloin voi olla vaikeaa ja vaatteet joskus mitä sattuu. Kunhan jotenkin selviää sen kauppareissun.

Vierailija
16/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Meillä lapset saavat pukeutua mihin haluavat, tietyin rajoin. Pitää olla säänmukaista, puhdasta, ehjää ja sopivaa - niistä asioista vastaan minä aikuisena. Muuten saavat itse pukea mitä tahtovat.

No mutta ap:n kuvaamassa tilanteessahan lapsella nimeomaan ei ollut säänmukaista ja sopivaa vaatetusta. Älytöntä alkaa mennä uhmaikäisen pikkulapsen pillin mukaan, ei noin pienellä ole vielä todellista arvostelukykyä ja ymmärrystä asioiden seurauksista.

T. eri kuin kommentoimasi 

Vierailija
17/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot. Mutta mua sieppaa kun joku sanoo pitkää housua, kun oikein olisi pitkiä housuja.

Vierailija
18/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululaiset ovat kyllä isompia päättämään kuin 4-vuotiaat, eikö?

Kyllä meillä on näitä vaatesotia käyty jo kolmivuotiaan kanssa ja annoin lopulta periksi. En ole koskaan kyllä pukenut enää kouluikäistä, eli kyllä tässä nyt ikäjärjestyksessä mentiin.

Lisukkeena vielä tuokin, että  meillä on aina ollut kotona sisälämpötila 15-17 astetta kesät talvet, eikä mitään ongelmia ole ollut, mutta ongelmien takia jouduttiin tuo sisälämpö laskemaan, kun silloin vauvaikäisellä alkoivat valekuristustauti sairastelut. Siihen ei oikein muuta hoitoa ollut, joten raittiissa sitten. Ja se jäi vain päälle, nyt kaikki kulkevat t-paidat päällä kestä talvet.

Vierailija
19/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot. Mutta mua sieppaa kun joku sanoo pitkää housua, kun oikein olisi pitkiä housuja.

Senhän tuossa olisi pitänyt haitata.

Vierailija
20/33 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaampaa olisi ollut kysyä asia suoraan sinulta nöyrästi kunnioittaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan