Kävin ekaa kertaa lidlissä, ja nyt tuntuu kyllä tyhmältä
Ihan yhtä hyvää safkaa kuin jossain cittarissa, mutta halvemmalla. En oo vaan aikasemmin viitsinyt käydä, koska köyhien kauppa stigma. Nyt tuntuu idiootilta. (ps. käyn kyllä jatkossakin cittarissa ostaan vanhoja lemppareita.)
Jos yhtään pystyy irtautumaan k- ja s-ryhmien monopoleista niin todellakin käytän tilaisuuden hyödyksi.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet rikkaat käy siellä ostoksilla, eivät halua tuhlailla rahoja.
No enpä tiedä. Appiukko ei ainakaan käy. Varakkaat menee Stockan herkkuun sori vaan..
Tyhmät käyvät egoaan pönkittääkseen Stockalla, kun muualta
saisi hyvää ruokaa paljon halvemmalla. Onhan se sitten kiva hypistellä Stockan kuitteja unileluinaan ja nukahtaa. :D
Itse käymme laiskuuttamme S-ryhmän kaupassa useimmin ja joskus kalliissa K-ryhmän kaupassa. Osuva kirjain muuten :D.
Lidliin on meiltä pidempi matka mutta joka kerta siellä käydessämme tulee fiilis "miksemme käy täällä aina?"
Josko pikkuhiljaa valaistuisimme...
Olen vissiin jotenkin avuton tai muuten vaan vajaa (:D), mutta en oikein osaa ostaa Lidlistä kunnon ruokaa. Onhan siellä joo ne perusjutut kuten jauhelihat, pihvit, broilerit ja kalat, mutta...äh, en tiedä. Jotenkin valikoima tuntuu silti tosi suppealta ja monesti pakkauskoko jättää toivomisen varaa (juurikin tämä sitruuna-dilemma; en tahdo ostaa kiloa jos tarvitsen vain yhden).
Vierailija kirjoitti:
Olen vissiin jotenkin avuton tai muuten vaan vajaa (:D), mutta en oikein osaa ostaa Lidlistä kunnon ruokaa. Onhan siellä joo ne perusjutut kuten jauhelihat, pihvit, broilerit ja kalat, mutta...äh, en tiedä. Jotenkin valikoima tuntuu silti tosi suppealta ja monesti pakkauskoko jättää toivomisen varaa (juurikin tämä sitruuna-dilemma; en tahdo ostaa kiloa jos tarvitsen vain yhden).
Sitruunoita on irtona aina, samoin omenoita, appelsiineja ja muita hedelmiä. Niitä on lisäksi verkkopusseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruunoita on irtona aina, samoin omenoita, appelsiineja ja muita hedelmiä. Niitä on lisäksi verkkopusseissa.
Ei ole ainakaan meidän Lidlissä. Ihan paikkakuntakohtaista, huomasin tämän itsekin vasta kun vaihdoin osoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Lidl on kauppa einesten syöjille. Esim kuivia papuja, linssejä, hyvälaatuisia vihanneksia tai maidottomia "jugurtteja" sieltä ei löydä. Ei taida olla kaurajauhoa tai ruismaltaitakaan. Meillä jäisi suurin osa ostoslistasta puuttumaan.
Eikä ole. Hyviä kasviksia ja laatulihaa, sekä erikoisuuksia speciaalipäivinä. Välillä löytyy Sisäfilettä, ulkofilettä, Entrecoteeta, lammasta, härkää, pihvejä.
Kasviksien valikoima vain on suppea. Prisman salaattien laatu ainakin on talvella ala-arvoinen. Ovat nyt tuorekaudella ehkä hiukan parantaneet. Välillä joutunut heittämään salaatin suoraan roskiin kotona. Eikö ne myyjät hoida töitään, vai sallitaanko siellä leväperäisesti kun on puolet ruskeena salaatista, niin vielä vaan myydään?
Sinkkumies
Kukin käyköön missä haluaa, mutta minä muistan, että kun noin vuosi sitten kävin Lidlissä, siellä oli ihan ihmeellisiä karkkeja. Järjettömän kokoisia pakkauksia ja ihan omituisia merkkejä. Niitä tavallisia merkkejä, joita itse aina ostan, en löytänyt vaikka etsin kauan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ei oo tullut Lidl-fania vaikka oon siellä käynyt jo 20 vuotta. Ensinnäkään se ei ole selvästi halvempi kuin s-ketjun kaupat, toiseksi en saa sieltä kaikkea tarvitsemaani, vaikka vslikoimat ovatkin parantuneet. Kerran kuussa haen esim täysjyvä pastaa ison satsin, joka on edullisempaa. Hedelmät ja kasvikset ovat usein edullisempia lähikaupassani, johon pääsen kävellen. Lidliin pitää mennä autolla tai bussilla ja se tulee kauppalaskun päälle.
Missä maassa olet aikaisemmin asunut? Lidl on ollut Suomessa 10 vuotta...
Olette kumpikin väärässä. Lidl on ollut Suomessa 15 vuotta. Ekat myymälät avattiin vuonna 2002.
Pointti ei olekaan siinä, vaan miltä vuodelta tämä keskustelu on!
(tollo)
Sinkkumies
Monissa vanhoissa kopioketjuissa asian juuri huomaa siitä, kun joku puhuu pari vuotta sitten, toinen 8 vuotta sitten ja joissakin näissä ketjuissa olen jauhanut jo 8-9 vuotta sitten.
Sinkkumies
Sitten ylläpidon trollirobotti pudottelee "keskustelua" pikkuhiljaa eteenpäin joka voi olla vaikka 10 vuotta vanhaa..
Ja osallistuu, koska tekoäly on n. 100 vuotta edellä mitä meille uskotellaan.
Sinkkumies
Mutta osallistun, koska mä juon nyt kahvia, eikä ole kummosempaakaan viihdettä.
Sinkkumies
Lidl menisi muuten, mutta kun on aina pakko mennä sen jälkeen vielä toiseen kauppaan. Lidlistä saa tosi huonosti kasviksia ja vihanneksia ja leipävalikoima on surkea.
Rahaa säästyisi mutta ärsyttää kun pitää mennä kuitenkin vielä toiseen kauppaan paikkaamaan puuttuvat ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvää safkaa kuin jossain cittarissa, mutta halvemmalla. En oo vaan aikasemmin viitsinyt käydä, koska köyhien kauppa stigma. Nyt tuntuu idiootilta. (ps. käyn kyllä jatkossakin cittarissa ostaan vanhoja lemppareita.)
Jos yhtään pystyy irtautumaan k- ja s-ryhmien monopoleista niin todellakin käytän tilaisuuden hyödyksi.
K- ja s-ryhmät ovat oligopoleja.
Haluan ensisijaisesti ostaa kotimaisia tuotteita. Tämä ei onnistu täysin lidlissä ja siten joutuisin asioimaan vielä toisessakin kaupassa. Lisänä vielä että lidl ei ole yhtään sen halvempi jos ostaa vain kotimaista....
Vierailija kirjoitti:
Lidl menisi muuten, mutta kun on aina pakko mennä sen jälkeen vielä toiseen kauppaan. Lidlistä saa tosi huonosti kasviksia ja vihanneksia ja leipävalikoima on surkea.
Rahaa säästyisi mutta ärsyttää kun pitää mennä kuitenkin vielä toiseen kauppaan paikkaamaan puuttuvat ostokset.
Mielenkiinnosta haluaisin tietää mitä kasviksia, vihanneksia ja leipiä haet muualta. Lidlin valikoima riittää minulle hyvin mutta kaipaan vaihtelua ruokavaliooni.
Itsehän käytän aina lidliä, maksaa viikon safkat mulle, miehelle ja dogille lihat niin n.60€ ja cittarissa saisi maksaa samasta setistä yli 100€ helposti. Samaa ruokaa ja halvalla niin hitto miks ei ??! Ja joo jos haluan Felixin tomaatti-chili salaatinkastiketta niin haen sen cittarista👌
Lidlistä saa kasviksia ja kotimaisia tuotteita. Lidl on halpa ja jos tekee ruokaa eli kotona on muitakin tarpeita esim vaikka sitä laittikolaa tms mitä lidlistä ei saa. On vain viisaampaa ostaa juuri ne puuttuvat kasvikset ja muun ruokaansa lidlistä halvemmalla. Tietenkin jos vain haluaa maksaa samasta tuotteesta enemmän saa sen vapaasti tehdä. Kaikki tuotteet eivät lidlissä suinkaan ole halvempia, mutta lidl on kevyesti halvin kauppa tarkalle hintatietoiselle ostajalle ja siksi sitä kannattaa käyttää. Voi vaikka käyttää säästyneet rahat johonkin muuhun vapaavalintaiseen tukemiseen kuin s(osuuskauppa) ja k ketjun(keskon) kauppiaiden tukemiseen.
Lidlin propaganda tiimi on täällä kirjoittamassa ja alapeukuttamassa!!!! Tyhmempikin sen huomaa. Ihan sanoja fraaseja käyttävät kun noissa ilta-sanomien kommenteissa. Ei kukaan nyt oikeasti pidä sitä paskakauppaa laadukkaana.
Tää on tätä nykyaikaa kun enää ei tarvitse maksaa kalliita mainosmarkkoja sanomalle vaan laittaa pari "matti-meikälästä" someen hypettämään ja kehumaan. Ja tyhmään kansaan uppoaa kaikki kun veitsi voihin!!!
Vierailija kirjoitti:
Renton kirjoitti:
En tykkää käydä kaupassa jossa vierekkäin on ruoka ja vaatelaarit. Huono valikoima ja voihan se paketti jauhelihaa olla huokempi, mut kum se lidlin paketti on 280g ja normaalisti on 400g..
Me ostetaan jauhelihat Lidlistä ja ihan joka kerta on lähtenyt 400g paketti sieltä mukaan.
Pakko, joku pienensi palkkaani aika roimasti.
T: Kunta-alan työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Haluan ensisijaisesti ostaa kotimaisia tuotteita. Tämä ei onnistu täysin lidlissä ja siten joutuisin asioimaan vielä toisessakin kaupassa. Lisänä vielä että lidl ei ole yhtään sen halvempi jos ostaa vain kotimaista....
Ei kai kun se on S-ketjun tuotemerkki tuo kotimaista.
Söin tässä juuri kevyen lounaan. Oululaisen jälkiuunipaloja (2,15 / 8 palan pussi), päällä kotimaista kurkkua (1,34/kg) ja lisäksi Milbonan maustamaton kreikkalainen jugurtti (valmistusaineet maito, kerma, maitojauhe, hapate, 4 x125 g, 1,79). Jugurtti on erittäin hyvänmakuista, lemppariani.
Hyvää ja halpaa. Jugurtissa ostan joskus vaihteen vuoksi myös Bulgarianjugurttia, sitä pitää mennä hakemaan muualta.