Ymmärtääkö kukaan tuon 13-vuotiaan ajatusmaailmaa? Eskimon jäätelöpuikot noloja, pitäisi olla Ben&Jerrys
että kehtaisi kavereiden edessä syödä. En todellakaan maksa merkin takia tuollaista hintaa. Nyt lipittää yksin huoneessaan eskimoa ja mököttää kun en antanut rahaa. Siis tuon B&J:n hinnalla saa 15 kpl eskimoita!
Kommentit (52)
Osta jäätelökone, teette sillä itse ihania omaan makuun maustettuja jätskejä, vai onko noloo? Nuo merkkijäätelöt ovat vaan hyvin brändättyjä, ihan tavallisistakin jäätelöistä löytyy tosi hyviä. Kannattaa keskustella markkinatalouden luomista mielikuvista merkkien suhteen, ja kehoittaa ajattelemaan kulutusta ja rahankäyttöä. Omat teinini eivät vaadi ikinä mitään merkkejä kun tietävät niiden takana olevan "kusetuksen".
Taas yksi ketju, joka ei ikinä tapahtuisi täällä wt-lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Mä antaisin teinille omaa jätskirahaa viikoksi, Hän voi sitten ihan itse päättää haluaako syödä kerran Ben & Jerry's jätskin vai useamman kerran eskimoita. Oppisi tekemään päätöksiä ja ymmärtämään mihin raha riittää.
Jäätelöt tietenkin kuuluvat kesään, mutta nykyisin ei kannata antaa lapsillekaan liikaa, jätskit ovat aivan hirveää kuraa, sisältävät mm. allergeenejä ja suolta ärsyttäviä aineita. Myös nämä kehutut Ben & Jerry's ynnä muut. Jäätelöissä ei ole vain maitoa, rasvaa ja sokeria, niissä on usein vehnää, maissia, soijaa, kananmunaa, saattaa olla pähkinöitä tai niiden jämiä, valtaosassa on fruktoosi-glukoosisiirappia yms. sekä suolta ärsyttäviä aineita. Ben & Jerry's jäätelöissä ei taida olla fruktoosi-glukoosisiirappeja, mutta outo ratkaisu on käyttää maitojauhetta tai -tiivisteitä vähärasvaisina ja sitten erikseen lisätä teollisesti tuotettua maitorasvaa.
Tuota noin, anteeksi menee vähän aiheen ohi, mutta oikea jäätelö valmistetaan kyllä kermasta, sokerista ja kananmunista.
Tässä tapauksessa olen teinin kanssa ihan samaa mieltä. Eihän nyt kukaan vapaaehtoisesti syö mitään v itun eskimo puikkoja tai lidlin mansikkatötteröä joita saa 6 kpl 1,23 eurolla. Ainoa keissi on just se että joku pihi vanhempi tai mummeli jonka ei itse tarvitse syödä sitä p askaa ostaa koska ne nyt on niin halpoja ja mummon markoissa vuonna 1981 sai 34 valion juhlatuuttia samaan hintaan. Sitten vielä päälle luulee olevansa joku hyvä tyyppi ja lapsi joku hemmoteltu m ulkku kun ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Osta jäätelökone, teette sillä itse ihania omaan makuun maustettuja jätskejä, vai onko noloo? Nuo merkkijäätelöt ovat vaan hyvin brändättyjä, ihan tavallisistakin jäätelöistä löytyy tosi hyviä. Kannattaa keskustella markkinatalouden luomista mielikuvista merkkien suhteen, ja kehoittaa ajattelemaan kulutusta ja rahankäyttöä. Omat teinini eivät vaadi ikinä mitään merkkejä kun tietävät niiden takana olevan "kusetuksen".
Testaapa markkinatalouden mielikuvia käärimällä eskimon ympärille b&j kääre ja kauho beniä ja jerryä rainbown rasiaan. Teeppä sitten makutesti niin eiköhän se aito B&J maistu paremmalta ilman mielikuviakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tuotteet on noloja. Ben & Jerrys on amerikkalainen ja sen vuoksi hyvä.
Ihme logiikka sulla :D
Mitä pahaa siinä on jos opettaa tekemään hintavertailua?
Vai kustannatteko vielä silloinkin lastenne kalliit tavarat ja herkut kun eivät enää kotona asu ja opiskelevat?
Maksatte varmaan vuokratkin?
T. 17 vuotiaana kotoa muuttanut omilleen pärjäämään elämässä
Olen aikuinen ja ostan mieluummin b&j kuin eskimoita koska tykkään ekasta huomattavasti enemmän. Ei talouteni siihen kaadu. Mieluummin hyvää ja vähän kalliimpaa kuin jotain vain halpuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole vielä omaa persoonaa eikä itsetuntoa, joten se kuvittelee saavansa niitä merkkituotteista. Tähänhän melkein kaikki mainonta perustuu, ja usein onnistuukin tehtävässään. Me aikuiset voimme sitten tyytyväisenä syödä halpaa Euroshopper-jäätelöä, kun tiedämme että tuotemerkit ovat vain rahastusta.
Joo, Louis Vuitton vaan heiluu olalla, kun aikuinen suureen ääneen julistaa, että tietää merkkien olevan vain rahastusta.
Tossa iässä olisi hyvä opettaa, että saa kyllä mitä tahansa, mikäli tienaa omat rahansa.
Ben and jerrys vaan on sairaan hyvää.
N49