Pääsin muuttamaan omaan yksiöön väkivaltaisesta lapsuudenkodista, "ystävä" pilkkaa kotiani ja minua
Minulla on nyt oma vuokrayksiö vähän huonommalta alueelta kuin ystävälläni. Hänellä on uudempi kaksio ja hänen isänsä maksaa hänen vuokransa. Niinpä hänellä on varaa käydä usein ulkona, syömässä, elokuvissa, baarissa, kulkea taxilla, käydä shoppailemassa yms. kun minulla se 500€ menee vuokraan. Lisäksi laskut ja loppukuusta joudun laskemaan senttejä. Opiskelen ja käyn pikaruokaravintolassa iltaisin töissä.
Sisustukseni on melko yksinkertainen eikä ns. muodin mukainen.
Ruokalaskun pyrin pitämään niin alhaisena kun voin, tarjoustuotteita, pakkaseen, itse poimittuja marjoja, sieniä, omenoita.
Aina kun ystävä tulee käymään, hän huomauttelee "onko toi hylly ostettu kirpputorilta, näyttää ihan siltä" ja "tosi sotkuista kun on kirjoja siellä täällä keräämässä pölyä" kun minulla on kirjat hyllyssä.
Sohva on lapsuudenkodistani ja sekin on kuulemma aatamin aikainen ja ikeasta saisin ihan vähän päälle satasella uuden sohvan.
Miten takoa järkeä päähän, että minulla ei ole ylimääräistä rahaa? Sanominen ei auta kun hänen ehdotuksensa on "ota semmoinen pikavippi"
Kommentit (25)
Onnea omaan kotiin ja hyvää tulevaa sulle toivotan:)
Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi, ja nauti kodistasi ja siitä ,että olet saanut nyt turvallisen elämän. Olet nuori, kaikki hyvä vielä edessä sinulla. Ystäväsi ei ole todellinen ystävä, hänen pitäisi kannustaa eikä arvostella sinua. Pärjäät varmasti myös ilman häntä. Anna elämäsi kukoistaa.
No eihän tuomoinen tyyppi ole mikään ystävä!
Hän on pitänyt itseään sinua parempana ja ei kestä nyt että asiasi ovat paremmin kuin ennen.
En kyllä katselisi tuommoista ihmistä.
En ole katsellut edes miehen siskoa pariin kymmeneen vuoteen kun ainut asia mikä hällä oli mielessä kun meillä kävi oli se että millainen kaappi tuohon ja tuohon passais ja minkälaisen maton hän tuohon kohtaan ostaisi ja onhan se itte kelläkin vaikea pitää ikkunat puhtaana ja jne. Mitta tuli täyteen ja sanoin että en tykkää siitä että hän tulee meille arvostelemaan meidän kotia joka on ihan hieno ja siisti ja meidän maun mukaan sisustettu. Sanoin ettå jos ei ole muuta asiaa niin tiedoksi että meillä ei ole pakko käydä. Tajusi olla tulematta enää. Ja mies kyllä tapaa siskoaan muualla.
Jätä tuollainen apina. Onnea uuteen kotiisi. Tärkeintä on että pääsit vanhasta kodista pois. Sinulla on nyt mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin; työpaikallasi ja koulussa. Tsemppiä.
Eipä köyhällä ole kahvilaan varaa, vaikka varakkaammat tuttavat aina sanovat että eihän se ole kuin muutama hassu euro.