Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Revitkö lehdistä osoitetiedot, tilausnumerot takakannesta pois ennen kuin heität lehdet paperinkeräykseen?

Vierailija
12.06.2017 |

Mä revin aina, vaikka en oikeastaan tiedä, tekeekö niillä tiedoilla kukaan ulkopuolinen yhtään mitään. On vaan tullut tavaksi varmuuden vuoksi repiä ne tiedot sieltä takaa pois ja silputa roskiin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään koska mulla ei ole mitään salattavaa.

(Tämä siitä huolimatta että joidenkin lehtien tilaustiedoilla pääsee käsiksi vain tilaajille tarkoitettuihin etuihin.)

Ei yhtään mitään salattavaa!

Aina revitään hlötiedot irti. Samoin lääkereseptit ym. Palavat nätisti saunan uunissa.

Mutta kuten uutisissa usein kerrotaan, moni itseään ihan järjellisenä ihmisenä pitävä antaa pankkitunnuksensa puhelimessa, klikkailee auki pimeiden sähköpostien linkit jne.

Rehellisen ihmisen salaamattomilla tiedoilla voi olla hyödyllistä käyttöä jollekin ei aivan yhtä rehelliselle.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
22/33 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan irti siististi ja vien kirjaston kierrätyspisteeseen.

On huomattu. Vaikka olisi kai lyhyempi matka siihen paperinkeräyspisteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niille revityille osoitteille sitten teet,syötkö ne?

Vierailija
24/33 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan pois, silppuan osoitetiedot roskiin tai kompostiin. Nykyisin pakettienkin päällä on jopa puhelinnumerotiedot. Meidän roskiskatoksesta joku vie tavaraa  kirppareille tms (ei muuten haittaa, pieneneepä taloyhtiön lasku), enkä haluaisi osoitetietojen kiertävän kovin laajaan jakeluun.

Vierailija
25/33 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En revi mutta tussilla sotken aina päältä koska olen vainoharhainen.

Vierailija
26/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin pois ja kerran pari viikossa ajan silppurin läpi kaikenlaista tuollaista.

Vierailija
27/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin pois, meillä tosin sellainen paperinkeräyslaatikko, ettei sieltä pääse ottamaan mitään takaisin (muotoiltu siten). Kaikki henkilökohtaiset laskut ym paperit poltetaan kotona tynnyrissä ulkona, asutaan maaseudulla.

Vierailija
28/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi ihmeessä tekisin niin? Taloyhtiössä on lukittu roskakatos, jonka paperijätteeseen lehteni päätyvät. Jokainen taloyhtiössä asuva tietää nimeni ja osoitteeni ilman tuota osoitetarraakin.

Vierailija
29/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole ikinä kuulleet identiteettivarkaista? Ihme juttu.

Vierailija
30/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yhden kerran säikähdin, kun mun kirjastolainauskuitti hävisi kotimatkalla, kun siinäkin näkyi ne lainaajan tiedot. Luulin, että jos joku löytää sen kuitin, niin hän voi niillä tiedoilla lainata vaikka kuinka ison läjän kirjoja mun nimissä. Ja laskut tulis mulle, jos kirjat katoaisi johonkin. Onneksi kuitti sentään löytyi lainastokirjan välistä.

Ei voi mitään, ehkä mäkin oon pikkasen vainoharhainen kun panikoin tämmösiä asioita. Ap

Nyt menee kyllä vähän yli, ap! Lainaamiseen tarvitaan kirjastokortti ja netissä lainaamiseen kirjastokortin numero JA tunnusluku. Ja jos tunnusluku on hävinnyt tarvitaan ainakin sähköpostiosoite ellei jopa henkkarit, jos se kirjastossa uusitaan (en ole joutunut tällaiseen tilanteeseen, joten en tiedä, miten tunnusluku uusitaan).

Vierailija
31/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule mitään lehtiä, mutta revin laskut senkin edestä todella pieniksi silpuiksi ja piilottelen ne silput johonkin K-marketin mainosten väliin. :D

Vierailija
32/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä revin osoitetiedot lehdistä, kirjekuorista ja laskuista sekä pakettien päältä. Ihmisten joukossa on aina kyyliä ja epärehellisiä, en hlaua tehdä asioideni tonkimisesta tai identiteettivarkaudesta liian helppoa. Revityt osoitetiedot silppuan pieniksi paloiksi, saa olla jo melko motivoitunut että jaksaisi niitä yrittää yhdistellä.

Vierailija
33/33 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin. Olisit ap laittanut sen kyselyn/äänestyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän