Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko katsoneet Netflixin Onko rakkaus sokea, Habibi?

Vierailija
20.10.2024 |

Kertoo Arabiemiraatti-sinkkujen kohtaamisista podeissa, joissa tutustutaan ventovieraisiin kuuloyhteydellä (ilman että kukaan näkee toisiaan).

Erittäin silmiä avaavaa... Kenelläkään naisista ei ole huiveja, pukeutuminen on suht sallivaa ja porukka vaikuttaa alkuun liberaaleille. Mutta kun syvemmälle mennään, paljastuu että vapaamielisiä ovat lähinnä naiset: miehistä 4/5 ajattelee, että jos hän haluaa että nainen ei juttele vieraille miehille / ei tanssi / ei vietä iltaa itsekseen, naisen pitää hyväksyä se ja toimia miehen tahdon mukaan. 

Onko muut katsoneet ja mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole Arabiemiraatteja, vaan siellä on porukkaa monesta maasta. Ja joo, olen sen katsonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole Arabiemiraatteja, vaan siellä on porukkaa monesta maasta. Ja joo, olen sen katsonut.

Dubaissa sitä kai kuvataan. Kuvittelin että jokaisella olisi jokin yhteys Emiraatteihin. Osa tekee reissutöitä, osa kahdessa maassa, näin ymmärsin..

Vierailija
4/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajatuksia sulla heräsi ohjelmasta? Mä mietin että aika rohkeasti osa miehistä puhuu siihen tyyliin, että "en pidä että nainen haastaa ajatuksiani. Naisen kuuluu hyväksyä se miten ajattelen ja ajatella samalla tavalla."

Ei siis tunnu häiritsevän että puoli maailmaa näkee tällaisia puheita, kai ne on sitten niin normaaleja heidän maailmassaan..

Vierailija
5/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubaissa sitä kai kuvataan. Kuvittelin että jokaisella olisi jokin yhteys Emiraatteihin. Osa tekee reissutöitä, osa kahdessa maassa, näin ymmärsin..

Dubaissa kuvattu, porukka eri maista. Googlaa.

Vierailija
6/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En just tota oo katsonut, mut saman formaatin muita versioita. 

Vierailija
7/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajatuksia sulla heräsi ohjelmasta? Mä mietin että aika rohkeasti osa miehistä puhuu siihen tyyliin, että "en pidä että nainen haastaa ajatuksiani. Naisen kuuluu hyväksyä se miten ajattelen ja ajatella samalla tavalla."

Ei siis tunnu häiritsevän että puoli maailmaa näkee tällaisia puheita, kai ne on sitten niin normaaleja heidän maailmassaan..

Ne on muslimeja, niin kai ne on siihen tottuneet. Eipä se mussa mitään tunteita herätä, kun ei ole mun murheeni.

Vierailija
8/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En just tota oo katsonut, mut saman formaatin muita versioita. 

Mua kiinnosti tämä erityisesti, vaikka olen katsonut myös USAn, Brittien, Brasilian, Ruotsin ja Japanin versioita. Tässä erityisesti arabikulttuuri on se juttu. Heidän pidättyväisiä treffejään on sinänsä kivempi katsoa kuin jotain Brasseja, jotka tunkee kielen toisen kurkkuun heti ensikohtaamisella. Sama muuten japanilaisissa että pidättyväistä tutustumista on kiinnostavaa seurata. Mutta sitten taas arabikulttuurissa miesten ajattelutapa tuntuu kaikkein vieraimmalle.. ovat mielestään luomakunnan kruunuja ja naiset olemassa heitä varten. Nämäkin siis, jotka ovat varmasti hyvin liberaaleja verrattuna keskivertoarabeihin. 

Vierailija
9/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on muslimeja, niin kai ne on siihen tottuneet. Eipä se mussa mitään tunteita herätä, kun ei ole mun murheeni.

Ok. Itse empaattisena henkilönä tunnen suorastaan fyysistä pahaa oloa, kun mies puhuu tuohon tyyliin. Ja kyllä näistä maallistuneista naisistakin näkee että eivät pysty hyväksymään tuollaista. 

Vierailija
10/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Itse empaattisena henkilönä tunnen suorastaan fyysistä pahaa oloa, kun mies puhuu tuohon tyyliin. Ja kyllä näistä maallistuneista naisistakin näkee että eivät pyst

Sillä porukalla tuntuu raha menevän kaiken muun edelle. Ainoastaan miehen varakkuudella on merkitystä, ei sillä millainen se muuten on. Muutama poikkeus joukossa, jättihän se yksi sen hammaslääkärin kun se ei sallinut tanssimista. Niillä on niitten arvomaailma ja meillä on meidän.

Vierailija
11/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aikamoisia golddiggereitä näissä naisissa on, mutta kyllä mä silti arvelen että naisista lähtee muutos myös arabikulttuureissa. Miesten on pakko alkaa huomioimaan naisen tarpeet, kun naisissa herää vastarinta asemaansa kohtaan. Aivan kertakaikkisen käsittämätöntä miten joku voi kuvitella suunnilleen omistavansa puolisonsa. 

Ja joka väliin muistutetaan itsekunnioituksesta, miehen kunnioittamisesta jne.. Kyllä kunniakulttuuri voi erittäin hyvin tuossa maailmassa.

Vierailija
12/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pinnallinen kuva jäi. Naiset hiplasivat vaan tukkaansa ja mitään syvällistä keskustelua eivät saaneet aikaiseksi. Hirveästi meikkiä ja täyteaineita pumpattu naamat täyteen. Miehet...järkyttäviä. Kaksinaismoralismi kukkii.

Vierailija
13/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo oli kyllä hauska, harmi kun se häippäsi, just kun alkoi mennä oikein mielenkiintoiseksi 😂

Vierailija
14/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simo oli kyllä hauska, harmi kun se häippäsi, just kun alkoi mennä oikein mielenkiintoiseksi 😂

Simo oli kieltämättä suorastaan hulvaton härskiydessään ja sovinismissaan. :D

Vierailija
15/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se yksi nainen valitsi tanssin, niin mielessäni huusin: go girl!

Ällöttäviä miehiä ja vastenmielisten kulttuurien kokoelma. Sarjan katsomisen jälkeen luin uutisen siitä Suomesta Irakiin huijausta 16-vuotiaana serkulleen naitetusta naisesta. Tuli mieleen tämä sarja ja kulttuurit missä isä tai veli omistaa naimattoman tytön.

Vierailija
16/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simo oli kieltämättä suorastaan hulvaton härskiydessään ja sovinismissaan. :D

Simosta on tehty hauskoja Tiktok-videoita. Ehdoton suosikki 🤣

Vierailija
17/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö joku pareista naimisiin? Sitä on arvuuteltu, moni ei seuraa toisiaan esim. Instagramissa. 

Vierailija
18/30 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mouead katselee Suomessakin muita naisia. Lehmänsilimillääm.

Vierailija
19/30 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ja erilainen tosi tv ohjelma! Mitä tuo naisten käsi suun edessä kiekuminen on esim juhlissa ja hääpukujen esittelyssä? Onko tämä joku kulttuurin oma naisten tapa?

Vierailija
20/30 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän