Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin ekaa kertaa lidlissä, ja nyt tuntuu kyllä tyhmältä

Vierailija
13.06.2017 |

Ihan yhtä hyvää safkaa kuin jossain cittarissa, mutta halvemmalla. En oo vaan aikasemmin viitsinyt käydä, koska köyhien kauppa stigma. Nyt tuntuu idiootilta. (ps. käyn kyllä jatkossakin cittarissa ostaan vanhoja lemppareita.)

Jos yhtään pystyy irtautumaan k- ja s-ryhmien monopoleista niin todellakin käytän tilaisuuden hyödyksi.

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut epäillä, että Lidl nostaa hintojaan. Kenties kuvittelen vain...?

Monet tuotteet on täsmälleen sentilleen samanhintaisia kuin läheisessä S-marketissa, ja joku tuote saattaa olla yhden sentin halvempi. Ajattelin ensin, että Lidl säätää hintojan mahdollisimman korkeaksi ollen silti "halpa" toiseen kauppaan verrattuna, mutta eikö Lidlin hinnat ole joka puolella Suomea samat? Ainakin joskus oli. Eli se on meidän S-market, joka "matkii" Lidlin hintoja? Vai miten nuo hinnat oikein määräytyy?

Vierailija
22/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn harvoin, ei löydy valikoimasta minun haluamiani tuotteita. Varmaan yli vuosi kun olen viimeksi piipahtanut. Useimmiten valitsen Prisman, vaikka pidänkin eniten K-ketjun valikoimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renton kirjoitti:

En tykkää käydä kaupassa jossa vierekkäin on ruoka ja vaatelaarit. Huono valikoima ja voihan se paketti jauhelihaa olla huokempi, mut kum se lidlin paketti on 280g ja normaalisti on 400g..

Me ostetaan jauhelihat Lidlistä ja ihan joka kerta on lähtenyt 400g paketti sieltä mukaan.

Vierailija
24/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl tuotti omistajilleen 85,7 miljardia euroa viime vuonna. Kiva että tuet tätä ulkomaalaisten pientä kyläkauppaa ja yrität samalla jättää mahdollisimman vähän rahaa Suomeen.

Vierailija
25/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja kun sanoin tuon, että jotkut tuotteet sentilleen samanhintaisia, niin en tarkoittanut tasan samaa tuotetta, vaan vastaavaa tuotetta.

Esim. halvimmat suklaalevyt molemmissa 0,36 €, mutta ne on kuitenkin eri kääreessä ja myös sisältä eri tuote, vaikka koko on sama.

Halvin vehnäjauho molemmissa 0,73 €, Lidlissä saattoi olla yhden sentin halvempi.

Nämä oli vain esimerkkejä, olen huomannut useammissa tuotteissa samaa kaavaa.

Vierailija
26/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta ei oo tullut Lidl-fania vaikka oon siellä käynyt jo 20 vuotta. Ensinnäkään se ei ole selvästi halvempi kuin s-ketjun kaupat, toiseksi en saa sieltä kaikkea tarvitsemaani, vaikka vslikoimat ovatkin parantuneet. Kerran kuussa haen esim täysjyvä pastaa ison satsin, joka on edullisempaa. Hedelmät ja kasvikset ovat usein edullisempia lähikaupassani, johon pääsen kävellen. Lidliin pitää mennä autolla tai bussilla ja se tulee kauppalaskun päälle.

Missä maassa olet aikaisemmin asunut? Lidl on ollut Suomessa 10 vuotta...

Olette kumpikin väärässä. Lidl on ollut Suomessa 15 vuotta. Ekat myymälät avattiin vuonna 2002.

Vierailija
27/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on ihan kiva kauppa käydä napsimassa esim. jugurtteja, muroja, hiutaleita, leipiä, juustoja, leivonnaisia,  juomia ja makeisia. Ostan aina jotain muita kuin niitä iänikuisen samoja suomalaisia merkkejä. Mutta tosiaan, kauppalistan kanssa en mene sinne koskaan. Käyn kerran kuussa täydentämässä "namijutut" ja muuten ostan ruoat K:sta. Ja S-ryhmää kartan, koska se on niin äärettömän tylsä. Pitkästyn niitten samojen tuotteiden ja hintojen samanlaisten hyllyjen keskellä. Lidlin kahlaa tunnissa; aina on jotain uutta ja jotain tarjouksessa. 

