Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa ajatellakin, että kesällä miehen sukulaiset tulee kylään ja tuo lapsille KARKKIPUSSEJA tuliaisiksi

Vierailija
12.06.2017 |

Eikö ne tajuu ettei 2017 kukaan vie makeisia tuliaisiksi lapsille? Olen laittanut aikaisempina kesinä heille viestiä, että tuokaa vaikka leffalippuja tai joku peli, mut ei!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliaiset on parin-kolmen euron tuomisia. Eli pelit ja elokuvaliput on tuliaisiksi turhan tyyriitä. Tuliainen on ihan vaan pikkujuttu ja siten karkit on oivallinen tuominen.

Jos ei kelpaa niin se on voi voi.

Tässäpä se. Eli edullinen ja helppo tapa huomioida lapset, joka ei voi mennä pieleen koska kaikille kelpaa. Jos niitä karkkipusseja sitten sattuu kertymään useampi, niin vanhempi sitten kontrolloi päivittäistä määrää. Ei siitä tarvitse sen vaikeampaa tehdä.

Vierailija
42/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään tajua ylenmääräistä karkin syöntiä. Siinä tekee karhun palveluksen hampaille ja terveydelle monin tavoin. Lisäksi lapsi oppii yhdistämään pienessä mielessään karkin kivaan, joten epäterveellisten tapojen siemen on kylvetty. Kyllä meillä on karkkipäivä, ja poruhan siitä syntyy jos ne karkit pannaankin kaappiin eikä syödä. Vähän järkeä voi vieraat käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein sukulaisperheen lapsille tuliaisiksi karkkia, ei ollut oikein, syyllistyin lasten pahoinpitelyyn sokerilla. Seuraavan kerran en vienyt mitään, voi voi, eikö täti tuonut lapsille mitään, ompa ikävää. Sen jälkeen en ole käynyt, mutta sekään ei ole kuulemma oikein. Toisia ei vaan voi miellyttää.

Vierailija
44/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole todellakaan leffaliput kalliita! Alta kympin saa lastenlipun. Ja esim lautapelejä tai palapelejä saa muutamalla eurolla! Ap

Vierailija
45/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole todellakaan leffaliput kalliita! Alta kympin saa lastenlipun. Ja esim lautapelejä tai palapelejä saa muutamalla eurolla! Ap

No mikset sitten osta itse?

Vierailija
46/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lastensa karkinsyöntiä kyttäävät ja rajoittavat vanhemmat ovat niitä jotka ovat aiheuttaneet näitä "nyky"aikuisia jotka mässyttävät karkkia joka päivä. Meillä näkee näitä töissäkin lounastauolla - aina töissä mukana jotakin karkkia tai karkkipusseja. Lounaalla Litra limua ja joku valmismättö kaupasta ja karkkipussi tai jäätelö. Hyi hitto. Itse sain lapsena karkkia kun sitä halusin ja kun kasvoin aikuiseksi niin loppui karkimussutuskin. Lapsen nyt tekee huomattavasti enemmän makeaa ja sokeria kuin aikuisen. Mutta kun siitä on ollut pienenä puutetta tai sitä on rajoitettu niin aivoihin on jäänyt muistijälki PAKKO SAADA.

Vierailija
47/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet törkeä ap. Jos lapset ei saa syödä karkkia niin ole antamatta niille ja syö vaikka itse tai heitä roskiin. Voit itse ostaa leffalippusi ja pelisi. Tuliainen on TULIAINEN eikä mikään mitä sinä vaadit tai haluat.

Vierailija
48/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipussit tuliaisina voi tosiaan olla ongelma! Meillä isovanhemmat toivat karkkipusseja 3-vuotiaalle aina kun kävivät. Vaikka kävivät aika harvoin, pian meillä oli tusina karkkipusseja jemmassa, kun lapsi ei ihan sellaista kyytiä karkkia syönyt. Vaikka lempikarkkeja olivatkin. 

Vierailija
49/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikana nuo pihapelit varmaan olisivat hyvä idea. Twist-nauhat tms. edulliset, olishan se nyt hieno juttu jos lapset innostuisivat liikkumaan sen karkin mässyttämisen sijaan.

Meillä syödään kyllä karkkia karkkipäivinä, en itsekään kyllä tykännyt anopintekeleen tavasta tuoda joku karkkipussi ihan minä päivänä vain. Lapsilla on omat karkit odottamassa ja sitten vängätään anopin kanssa kun kyllä nämä nyt lasten pitää heti saada.

Tosin joskus karkit taisivat lopulta olla niin pahoja etteivät edes tulleet syötyä, meillä kun ei kukaan syö ihan mitä tahansa kunhan siinä on sokeria.

Vierailija
50/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei koskaan tuoda mitään, koska joka tapauksessa kahvi olisi väärää merkkiä, joku on allerginen kukkasille, karkkia ei saa syödä, kynttilöitä ei poltella, wc-paperi on väärää merkkiä jne. Emmekä koske tarjoiluihin, koska sellainen tulkitaan ahneudeksi.

Vierailija
51/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta! Nyt ne lapset menee pilalle kun saavat karkkia. Varo etteivät tule sokerihumalaan.

Vierailija
52/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista jos aikuinen ei osaa rajoittaa lapsen karkin syöntiä!

Meillä karkkipussista jaetaan tietty määrä kuppeihin minkä lapset saavat, loput kaappiin. Koskaan ei ole tullut mitään porua keneltäkään.

Jos sattuu käymään niin että pusseja kertyy kaappiin iso määrä, tarjoan naapurin ipanoille tai muille vieraille.

Hirveetä olis elämä jos joka asiasta pitää tehdä ongelma, joku just sanoi että nykypäivän ihmisiltä on maalaisjärki kadonnut ja näyttää pitävän ihan paikkaansa kun tätä ketjua lukee.

Vierailija
53/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku kehtaa lähettää viestiä, että tuokaa lapsille sitä ja tätä!

No ihan helposti, kun muutenkin vierailun yksityiskohdista sovitaan.

Esim: "Ja kun tulette käymään ja kuitenkin haluatte muistaa lapsia tuliaisilla, niin mitäpä jos tällä kertaa toisittekin karkkipussin sijaan jotain hauskaa ja kehittävää, kuten vaikka leffalipun, lautapelin tai vaikka värityskirjan ja värikyniä."

Ei tuo paljon kehtaamista vaadi ja luulisi olevan helppo toteuttaakin. Mutta ei, miehen sukulaiset tuo sen iänikuisen karkkipussin!

Ap

Vierailija
54/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkkipussit tuliaisina voi tosiaan olla ongelma! Meillä isovanhemmat toivat karkkipusseja 3-vuotiaalle aina kun kävivät. Vaikka kävivät aika harvoin, pian meillä oli tusina karkkipusseja jemmassa, kun lapsi ei ihan sellaista kyytiä karkkia syönyt. Vaikka lempikarkkeja olivatkin. 

no on pienet säilytystilat, jos muutamien karkkipussien jemmaaminen on noin vaikeaa.

Vierailija
55/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku kehtaa lähettää viestiä, että tuokaa lapsille sitä ja tätä!

No ihan helposti, kun muutenkin vierailun yksityiskohdista sovitaan.

Esim: "Ja kun tulette käymään ja kuitenkin haluatte muistaa lapsia tuliaisilla, niin mitäpä jos tällä kertaa toisittekin karkkipussin sijaan jotain hauskaa ja kehittävää, kuten vaikka leffalipun, lautapelin tai vaikka värityskirjan ja värikyniä."

Ei tuo paljon kehtaamista vaadi ja luulisi olevan helppo toteuttaakin. Mutta ei, miehen sukulaiset tuo sen iänikuisen karkkipussin!

Ap

jos saisin tuollaisen ruinausviestin kyläpaikasta ennen vierailua, niin peruisin koko vierailun. Osta itse värikynäsi.

Vierailija
56/64 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa mä nautin kun av-mammat oikein tuohtuu kun joku kehtaa ja uskaltaa olla jotain mieltä ja sanoa asioita. Kyllä se karkkipussi ja kultamokka kelpaa tuliaisiksi!

Kun mä olin lapsi 1970-luvulla, niin meille sukulaiset toi aina leluja ja vaikka mitä kivaa tuliaisiksi. Toki myös karkkia, mutta sitä ei oikein pidetty minään.

Vierailija
57/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet törkeä ap. Jos lapset ei saa syödä karkkia niin ole antamatta niille ja syö vaikka itse tai heitä roskiin. Voit itse ostaa leffalippusi ja pelisi. Tuliainen on TULIAINEN eikä mikään mitä sinä vaadit tai haluat.

Ai??!! Luulin, että ne vieraat ovat edes vähän kiinnostuneita siitä, mitä tuliaisia isäntäväki toivoo. Mutta ilmeisesti mitään ei saa toivoa ja ehdottaa, ettei heti ole törkeä?

Ja jos ei vieraalla ole varaa jonkun kympin tuliaisiin kannattaisikohan jäädä kotiin? Mekin tarjotaan vieraille ruuat ja kahvit, eikä laskeskella kustannuksissa. Sauna on lämpimänä ja yöksikin saa jäädä.

Mut joo, karkkipussilla pitää kaikki tämä saada tai emäntä on TÖRKEÄ!

Ap

Vierailija
58/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo alta kympin saa _lastenlipun_. Yksinkö se lapsi sinne leffaan menee? Entäpä jos lapsella on sisaruksia? Entäpä jos kyläillään kesän aikana monessa lapsiperheessä? Entäpä ne aikuisten tuliaiset? Aika tyyristä touhua jos menee melkein kymppi per lapsi.

Vierailija
59/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt leffalippuja haluaisi? Itse olen 40v, enkä ole ikinä elokuvateatterissa käynyt ja hyvin olen pärjännyt. 

Vierailija
60/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itse usein jonkun ikätasoon sopivan lehden, ne eivät paljoa maksa eivätkä vie loputtomiin tilaa kaapissa. Ja niitä saa samoista kaupoista kuin karkkiakin, ei tarvitse mennä erikseen mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi