Kävin ekaa kertaa lidlissä, ja nyt tuntuu kyllä tyhmältä
Ihan yhtä hyvää safkaa kuin jossain cittarissa, mutta halvemmalla. En oo vaan aikasemmin viitsinyt käydä, koska köyhien kauppa stigma. Nyt tuntuu idiootilta. (ps. käyn kyllä jatkossakin cittarissa ostaan vanhoja lemppareita.)
Jos yhtään pystyy irtautumaan k- ja s-ryhmien monopoleista niin todellakin käytän tilaisuuden hyödyksi.
Kommentit (239)
Mitä aiot edelleen ostaa cittarista?
Suppea on elämä, jos joutuu valitsemaan ruokakaupankin sen mukaan, mitä muut mahdollisesti ajattelevat. Onnea rohkeasta askeleesta.
Monet rikkaat käy siellä ostoksilla, eivät halua tuhlailla rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole käynyt, Lidl on ollut Suomessa jo kauan. Kaikistahan tulee Lidl-faneja, kun siellä käyvät.
Kävin kerran enkä toista kertaa käy!
Olen käynyt 2 kertaa, mutta joka kerta on pitänyt käydä lisäksi toisessa kaupassa. En löytänyt mm. hyla-maitoa.
Musta ei oo tullut Lidl-fania vaikka oon siellä käynyt jo 20 vuotta. Ensinnäkään se ei ole selvästi halvempi kuin s-ketjun kaupat, toiseksi en saa sieltä kaikkea tarvitsemaani, vaikka vslikoimat ovatkin parantuneet. Kerran kuussa haen esim täysjyvä pastaa ison satsin, joka on edullisempaa. Hedelmät ja kasvikset ovat usein edullisempia lähikaupassani, johon pääsen kävellen. Lidliin pitää mennä autolla tai bussilla ja se tulee kauppalaskun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 2 kertaa, mutta joka kerta on pitänyt käydä lisäksi toisessa kaupassa. En löytänyt mm. hyla-maitoa.
Siinähän ne kylmämaitojen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole käynyt, Lidl on ollut Suomessa jo kauan. Kaikistahan tulee Lidl-faneja, kun siellä käyvät.
Kaikista ei tule faneja. Käyn silloin tällöin, muutaman kerran vuodessa. Mutta mieluiten ostan kaiken yhdellä kauppareissulla. Lidliin ei voi mennä listan kanssa...puolet jää ostamatta. Siellä on ihan kiva kierrellä ajankuluksi ja kerätä edulliset löydöt.
Lidlistä saa ihan yhtä laadukasta ruokaa kuin muualtakin, mutta halvemmalla. Ulkomailla ruoka on todella halpaa, ihmettelen miten täällä ruuan hinta on karannut pilviin. Luultavasti syy on s-ryhmän ja k- ryhmän, jotka on hinnoitelleet ruuat ja ihmiset vaan kiltisti maksaa. Minä en maksa. Käytän rahani johonkin muuhun kuin että suuri osa palkasta menisi ruokakustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Fania ei tule ennenkuin kasviksia saa yksittäispakattuna ja keittojuurekset yhdestä kaupasta, ettei tarvi sen jälkeen hakea loppuja muualta.
En halua ostaa 6 kpl sitruunoita, joista 5 mätänee.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sokea
Ainakin laktoositonta maitojuomaa sieltä löytyy.
Itse pidin Lidlistä kunnes menin sinne töihin. Nyt vältän paikkaa kun ruttoa. Paskasti kohtelevat työntekijöitä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole tullut, vaikka muutaman kerran vuodessa siellä tulee käytyä. Sekava kauppa ja pieni valikoima.
Ghunterin Siwa on ok kauppa. Sieltä saa mm. hinta/laatusuhteeltaan parasta kuplavettä, sinistä Saskiaa.
Monet tuotteet ovat halvempia kun muualla, mutta se näkyy ajoittain myös laadussa. Esim. mätitahna on halvempaa mutta ei yhtä hyvää kun Abban alkuperäinen. toisaalta esim. raejuustot ovat jopa parhaita.
S-market/Prisma on toinen kauppani, josta haen sitten muutamia lemppareita (esim. Prisman tortellinit ovat parempia kun Lidukan) K-ryhmän kaupoissa en enää käy kun pakosta.
Lidlin ja Prisman hintaero ei enää ole suuren suuri, jos sitä on ollenkaan. Mutta se että muut kaupat ovat pudottaneet hintojaan on alun perin Lidlin ansiota. Se tuli markkinoille rytinällä ja edullisempana ja muiden on ollut pakko vastata huutoon. Hyvä esimerkki siitä kuinka markkinalatous toimii kuluttajan hyväksi.
Lidlin pohjaratkaisu on väsyttävä, liian pitkät saarekkeet ja pakastinarkut.
Vierailija kirjoitti:
Musta ei oo tullut Lidl-fania vaikka oon siellä käynyt jo 20 vuotta. Ensinnäkään se ei ole selvästi halvempi kuin s-ketjun kaupat, toiseksi en saa sieltä kaikkea tarvitsemaani, vaikka vslikoimat ovatkin parantuneet. Kerran kuussa haen esim täysjyvä pastaa ison satsin, joka on edullisempaa. Hedelmät ja kasvikset ovat usein edullisempia lähikaupassani, johon pääsen kävellen. Lidliin pitää mennä autolla tai bussilla ja se tulee kauppalaskun päälle.
Missä maassa olet aikaisemmin asunut? Lidl on ollut Suomessa 10 vuotta...
ei löydy hyviä maidottomia tuotteita, ainoa joku kaurajuoma ....täytyy hakea yosaa ja oatlya muualta.
En tykkää käydä kaupassa jossa vierekkäin on ruoka ja vaatelaarit. Huono valikoima ja voihan se paketti jauhelihaa olla huokempi, mut kum se lidlin paketti on 280g ja normaalisti on 400g..