Vierailija
28/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lidlissä AB-piimää tai vadelma mehukeittoa?

Vierailija
29/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei löydy hyviä maidottomia tuotteita, ainoa joku kaurajuoma ....täytyy hakea yosaa ja oatlya muualta.

Löytyy sieltä soijajuomaakin.

https://i1.wp.com/www.vegaanituotteet.net/wp-content/uploads/milbona1.p…

Vierailija
30/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn usein Lidlissä hakemassa sellaista mitä ei muualta saa.

Tuttu kauppa jo lapsuuden saksan ajoilta.

Vierailija
31/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisi pelkästään eineksiä, niin sitten Lidl olisi oikea kauppa.

Vierailija
32/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ssa on tyhmyyden stigma.

Vierailija
33/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin pohjaratkaisu on väsyttävä, liian pitkät saarekkeet ja pakastinarkut. 

Oletkos käynyt uusituissa Lidleissä? Itse kävin ensimmäistä kertaa viime viikolla ja olin postiviisesti yllättynyt. Ihan kuin eri kauppa. Vaikutti huomattavasti tasokkaammalta, vaikka valikoima periaatteessa kaiketi ihan sama kuin vanhassakin.

Vierailija
34/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa harvemmin löydän mitään hyvää Lidlistä. Käyn cittarissa ja ostan mieluummin Valion tuotteita kun jotain epämääräisiä saksalaisia maitotuotteita.

Vierailija
35/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa kultamunia asiakkaina.

Vierailija
36/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa harvemmin löydän mitään hyvää Lidlistä. Käyn cittarissa ja ostan mieluummin Valion tuotteita kun jotain epämääräisiä saksalaisia maitotuotteita.

Ihan suomalaisia Pohjolan meijerin epäilyttäviä maitotuotteita.

Vierailija
37/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä hyvää safkaa kuin jossain cittarissa, mutta halvemmalla. En oo vaan aikasemmin viitsinyt käydä, koska köyhien kauppa stigma. Nyt tuntuu idiootilta. (ps. käyn kyllä jatkossakin cittarissa ostaan vanhoja lemppareita.)

Jos yhtään pystyy irtautumaan k- ja s-ryhmien monopoleista niin todellakin käytän tilaisuuden hyödyksi.

Siis oliko tämä piilomainontaa? - Joku toine oivalsi Lidlin käymisen arvoiseksi varmaan jo kohta 10 -vuotta sitten. Mutta itse kieltämättä ihmettelen joskus heitä, jotka käyvät vain ja  ainoastaan yhdessä kaupassa. - Ymmärrän tämän ratkaisun jos tosieksi mieluisa sijaitsee hankalan tai pitkän matkan päässä mutta itse ainakin arvioin ensin, mitä tarvitsen ja sitten päätän, että mistä sillä kertaa se on fiksuinta hakea. Joskus se voi olla Lidli mutta yhtä hyvin suuresti arvostamani ja pitämäni perinteikäs kivijalka kauppa, joka ei kuulu mihinkään ketjuun, tai se voi olla  perinteikäs tavaratalo kuin nettikauppa, ellei sitten matkan varrella  oleva satunnainen paikka (jne). 

Vierailija
38/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valion bulkkituotteethan ei pärjää laadussa saksalaisille mitenkään. Tosin Lidlin maitotuotteet on kyllä isolta osalta ihan kotimaisia.

Vierailija
39/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paistopiste, nams, jäätelötkin hyviä.

Vierailija
40/239 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä käyn liiterissä toteamassa että missä täällä on syömäkelpoinen ruoka. Viimeksi "Suomalaiset lihapullat". Niin surkeaa kuraa, että yleensä kaikkiruokainen mieskin jätti syömättä. Meillä ei ole koskaan vielä laitettu lihapullia roskiin kun kukaan ei suostu syömään kuin pari pitkin hampain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän