Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna starttaa perinteinen "AjammeSuomenympärikoskapitäätavatakaikkisukulaisekesällä" -kierros

Vierailija
12.06.2017 |

Ensin 300km miehen perheen luo, siitä 250km isovanhempieni luo, siitä 70km minun perheen luo ja lopulta juhannukseksi mökille 800km päähän kotoa. Kotiin saavutaan sitten juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina. Pitkä reissu sekä helvetinmoinen pakkaaminen edessä, silti tämä on sellainen reissu jota ei voida kuvitellakaan jättävämme joskus välistä.

Muita Suomen matkaajia paikalla? Minkälaisia reissuja teillä edessä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe tekee kesällä mökkikierroksen, ensin viikko miehen isovanhempien ja äidin mökillä, sitten viikko minun vanhempien mökillä ja sitten vielä viikko miehen isän mökillä. Onhan se tuskaa pakkausmielessä, mutta ei tuota reissua voi tekemättäkään jättää, ymmärrän tunteesi :)

Vierailija
2/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia, miten viihtyvät autossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masokismia on monta lajia...

Vierailija
4/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me reissaamme joka kesä Keski- Suomen sukulaisten kautta ihan pohjoiseen muutamaksi viikoksi. Etelä-Suomessa ollaan asuttu jo vuosia, mutta kyllä se kesä tuntuu täysin kesältä vasta silloin kun pääsee "sielunmaisemiin" kotiseudulle.❤️

Vierailija
5/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia, miten viihtyvät autossa?

.

Yksi lapsi, täytti alkukeväästä vuoden. Hyvin viihtyy kun ajoitamme pisimmät matkat aina tytön uniaikaan.

Ap

Vierailija
6/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia reissuja varmastikin, jos kaikki haluavat lähteä.

Otsikko jäi kiusaamaan: "koska pitää"...

Vierailija
7/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa 1 syy miksi hankimme kakkoskodin miehen kotiseudulta. Puhtaat vaatteet kassiin ja menoksi, asunnolla on hammasharjaa myöden kaikki muu valmiina. Ja ennenkaikkea ei tarvitse kiristellä hermojaan nukkumalla paskalla patjalla muiden nurkissa.

Tänävuonna vietetään siellä loma, käydään muksun kanssa katsomassa kaikki ne nähtävyydet, jotka "tuossahan se on ihan vieressä", mutta en ole saanut miestä liikahtamaan siihen suuntaan metriäkään....

Jep, tuli mitta täyteen miehen vastahakoisuutta ja saamattomuutta mun toiveiden suuntaan hänen sukulaisia nähdessä. Ratkaisin sitten asian näin.

Vierailija
8/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa matkaa teille :)

Vierailija
9/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo on teistä mukavaa? Asutteko myös niiden sukulaisten luona lomalla? Olen vain utelias tietämään, tykkääkö joku oikeasti tuollaisesta lomanvietosta. Minulle tuo olisi viimeinen vaihtoehto, en haluaisi tuhlata lomapäiviäni noin. Tiedän, olen itsekäs, mutta lomapäivät on minulle äärettömän tärkeitä että jaksan taas painaa töitä.

10/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lennetään 8000km ja sitten 5-10 200-300km ajomatkoja, lopuks tietysti vielä 8000km lento takas kotiin.

Ei kyllä tehdä joka kesä tällästa reissua.

Vierailija
11/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo on teistä mukavaa? Asutteko myös niiden sukulaisten luona lomalla? Olen vain utelias tietämään, tykkääkö joku oikeasti tuollaisesta lomanvietosta. Minulle tuo olisi viimeinen vaihtoehto, en haluaisi tuhlata lomapäiviäni noin. Tiedän, olen itsekäs, mutta lomapäivät on minulle äärettömän tärkeitä että jaksan taas painaa töitä.

Ihan aidosti on mukavaa. Onhan se myös todella uuvuttavaa, mutta emme koe tuhlaavamme lomapäiviä, tuon reissun jälkeen lomaillaan sitten rauhassa kotona vielä kolme viikkoa. Miehen ja minun vanhempien luona asutaan hotellissa, koska siellä ei ole niin paljoa tilaa ja halutaan päästä syömään hotelliaamiaista :D

Ap

Vierailija
12/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni kriittiseltä kuulostavasta otsikosta! Ihan aidosti ja oikeasti kumpikin halutaan tuonne reissuun lähteä, mutta se ei sulje pois reissun raskautta. Ihana on nähdä sukulaisia joista osaa ei ole nähty joulun jälkeen. Ja täytyy myöntää että hieman itsekkäästi samalla sinne matkustamisella yritämme välttää sitä että jokainen sukulainen vuoronperään tulisi täällä käymään "etelän lomalla" koska silloin oma lomamme menisi aika lailla siinä. Nyt meillä on tuon reissun jälkeen vielä kolme viikkoa ihan perheen omaa lomaa.

Mutta joo, ihan aidosti sinne halutaan ja reissusta myös nautitaan. Vaikka uskon kyllä että monien mielestä tuollainen reissuilu olisi helvetti :D

Ap

Vierailija
13/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa matkaa teille :)

Hei kiitos paljon! ❤️

Ap

Vierailija
14/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai sukulaiten luona tarvitse hienoja vaatteita ja pesette pyykkiä siellä välillä?

Vierailija
15/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätettiin jo viime kesänä että tänä vuonna ei tehdä tuota sukulaiskierrosta. Vuokrataan mökki ja ilmotettiin sukulaisille että voivat tulla käymään siellä jos haluavat nähdä meitä kesällä. Minusta se sukulaisissa ravaaminen on tosi raskasta ja ärsyttää sekin että on jotenkin meidän velvollisuus mennä sisarusten luo kun me ollaan muutettu pois kotiseudulta

Vierailija
16/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät pidä sitä lomapäivien "tuhlaamisena" jos sitä käyttää ihmissuhteiden ylläpitämiseen. Olisi se varmaan helpompi, jos ihmisiä pystyisi tapaamaan esim. viikonloppuna, mutta aina se ei onnistu.

Vierailija
17/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin landelle viikko sitten, ja ollaan täällä kunnes koulut alkaa. Sama juttu viimeiset 16 vuotta. Jos meitä haluaa nähdä sopii tulla käymään, tänne mahtuu. Jos on menoja hoidetaan ne täältä käsin, serkkujen tapaamiset, ystävät, päivät kotona stadissa jne. Käydään myös töissä täältä, etäpäiviä niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
18/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai sukulaiten luona tarvitse hienoja vaatteita ja pesette pyykkiä siellä välillä?

Lomareissun aikana on yhdet rippijuhlat, joten sinne tarvii siistimmät vaatteet :)

Ap

Vierailija
19/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät pidä sitä lomapäivien "tuhlaamisena" jos sitä käyttää ihmissuhteiden ylläpitämiseen. Olisi se varmaan helpompi, jos ihmisiä pystyisi tapaamaan esim. viikonloppuna, mutta aina se ei onnistu.

Eikö ne suhteet pysy muuten yllä? Just sukulaissuhteita ei tarvi hoitaa, ne pysyy sukulaisina muutenkin.

Vierailija
20/23 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän eri asia nykypäivänä, kun yhteyttä voi pitää niin monella eri tavalla ja ihan ilmaiseksi. Ennen vanhaan oli kyläily tärkeämpää, jos halusi vaihtaa kuulumisia ilman valtavia puhelinlaskuja. Mutta nykyään kaikki jaetaan ja yhteyttä pidetään netin kautta. Me asutaan ulkomailla ja monta kertaa viikossa ollaan yhteydessä sukulaisiin ja ystäviin Suomessa milloin skypen, milloin facebookin tai whatsappin kautta. Valokuvat jaetaan myös netin kautta. Me ollaan täysin perillä niiden kuulumisista ja ne meidän. Miksi se kyläily on silloin välttämätöntä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän