Kävin ekaa kertaa lidlissä, ja nyt tuntuu kyllä tyhmältä
Ihan yhtä hyvää safkaa kuin jossain cittarissa, mutta halvemmalla. En oo vaan aikasemmin viitsinyt käydä, koska köyhien kauppa stigma. Nyt tuntuu idiootilta. (ps. käyn kyllä jatkossakin cittarissa ostaan vanhoja lemppareita.)
Jos yhtään pystyy irtautumaan k- ja s-ryhmien monopoleista niin todellakin käytän tilaisuuden hyödyksi.
Kommentit (239)
Kävin ensimmäisen ja viimeisen kerran: surkeaa b-luokan tavaraa vain kaupan!
Lidl uskovaiset nähtävästi vallanneet ketjun peukuista päätellen. On tämä kyllä ihme lahko. Ei haluta tukea S- ja K-kaupan monopolia, mutta halutaan kuitenkin tukea yhtä maailmaan suurinta kauppaketjua, jonka pääomistaja on yksi maailman rikkaimmista ihmisistä.
Ei sillä, että kilpailu ei olisi hyvästä, mutta onhan Lidl monilla tavoin heikompi valinta kuin Prisma ja nykyisten vertailujen perusteella se on vain todella vähän halvempi. Tämä ei omalla kohdallani mitenkään korvaa pitkiä jonoja, ikävää asiakaskuntaa ja eritoten suppeaa valikoimaa.
Lidl on sellanen herkkukauppa.. suklaata, sipsejä, keksiä, limsaa... En löydä sieltä haluaminia elintarvikkeita, en halua syödä tuontilihaa (se, että tuotteissa on suomenlippu, ei tee siitä lihasta kotimaista, varsinkin, jos valmistusmaa on eu). Ne herkutkin on huomattavasti suolaisempia ja rasvaisempia kuin muiden merkkien vastaavat.. Musta ei ole tullut Lidlin fania eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 2 kertaa, mutta joka kerta on pitänyt käydä lisäksi toisessa kaupassa. En löytänyt mm. hyla-maitoa.
Et sö sieltä hylaa löydä koska on valion merkki, mutta vähä laktoosista isku kuumennettua (UHT) maitoa löydät.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 2 kertaa, mutta joka kerta on pitänyt käydä lisäksi toisessa kaupassa. En löytänyt mm. hyla-maitoa.
heh. valopää. Hyla on valion tuotemerkki :D ei se ole yhtä kuin laktoositon. Valiota ei oo Lidlissä
vähän kuin jenkeille joku Hoover on yhtä kuin pölynimuri. :D
anteeks, naurattaa yhä
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin Lidlistä kunnes menin sinne töihin. Nyt vältän paikkaa kun ruttoa. Paskasti kohtelevat työntekijöitä edelleen.
Tästä kiinnostaisi kuulla lisää, kerro jotain esimerkkiä.
Ainakin "oman" Lidlin henkilökunta on niin hymyileviä ja ystävällisiä että tulee hyvä mieli siellä käydessä.
Vai onko ne vaan hyviä näyttelemään?
Näitä Lidlin tuotteitahan on tutkittu. Ne sisälsivät niin paljon kaikkia lisäaineita, että säilyivät vuosia pilaantumatta. Lisäksi myös esimerkiksi Lidlin sitruunoissa on erittäin haitallisiksi luokiteltavia lisäaineita. Haitallisia atsovärejä löytyy niin ikään Lidlin tuotteista runsaasti. Tuleekin käytyä aika harvoin Lidlissä. En halua myrkyttää elimistöäni saksalaisilla lisäaineilla.
https://safkanet.fi/2016/03/20/kiellettya-lisaainetta-lidlin-sitruunois…
http://keskustelu.suomi24.fi/t/2876869/lidlin-tuotteet-pursuavat-atsova…!!
Vierailija kirjoitti:
Lidl on sellanen herkkukauppa.. suklaata, sipsejä, keksiä, limsaa... En löydä sieltä haluaminia elintarvikkeita, en halua syödä tuontilihaa (se, että tuotteissa on suomenlippu, ei tee siitä lihasta kotimaista, varsinkin, jos valmistusmaa on eu). Ne herkutkin on huomattavasti suolaisempia ja rasvaisempia kuin muiden merkkien vastaavat.. Musta ei ole tullut Lidlin fania eikä tule.
Näinhän se menee. Lidlistä saa juurikin halvalla kaikkea tuollaista, jota terveellisesti syövä ja itse ruokansa alusta asti tekevä ei juurikaan käytä. Perusraaka-aineet on pitkälti saman hintaisia.
Vierailija kirjoitti:
En käy hakemassa muuta kuin kaurasydämiä. Siellä ei vaan myydä mitään mitä syön normaalisti!
Minäkin rupesin ihan äskettäin käymään Lidlissä kaurasydämien takia. Yleensä tulee ostettua jotain kivennäisvettä lisäksi (siellä on muutamia hyvänmakuisia), jotain gluteenittomia juttuja joskus, ja nyt sinne tuli halpoja luomukaurahiutaleita. Tuon laajempia ostoksia en tule Lidlistä tekemään. Pärjään siis ilmankin, mutta miksipä en töistä tullessa matkan varrella kävisi muutamia edullisia elintarvikkeita sieltä. Kyllä Prisman valikoima hintoineen ja Citymarketin tarjoukset vielä miellyttävät.
En ole lidl-fani, mutta en myöskään K tai S-fani, saati sitten R-fani. Käyn kaupassa vain siksi, kun ei itse voi kaikkea tuottaa.
Eihän meidän ole pakko ostaa niitä saksalaisia väriaineita, jos ostamme vain suomalaisia tuotteita. En minä tiedä, minkä firman maitoa siellä nykyään myydään, mutta voitte itse tarkistaa pakkauspaikan siitä pienestä soikiosta, jossa on fi ja joku numero. Muutama vuosi sitten Lidliin tuotiin maitoa Valion autolla.
Eikö se ole ihan sama, missä maassa pakattua appelsiinimehua ostamme, kun ei sitä kuitenkaan tuoteta Suomessa?
Ap,
Paljonko Lidl maksaa sinulle tästä aloituksesta?
Miksi Lidliä verrataan City-marketiin ja Prismaan? Nuo ovat isoja tavarataloja, Lidl on pieni kauppa, verrokkina K-market, Sale yms. Ihan selvähän se on, että pikkukaupassa ei ole ison tavaratalon valikoimaa eikä tarvitsekaan olla.
Miksi yleensäkään kiistellä missä kaupassa kukin käy? Ihan kivahan on vaihdella välillä. Itse käytän aktiivisesti myös kauppatoria, jossa on enemmän valikoimaa kuin CMssä tai Prismassakaan ja aivan huippulaatua. Ei välttämättä halvimmalla hinnalla, mutta ei tarvitsekaan. Esim. samana aamuna maasta nostettu uusi peruna on aivan eri tuote kuin se lajittelematon lavallinen tukkukaupan kautta kiertäneitä " uusia" perunoita.
Lidlin vihannesvalikoimaa on moitittu. Kun katsoin viimeisestä kuitista ostoksissa oli 21eri vihannesta, mukaanlukien yrtit. Kuinka paljon enemmän oikeasti kerralla tarvitsee?
Ennen Lidlin tuloa Suomeen tuoreet yrtit olivat, varsinkin kesäsesongin ulkopuolella, todella kalliita, niitä ostettiin vain juhlatilaisuuksiin tavallisissa perheissä. Sitten tuli Lidl ja basilikaruukun sai 0,99 ja muidenkin kauppojen oli pakko alentaa hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole käynyt, Lidl on ollut Suomessa jo kauan. Kaikistahan tulee Lidl-faneja, kun siellä käyvät.
Fania ei tule ennenkuin kasviksia saa yksittäispakattuna ja keittojuurekset yhdestä kaupasta, ettei tarvi sen jälkeen hakea loppuja muualta.
En halua ostaa 6 kpl sitruunoita, joista 5 mätänee.
Sinkkumies
Mun kokemuksen mukaan Lidlissä on kasvikset tuoreempia kuin esim. Prsimassa. Prismasta ostettu parsakaali on keltainen seuraavana päivänä.
Ostan perustavarat aina Lidlistä ja täydennän s- ja k-kauppojen valikoimilla.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö Lidlistä salaatteja, esim. rucolaa, viinisuolaheinä, yrttejä jne? En oikeasti tiedä, en muista nähneeni. Aika harvoin tulee käytyä. Mun pitää joka tapauksessa käydä bussilla kaupassa, mutta Lidliin en yhdellä bussilla pääse. Lähikauppoina vaan pari pientä K-kauppaa. Samoin kiinnostaa maidottomat tuotteet.
Löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää se porukka, joka käy Lidlissä vastustaakseen S- ja K-ryhmiä.
Onko se jotenkin hienompaa, että rahat valuvat ulkomaille, kuin jäisivät Suomeen?
Kaikkein hölmöimmät luulevat, että Lidl on sellainen pieni ja sympaattinen kauppa, joka taistelee urheasti suuria S- ja K-hirviöitä vastaan.
Minua ihmetyttää sinun kyvyttömyytesi tehdä johtopäätöksiä.
Suomessa ruuan hinta on korkea, koska meillä on vain kaksi kilpailevaa ketjua, S- ja K-ryhmä. Niiden voitot ovat huikeat. HInnat lähtivät alenemaan vasta, kun LIdl saavutti lisää markkinaosuutta, eli pakon edessä.
Kumpikin ryhmä on hoitanut hintojen alentamisen kiristämällä tuottajien leipää.
Meillä on maitotiloja jo useita tehnyt konkurssin, kun Venäjä-pakotteet estivät maitotaloustutteiden viennin sinne ja K- ja S-ryhmä pudottivat maidosta maksettavaa tuottajahintaa.
Hyvin propaganda sinuun uponnut :) Kyllä ruuan hinta on alentunut, mutta Lidl ei ole tullut Suomeen "pela
Tämä saattaa johtaa samanlaiseen tilanteeseen kuin Ranskassa, jossa on nyt voipula ja pulaa muutenkin maitotaloutuotteista, joiden kulutus, terveellisyyden vuoksi, on kasvanut. Tuottajat ovat lopettaneet tuottamisen.
t.kolmannen polven stadilainen
Hyvin on propaganda sinuunn uponnut:) Lidl ei ole tullut Suomeen "pelastaakseen" suomalaiset kalliilta ruualta vaa ihan voitonkiilto silmissään. Hinnat ovat jo kohonneet ja paljon kun taas k- ja s ryhmissä laskeneet.
Odotan kun Suomeen saadaan uusi "pelastaja" niin Lidlin puntit voivat tutista.
Öö, no ei tietenkään Lidl tullut Suomeen vain hyvää hyvyyttään. Näki, että Suomessa maksetaan ruuasta isoja summia, ja totesi, että siellä on hyvä markkinarako mainostaa itseään halvempana kauppana (mitä se silloin oli ja mitä se on minulle vieläkin).
Mutta se ei poista sitä faktaa, etteikö Lidl olisi tervehdyttänyt kilpailua ruokakauppa-alalla ja tuonut hintoja alemmas joka ketjulla. Kuluttajan kannalta erinomainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääasiallisesti ostele eineksiä ja muuta kuraa, tai kalliita lihoja tai jotain erikoistuotteita, Lidlistä saa lähes kaiken tarvittavan. Peruselintarvikkeet. Tomaatti, kurkku, sipulit, salaatit, yrtit, oliiviöljy, kananmunat, jauheliha, broileri, juusto, voi, kerma. Itse ostan esimerkiksi nuo tuotteet Lidlistä ja ovat edullisempia kuin Citymarketissa tai S-marketissa jotka kilometrin päässä tuosta Lidlistä. Lisäksi lidlin paistopiste on hyvä, jos leipää tykkää käyttää. En osta eineksiä, tai lähes mitään ruokia jossain valmiissa pahvilaatikoissa ja rasioissa. Citymarkettien ja S-markettien hyllyt on vaan täynnä kaikkia muropaketteja, keksipaketteja, valmisaterioita, karkkeja, leipiä, pullia, säilykkeitä. Vi*uttaa muutenkin kun ruoka on niin kallista Suomessa koska täällä on joku hemmetin Citymarket ja S-market määrämässä mitä mikäkin maksaa.
Viimeksi sieltä ei saanut kukkakaalia, bataattia, luomukananmunia (en käytä muita) tai rucolaa. Joku kerta ei saanut edes jauhoisia perunoitakaan, avokadoista tai meloneista puhumattakaan. Meillä syödään kasvispainotteisesti ja Lidlistä ei todellakaan saa oikeastaan koskaan aineita viikon ruokiin kun heviosasto on niin olematon. No ei sillä että sieltä saisi aina edes lihaa, hunajakanaan kun ei kosketa pitkällä tikullakaan ja aina ei ole pahemmin maustamattomia vaihtoehtoja.
Käyn Lidlissä monta kertaa viikossa ja avokadoja on saatavilla aina, sekä verkkopussissa että irtona kypsempiä. Rucolaa on myös ollut aina sekä pussissa että ruukussa. Meillä ei syödä eineksiä tai "tuotteita", teemme ruuan raaka-aineista alusta asti itse ja Lidlistä saa kaiken tarvittavan papuja ja linssejä lukuunottamatta. Vihannesvalikoima voi näyttää köyhältä jos haluaa valita 20 eri tomaattivaihtoehdosta, mutta kyllä Lidlissäkin on neljää eri kirsikkatomaattia, pensastomaattia, kotimaista ja ulkomaista. Erikoisempia juureksia ei löydy mutta porkkanat, bataatit ja lantut ovat perusvalikoimissa, samoin erilaiset salaatit ja yrtit.
Lidlissä panostetaan sesongin mukaisiin vihanneksiin, joka sopii minulle, koska ostan muutenkin niitä vihanneksia jotka ovat sesongissa, eli juuri silloin hyvälaatuisia ja edullisia. Myös Prismasta tai cittarista ostan vain tavallisia raaka-aineita, rasvoja ja öljyjä, maitotuotteita, lihoja, tofuja, juustoja, vihanneksia, hedelmiä, riisiä, pastaa yms. mutta niissä kauppalasku on aina huomattavasti korkeampi kuin Lidlissä. Käytän siis Lidliä koska minun ostoskorini on siellä halvempi vaikka lehdessä lukisi mitä.
Täysin samaa mieltä sun kanssa :) Meillä myös valmistetaan kaikki ruoka itse, niin alusta asti kun vaan voidaan (eli ei esim lypsetä itse lehmää ja kirnuta voita). Ei eineksiä, valmiskastikkeita, leipiä, jugurtteja, muroja, keksejä. Lidlistä saamme lähes kaiken tarvitsemamme. Joskus kun haluan oikein kokkailla jotain erikoista, kokeilla jotain, niin menen esimerkiksi kauppahallista ostamaan erikoisemmat lihat, mausteet ja kasvikset. Mutta perus arkiruokaan hyvin harvoin tarvitsemme muista kaupoista mitään.
Kerro mitä olet viime aikoina ostanut niin kerron sulle Prisman hinnat :) on kassakuitit tässä vieressä:)
Tomaattia, kurkkua, salaattia, sipulia, kevätsipulia, cashew-pähkinöitä, uusiaperunoita, oliiviöljyä, kananmunia, naudan jauhelihaa 17%, joku kermajuustoköntti, mozzarella, voipaketti 500g, smetana, kookoskerma, maito.
Tomaatit tällä hetkellä halvemmat Prismassa (eilen kävin), salaatti, sipulit samoin. pähkinät ostan Lidlistä myös, perunat halvempia Prismassa, jauhelihaa en syö kuin fileestä jauhettua joka Lidlissä kallista, kermajuusto Lidlissä juoksutteesta (katso tuoteseloste), mozzarella halvempaa Prisamassa, voi samoin, smetanaa en käytä, enkä kookoskermaa, maidosta käytän vain kotimaista luomua.
Tämä ei ollut kyllä kovin informatiivinen vastaus :) Kiitos kuitenkin.
Samanlainen kuin sinunkin. Näytät syövän aika epäterveellisesti kun suosit kookoskermaa ja juustoa jonka tuoteselostetta et ole vaivautunut lukemaan ja juot muuta kuin luomumaitoa?
Tyypillinen Lidl- uskovaisen vastaus muuten.
Kyllä mäkin käytän kookoskermaa, miten sen käyttö tekee ruokavaliosta epäterveellisen?.
Minustakin tuntuu tyhmältä joka kerta kun käyn Lidlissä. Ihmettelen että miksi oikein taas tänne tulin. Enkö jo viime kerrasta oppinut.
En käy hakemassa muuta kuin kaurasydämiä. Siellä ei vaan myydä mitään mitä syön normaalisti!