Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruokavaliolla olevat, mitä syötte perheen kanssa

Vierailija
12.06.2017 |

ja ylipäätään päivän mittaan?

Muu perhe syö lihaa. Esim. mieheni mielestä joka aterialla pitää olla lihaa jossain muodossa, muuten se ei ole "oikea ruoka".

Miten toteuttaisin niin, että itse syön sitten kasvisruokaa ilman että teen itselleni erikseen ruokaa?

Taustaa :

Olin viime vuonna kuukauden syömättä lihaa, kokeiluluontoisesti. Pidin olostani, en muista miksi aloin taas syömään lihaa.

Yhä enenevissä määrin minua myös ällöttää lihantuotanto ja kaikki siihen kuuluva.

Nyt aloittelen kasvissyöntiä uudelleen.

Vinkatkaa myös töihin hyviä eväitä (eineksiä, joudun usein ruokatunnilla hakemaan vaan jotain nopeasti).

Ylipäätään kaikenlaiset vinkit ja keskustelu tervetullutta vasta-alkajalle :)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinä kaikille sopivaa ruokaa, ja mies voi täydentää sitä lihalla halutessaan. Minä, 10 vuotta kasvissyöjänä oltuani, en kokkaa liharuokaa. Sen sijaan meillä laitetaan aina hyvää ruokaa, josta kaikki tykkäävät. Siinä nyt vaan ei satu olemaan lihaa. Härkis ja nyhtis ovat tosi hyviä tuotteita, niistä voi kokata ihan tuttujakin ruokia, joihin ennen olisi käyttänyt jauhelihaa. Mulla on kyllä selvästi avaramielisempi mies, joka ei ole koskaan harmitellut asiaa, vaikka itse lihaa syökin. Hän kokkaa itsekin kasvisruokaa kotona. Grillikaudella hän grillaa itselleen lihaa, mutta pitää ilman eri pyyntöä huolta siitä, etteivät kasvikset ja liha kohtaa grillissä.

(On muuten lukuisia ruokia, joissa luonnostaan ei ole lihaa, mutta joista esim. koululaiset tykkäävät kovasti. Esim. pinaattiletut ovat monien suursuosikki.)

Vierailija
22/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikonloppuna ison satsin kasviskiusausta mulle ja miehelle täksi viikoksi eväiksi. Siihen kylkeen raejuustoa ja salaattia.

Tomaattikastiketta keittelin ison satsin myös, niin siitä saa pastalle, riisille yms kastike pohjan. Sitten ne kullekin sopivat protskut.

Linssipihvejä, silakkapihvejä ja muussia tein edellisenä viikonloppuna.

Meillä on mies vege ja yleensä joka toinen viikko tekee seitania jääkaappiin valmiiksi. Se kuluu viikossa. Siitä ohkaisia lastuja paistetaan, salaatit ja kastikkeet ja pitaleivän sisään. Omnom. Itsetehdyt falafelit on kaikkien herkkua.

Mä syön aika vähän liharuokia kotona nykyään, samoin lapset.

Vaikka aasiassa ihmeteltäiskin soijarouhetta tms. Se on näppärä ruokalisä. Hemmetin edullista ja ravintopitoista ruokaa. Jos se eläimille kelpaa, niin miksei ihmisellekin. Vuosia olen tehnyt makaronilaatikon pelkästään siihen, noin kerran kuussa. Tein viime viikolla ekaa kertaa soijasuikaleista stroganoffia oli hemmetin hyvää, yllätyin itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla