Jos saisit valita niin minkä ammatinedustajan ottaisit puolisoksesi?
Kommentit (55)
Pappi ois aika kuuma (vaikka en ole uskova itse).
Eipä sillä nyt ihmeemmin väliä oo, kunhan jotain tekee. Tällä hetkellä seurustelen kiinteistönhoitajan kanssa ja jos ero tulee, niin todennäköisesti ottaisin tuon yhden insinöörin joka on kyllä aika ihana.
Aineenopettajan ottaisin, olen sellainen itsekin. Olis ihanat yhteiset lomat ja ymmärrystä toisen työtä kohtaan. Keskustelu-, tunne- ja vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä, samoin jaettu arvomaailma.
Rakennusalalla työskentelevän. Olisi koti kunnossa. En huolisi akateemista, joka ei erota vasaraa hiomakoneesta.
Jonkun joka tekee paljon ruumillista työtä ettei se jaksa nalkuttaa, mutta kuitenkaan ei liian tyhmä eikä liian näsäviisas. Ehkäpä personal trainer tai talonrakentaja.
Toimittaja, sellainen joka olisi rohkea ja periaatteellinen - ei siis mikään juorutoimittaja tms. Pidän ihmisistä, jotka ovat sanavalmiita ja kirjallisesti lahjakkaita, seuraavat aikaansa ja ottavat kantaa.
Jonkun kouluttautuneen, puku päällä töihin menevän, sivistyneen ja hillityn miehen. En mä tiedä mikä sellaisen ammatti sitten olisi, jonkunlainen insinööri varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja sairaanhoitajaopiskelija. Miehen ammatilla ei hirveästi ole merkitystä, mutta ensisijaisesti sairaanhoitaja miehelläkin olisi kiva.
Näin voisin itsekin vastata, mutta kahden sh:n tuloilla ei pk-seudulla juhlita. Toki, jos rakkautta riittää, ei sen rahan niin väliä.
Tietyn ammatin edustakistakin löytyy niin hirveän erilaista porukkaa, että mahdotonta valita ammatin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja sairaanhoitajaopiskelija. Miehen ammatilla ei hirveästi ole merkitystä, mutta ensisijaisesti sairaanhoitaja miehelläkin olisi kiva.
Näin voisin itsekin vastata, mutta kahden sh:n tuloilla ei pk-seudulla juhlita. Toki, jos rakkautta riittää, ei sen rahan niin väliä.
Eli toisin sanoen miehessä haluat ensisijaisesti rahaa :D pk-seutu on täynnä sairaanhoitajapareja.
Pitäisin jos naisystäväni olisi historian tutkija. Pidemmän päälle olisi kiva, jos häntäkin kiinnostaisi matkailussa kohdemaan kulttuuri, museot, historia jne. Myös arkkitehdit, taiteilijat ja koodarit kelpaisivat, olisi mukavasti yhteisiä mielenkiinnon aiheita.
Itse olen ekonomi
Sen ammatin, jota rakastamani ihminen harjoittaa. Ja koska rakastan häntä, olen ylpeä hänestä ja ihailen sitä mitä hän tekee.
Terveydenhoitaja. Päivätyö ja paljon tietoa josta hyötyä muutenkin
Sairaanhoitaja, fysioterapeutti mies 😍
Taide- tai kasvatusalan edustaja olisi hyvä- Oma kumppanini onkin peliartisti, itse olen kuvisope :)
Täältäkin ääni sh:lle, fyssarille, papille ja lääkärille. Tuntuisi että näillä empatiakyky ja hoivavietti korkea. Lisäksi realistinen kuva naisvartalosta.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen mukaan :)
En ymmärrä puolison valintaa ammatin mukaan. Kyllä luonne, käytös, sivistystaso ja yhteinen arvomaailman merkitsevät enemmän
Vierailija kirjoitti:
Kirurgi. Ihan kiva palkka, töitä riittää, eivätkä kirurgit pelkää verta niinkuin miehet yleensä. :)
Voitaisiin muuttaa yhdessä Sveitsiin ja äijä vois kustantaa munkin opiskelut.
Ja kirurgi olisi valmis muuttamaan Sveitsiin koska vaimo tahtoo ja jättäisi työpaikkansa sen vuoksi? Eksäni oli kirurgi ja niin uraorientoitunut ettei siihen juuri mitään muuta elämää jäänytkään. Kaikki suhteessa meni kuten mies halusi. Milloin oli haastava leikkaus tulossa ja sitä valmisteltiin yötä myöten, väikkäriä puurrettiin kaikki lomat ja perheenlisäystä oli turha odottaa. Se olisi tietänyt huonoja yöunia ja pienempiä mahdollisuuksia uralla. Tämän takia mies on eksäni.
Toisekseen moni mies haluaa että nainen pystyy itse kustantamaan elämänsä eikä elämään miehen siivellä. Aivoja olisi hyvä löytyä.
Rikospoliisi, työhevosten kanssa touhuava, puuseppä. Minä hoitoalalla, intohimona rikokset ja vanhat talot ja harrastuksena isot hevoset!