Inhottaa ajatellakin, että kesällä miehen sukulaiset tulee kylään ja tuo lapsille KARKKIPUSSEJA tuliaisiksi
Eikö ne tajuu ettei 2017 kukaan vie makeisia tuliaisiksi lapsille? Olen laittanut aikaisempina kesinä heille viestiä, että tuokaa vaikka leffalippuja tai joku peli, mut ei!
Kommentit (64)
Meidän tenavista toiselle kelpaa vain pelkkä suklaa (ei saa olla mitään makuja/mömmöjä sisällä) ja toiselle vain pehmeät hedelmäkarkit.
Että tuokaa vaan karkkia! Mä saan sit syödä yleensä ne kaikki itse! Nam!
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne tajuu ettei 2017 kukaan vie makeisia tuliaisiksi lapsille? Olen laittanut aikaisempina kesinä heille viestiä, että tuokaa vaikka leffalippuja tai joku peli, mut ei!
No on sullakin ongelmat. Hyvä, että tuovat jotain. Lapsetkin varmasti ilahtuvat. Sinun tehtäväsi on sitten korkeintaan katsoa, että kiittävät kauniisti ja että jakavat karkkien syömisen järkevästi, eivätkä vedä kerralla koko pussia onnessaan, kun ovat eläneet puutteessa koko vuoden. Ei ne lapset satunnaisiin karkkeihin kuole. Totaalikieltämisellä et saa aikaan kuin myöhemmässä vaiheessa pahasti häiriintynyttä syömiskäyttäytymistä. Kiva äiti tuollainen...
Sana kirjoitti:
Lapsille kaikkein mieluisimmat vieraat ovat yleensä niitä, jotka tuovat tuliaisiksi karkkipussit :) Se on lapselle suuri ilo. Minusta siihen ei kannata puuttua, kunhan tietty huolehtii, ettei sokerin mutustaminen ole jatkuvaa muuten.
Miten siitä huolehditaan, ettei karkin mussuttaminen ole jatkuvaa, jos vieraita käy usein. Ja meillä ainakin karkkia jaetaan myös koulussa, harrastuksissa, lapsella on paljon kavereita, joilla käy kaverisynttäreillä, jne. Jokainen kerta on yksittäinen kyllä, mutta niitä yksittäisiä tulee niin paljon, että lapsella on monta karkkipäivää joka viikko.
Joten oon samaa mieltä, keksikää joku joskus jotain muuta kuin karkilla ilahduttamista, lahjomista, palkitsemista.
Eikö niitä liikoja karkkipusseja voi panna vaikka kaappiin odottamaan parempia aikoja?
365 päivää vuodessa. Pitäisikö se pussi vetää muka kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tuo meille aina kahvipaketin ja karkkipussin. Aina sitä halvinta ja pahimman makuista laatua mitä meillä ei edes osteta, eli Juhlamokka ja TV-Mix. Pari kertaa kuukaudessa saa tuon setin. Niitä alkaa olla kuivakaapissa sellainen kätkö, että voisi jaella vaikka naapureille ilmaiseksi.
Minä hommasin heille vitsinä ja vihjauksena erityisen eksoottisen kahvipussin ja suussa sulavia belgialaisia konvehteja, kun tuli meidän vuoromme käydä heillä. Seuraavana päivänä saatiin vastalahjaksi KOLME Juhlamokkaa ja TV-Mixiä. Voi jumankauta.
Vie samat kahvipaketit aina takaisin tuliaisiksi.
P.S. on niitä kyllä halvempiakin kahveja, esim. extra vetää kyllä pohjat maussakin...
Meillä kävi just yksi sukulainen. Toi lapsille suklaalevyn tuliaisiksi. Lapset otti molemmat 2 riviä, antoi mulle 2 riviä ja antoivat vielä 2 riviä tämän sukulaisen lapselle joka oli mukana. Kiitosta vain! :)
Vierailija kirjoitti:
Heh, luulin otsikon perusteella, että joku sokerihullumutsi toivoo sukulaisten tuovan karkkipussien sijasta vaikka naposteluporkkanoita tuliaisiksi.
Tästä tuli mieleen että minun mielestä lapsena parasta oli se kun äidit sukulaiset tuli käymään kesällä ja toivat itse kasvattamiaan mansikoita ja herneitä. Meillä tosin oli karkkia tai muita herkkuja tarjolla lähes joka päivä, että se varmaan vaikutti.
Oletatko, että joka tapauksessa pitää olla jotain lahjoja? Onhan karkki enemmän kuin ei mitään. Outo aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi just yksi sukulainen. Toi lapsille suklaalevyn tuliaisiksi. Lapset otti molemmat 2 riviä, antoi mulle 2 riviä ja antoivat vielä 2 riviä tämän sukulaisen lapselle joka oli mukana. Kiitosta vain! :)
Mitä tämä kommentti siis tarkoitti? Etteivät lapset halunneet kuin 2 riviä per nenä? Vai kiitätkö heitä huomaavaisuudesta? Vai oliko kiitos sarkasmia, että toivat liian vähän!
Kuinka joku kehtaa lähettää viestiä, että tuokaa lapsille sitä ja tätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä kommentti siis tarkoitti? Etteivät lapset halunneet kuin 2 riviä per nenä? Vai kiitätkö heitä huomaavaisuudesta? Vai oliko kiitos sarkasmia, että toivat liian vähän!
Kiitin sukulaista tuliaisesta, kyllä yksi levy oli ihan riittävä. Lisäksi kiitin lapsia siitä, että jakoivat omastaan vapaaehtoisesti ja hyvillä mielin. Olivat tyytyväisiä siihen kahteen riviin. Lapset ovat 6v ja 7v.
Mikä olis sit hyvä tuliainen? Itsekin vien aina siskon lapsille karkkia, kun en keksi muutakaan. Jo synttäri- ja joululahjoissa on paljon mietittävää!
Vierailija kirjoitti:
ja pah liian arvokas lahja SUN lapsille joku peli
Jennicajee kirjoitti:
Mikä olis sit hyvä tuliainen? Itsekin vien aina siskon lapsille karkkia, kun en keksi muutakaan. Jo synttäri- ja joululahjoissa on paljon mietittävää!
Johan ap sanoi sen tuossa ekassa viestissä. Jotain kallista kuten pelejä tai leffalippuja.
Pelit olis muuten ihan kivoja, mutta mistä sitä tietää mitä pelejä perheessä jo on. Leffaliput on taas aika arvokkaita. Eikä ne lapset edes välttämättä pääse niitä käyttämään yksin, joten joko pitäis ostaa vanhemmillekin liput tai sitten kuulla selän takana vanhempien urputusta siitä kun joutuu ostamaan kalliita lippuja viedäkseen lapsensa elokuviin. Lisäksi olen huomannut että elokuvissa käyminen on muutenkin vähentynyt, kiitos suoratoistopalveluiden. Eli ei ne liput kaikille ole hyvä vaihtoehto tuliaiseksi.
Tuliaiset on parin-kolmen euron tuomisia. Eli pelit ja elokuvaliput on tuliaisiksi turhan tyyriitä. Tuliainen on ihan vaan pikkujuttu ja siten karkit on oivallinen tuominen.
Jos ei kelpaa niin se on voi voi.
Jennicajee kirjoitti:
Syötävistä esim. mansikat, herneet, kirsikat tai muut tuoreet kesäherkut. Tavarasta esim. katuliidut, saippuakuplajutut on kuluvia eli ei niin haittaa vaikka olis jo, vitosella saa myös leijan, hyppynarun, vesipyssyn tms. jos tietää mieleisiksi. Ja siis mun mielestä ei tartte tuoda mitään ja jokaista elettä arvostetaan, mutta kieltämättä ahkera sosiaalinen elämä, rento suhtautuminen herkutteluun ja kohtuullisen sokerinkäyttö ovat mahdoton yhdistelmä, jostain noista kolmesta on pakko luopua.
Vierailija kirjoitti:
Jennicajee kirjoitti:
Syötävistä esim. mansikat, herneet, kirsikat tai muut tuoreet kesäherkut. Tavarasta esim. katuliidut, saippuakuplajutut on kuluvia eli ei niin haittaa vaikka olis jo, vitosella saa myös leijan, hyppynarun, vesipyssyn tms. jos tietää mieleisiksi. Ja siis mun mielestä ei tartte tuoda mitään ja jokaista elettä arvostetaan, mutta kieltämättä ahkera sosiaalinen elämä, rento suhtautuminen herkutteluun ja kohtuullisen sokerinkäyttö ovat mahdoton yhdistelmä, jostain noista kolmesta on pakko luopua.
Karkkia ei saa tuoda, mutta halpaa Kiinassa tehtyä muovipaskaa voi toki antaa lahjaksi. Kaksinaismoralismia sanon minä.
Ennemmin sitä karkkia tuovat, jonka äiti ja isä voivat ottaa pois ja sanoa että saatte sitten myöhemmin. Ne parin euron rihkamalelut vasta ärsyttääkin, ihanko lapsilla ei nykyaikana olisi leluja ja sitten tuodaan sitä muoviroskaa. Ei lelut kestä nykyaikana juurikaan ja sitten saa olla roudaamassa roskiin.
Teillä on joko huonoa vettä tai huono kahvinkeitin. Juhlamokasta saa ihan hyvää kahvia, mutta kovassa vedessä irtoaa ainoastaan väri ei makua. Jos et tykkää laita kiertoon, kyllä monelle kelpaa.