Oliko loukkaavaa anoppia kohtaan kun sanoin
Kahvipöydässä miehelle että ota minusta ja vauvastakin kuva vielä kun olen nuori?
Minusta ja lapsista ei ole paljon kuvia. Kuvia otettiin kahvipöydässä jolloin pyysin miestä ottamaan kuvia minusta ja lapsistakin.
Pikkulapsiaika on niin nopeasti ohi ja kohta ikäni alkaakin jo nelosella eikä kolmosella. Olisi kiva saada muistoja tästäkin ajasta.
Anoppi tuhahti vihaisesti vieressä, enkä tajunnut että tämä voisi loukata, en minä tarkoittanut että vanhempana ei ole enään kuvauksellinen tai missään nimessä loukata. Oliko paha?
Kommentit (27)
Onko tämä joku provo, koska ap kirjoitti olevansa lähempänä nuoruutta kuin keski-ikää? Eikös nelikymmppiset juuri olekin keski-ikäisiä?
Onko mahdollista, että anoppi tuhahti, koska hänen mielestään nelikymppinen (saati neljääkymppiä vasta lähestyvä) on vielä nuori?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että anoppi tuhahti ihan muusta kuin lauseestasi.
Esimerkiksi siitä, että toivoi kaikkien antautuvan yhdessäoloon kahvipöydässä. Ja keskittyvän jutusteluun ja yhteishenkeen.
Anoppi on sukupolvea, jolloin valokuvia ei otettu joka käänteessä ja nykyinen vehtaaminen kuvien ottamisten, muokkaamisten ja lähettämisten kanssa voi tuntua tosi ärsyttävältä. Ja itsekeskeiseltäkin.
Lisäksi se kuvaamiseen keskittyminen -vaikka kestäisi vain pari minuuttia- katkaisee helposti tunnelman.
Kummallista että se kuvaamiseen keskittyminen häiritsee siis vain ja ainoastaan jos lasten äitikin tulee kuvaan? Muita pöydässä olijoita voidaan kuvata ketään häiritsemättä. Minusta ap teki oikein kun lähestyi asiaa huumorin kautta.
Vähättelyä ja ihan kiusaamistahan tuo on, että yksi jätetään aina pois kuvista ja valitettavan tuttua... Minuakaan ei näy missään perheen kuvissa olivat ne sitten kotoa tai lomalta. Kerran yhdessä nähtävyydessä ulkomailla pyysin miestäni ottamaan yhden kuvan myös minusta. No ei ottanut, kuvaili vain muuta. Katsoin sitten parhaaksi vain poistua paikalta sanomatta enää mitään ja mies vain muka ihmeissään kyseli, että mikäs sille tuli? Enää en pyydä, paha mieli vain tulee.
Kyllä ne jotkut vaan voi tuostakin suuttua ja verisesti. Koska pitävät selkeänä piikkinä, että seurassa on vanhakin ihminen. Vaikkei olisi asiaa sen enempää itse miettinytkään.
Yksi mitä olen huomannut, ettei saa myöskään sanoa "ei kiitos, en ota nyt lisää kakkua, kun pitää tarkkailla painoa". Kyllä siitäkin joku täti tuhahtaa, että häntä täällä läskiksi haukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minusta on vähän lapsellista kääntää huomio itseensä. Ja luulisi miehe älytä ottaa kuvia kaikista läsnäolijoista pyytämättäkin.
Ei ollut tarkoitus kääntää huomioo minuun, mies otti kuvia vain lapsista jolloin pyysin että ottaisi kuvan minusta ja lapsesta joka istui vieressäni.
Mies ei tajua ikinä ottaa kuvia minusta, paitsi silloin jos näytän jotenkin typerältä.
Kaikki valokuvamme on hänestä, lapsista ja koirista. Olen myös sanonut että ottaa kuvia appivanhemmista lasten kanssa...
Ap
Itse olisin sanonut vain että hei, otas meistäkin kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyyntöön piti vetää joku kun lause?
No täytyy ruveta olemaan tarkkana ettei puhu mitään ylimääräistä anopin kuullen. Ap
Eikö se kuulu ihan peruskäytöstapoihin vähän miettiä mitä sieltä suustaan päästää? Ja muutenkin lapsellista tuollainen pahimman marttyyrin rooliin sitten jeesuksen asettuminen kun lapsi kasvaa ja tulee vähän ikää lisää ihan kuin se olisi maailman loppu olla nelikymppinen.
Ei ole minulle maailmanloppu tulla olemaan nelikymppinen ja tahdon itsestäni nelikymppisenäkin kuvia lasteni kanssa.
Minulla on käytöstavat ja jokainen joskus saattaa vahingossa möläyttää jotain josta joku voikin sitten suuttua.
Tämä tilanne sattui meidän kotonamme, meidän kahvipöydässämme ja paikalla oli myös muita vieraita. Meillä on yleensä rento ilmapiiri ja huumoriakin.
Lisäyksenä vielä että anoppi itsekkin on pyytänyt ottamaan hänestä ja lapsista kuvia kun kukaan ei ole ottanut. Minusta olisi olisi ihan hauskaa jos anoppi tokaisisi että otappa kuva kun vielä nuoria ollaan, onhan anoppikin nuori verrattuna vanhuksiin.
Siinä sitten tietysti 90v. Isomummu loukkaantuisi että iästä puhutaan.
Oletko varma, että kyse oli loukkaantumisesta eikä suuttumuksesta?