Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otetaanko lapset huostaan jos vanhemmat ovat joutuneet ulosottoon!

Vierailija
12.06.2017 |

Mulle selvisi että molemmat vanhempamme joutuneet ulosottoon. Meitä on kolme sisarusta, itse täytän pian 16, ja sitten on kaksi pienempää. Kaverini kertoi että jos vanhemmat ulosotossa, lapset voidaan ottaa huostaan, onko tää totta? Tietääkö joku?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta huostaan.

Vierailija
2/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti otetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta.

Vierailija
4/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ei ole huostaanoton peruste.

Vierailija
5/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta. Huostaanotto tehdään silloin, jos vanhemmat ovat kykenemättömiä hoitamaan lapsiansa. Ulosotto tarkoittaa sitä, että vanhemmilla on jäänyt joku/joitain laskuja maksamatta, joten maksut peritään siten, että heidän palkastaan otetaan tietty osuus siihen asti, että laskut on saatu maksettua.

Vierailija
6/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka päivä ruokaa niin paljon kun jaksaa syödä ja saadaan uusia vaatteita sillon tällön. Harrastan itse yleisurheilua ja pienemmät käy kerran viikossa tanssitunneilla. Eikä meillä oo muuta hätää, huomasin vaan kun hain postit että ulosottokirjeet tullu.

Vierailija
7/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta huostaan tuollaisen syyn vuoksi. Jos lapsiperhe joutuu esim. rahaongelmien vuoksi kodittomaksi, voidaan hätätapauksessa lapset sijoittaa joksikin aikaa. Ensin yritetään kaikin tavoin auttaa vanhempia löytämään asunto, ja lapset voivat mennä esim. jollekin sukulaiselle kylään vaikka viikoksi, ja vanhemmat jatkavat asunnon etsintää.

Sijoitus/huostaanotto tehdään, jos lapsen kasvu ja kehitys vaarantuu. Ulosoton lisäksi vanhemmilla täytyisi siis olla muutenkin asiat huonosti, esim. huumeiden käyttöä tai väkivaltaa tai mielenterveys huonossa kunnossa. Myös lapsen/nuoren oma päihteiden käyttö tai mielenterveyden vakava ongelma voi olla syynä sijoitukseen - tällöin lapsi/nuori omalla toiminnalla vaarantaa kehitystään.

Sijoitukset ja huostaanotot ovat kuitenkin harvinaisia. Melkein aina ensin koitetaan tukea perhettä avohuollon tukitoimin.

Vierailija
8/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan oteta, ei huolta!

Vierailija
9/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka päivä ruokaa niin paljon kun jaksaa syödä ja saadaan uusia vaatteita sillon tällön. Harrastan itse yleisurheilua ja pienemmät käy kerran viikossa tanssitunneilla. Eikä meillä oo muuta hätää, huomasin vaan kun hain postit että ulosottokirjeet tullu.

Voihan siellä olla vaikka unohtuneet parakkimaksut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän