Mun mielestä noista kolareista yms pitäis ottaa uutislehtiin aina ihan kunnon kuvat, miltä siellä ihan oikeasti näyttää turmapaikalla
Uutislehdissä voitais näyttää kuvat ihan kunnolla, raa'at kuvat. Totuus on meinaan se, että pelkkä sana "kolari" tai "ulosajo" ja vieressä jonkun auton romun kuva, ei vaan toimi. Ihmiset ymmärtävät noiden liikenneonnettomuuksien kauheuden vasta sitten, kun oikeasti pistetään kunnon kuvat lehtiin aina. Ei mitään kaunistelua.
Omaisille tietty kauheeta, mutta kun ihmiset on pakko saada enemmän kuriin! Ei kukaan ymmärrä miten hirveeltä siellä oikeasti näyttää. Iltalehdet sais kuvata kaiken paikanpäällä ja pistää lehtiin ja nettiin kuvine kaikkineen. Turha totuutta on paeta.
Olen kyllästynyt liikenneonnettomuuksiin.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Katotaan mitä mieltä oot asiasta ku oma lapses makaa useassa palassa nahka irti ja luut törrötäen ja ylilauta vääntää siitä vitsiä minkä kerkeää. Ikinä et sais netistä pois niitä,
Olisikohan vielä tuo sama ääni kellossa "omaisille tietty kauheaa, mutta..."
Ei mulla lapsia ole, mutta ymmärrän pointtisi. Jotenkin niin, että saataisiin yksityisyys pidettyä..
Ap
Mitähän se ihmisiä kiinnostaa miltä ite kuolleena näyttää?? Luuletko oikeesti oon olevan joku ratkaisu? Kun henki on pois, se on pois olet sitten siistinä yhtenä palana vai kasana muusia.
Samaa mieltä. Ei uhreista paikanpäällä kuvia todellakaan, mutta rankemmat kuvat saa olla.
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Selitin ehkä asiani väärin. En nyt tietenkään halua, että kenenkään kuollut omainen on jossain iltalehden etusivulla. Lähinnä meinaan sitä, että voitaisiin käyttää jollain tasolla entistä realistisempia ja havainnollistavia kuvia ennaltaehkäisevänä toimintana. Toki omaisten luvalla aina.
Ap
Kuvat ja videot toimii moniin ihmisiin. Itse en ole syönyt joulukinkkua sen jälkeen, kun katsoin videon joulukinkun teosta alusta loppuun. Netistä löytyy myös paljon kuvia kolareista, siis aitoja oikeasti rankkoja kuvia joita olen katsonut. Ne on todella toimivia ja opettavaisia, pitäis näyttää kouluissa niitä. Olen todella, todella tarkka liikenteessä.
Täällä nuoret kolaroi auton todella messevästi ja kuski kuolikin, niin nähtyäni kuvia autosta mistä valui verta vähän joka puolelta ja ikkunassa kohta mihin pää oli turskahtanut eli nämä olisi jo ihan pysäyttäviä miettimään.
Ikinä ei nuoret opi, mutta jos edes vähän enemmän menisi ajatusta päähän näillä kuvilla.
Kaikki joilla on ajokortti voitaisiin kerran vuodessa kutsua tilaisuuteen, jossa kuvia näytetään. Samalla kerrotaan, miten onnettomuudessa osallisina olleille kävi.
Jotkut ne ei vaan opi ikinä kulkemaan liikenteessä. Kannattaako edes ajaa sillä autolla, jos ei osaa ajaa kuten kuuluu? Hitto siellä liikenteessä ei ole kukaan yksin, vaan siellä on myös MUITA ihmisiä! Jokainen omalla liikennekäyttäytymisellään vaikuttaa niin itsensä kuin myös MUIDEN turvallisuuteen. Siellä liikenteessä on kaikkia vastasyntyneestä vauvasta vaariin ja eläimiä. Kukaan ei ole niin hyvä kuski, etteikö voisi aiheuttaa liikenneonnettomuuden ja kohtalokkaan sellaisen. Jokaikinen ihminen voi aiheuttaa kuoleman liikenteessä joko itselleen tai toiselleen, mikäli ei osaa käyttäytyä oikein liikenteessä. Ei ne kolarit ole välttämättä yhtään ajotaidoista kiinni, turha ajatella että ''eihän nyt MULLE mitään voi käydä!!''
Mä oon kattonut kuvia ja videoita tulipaloista. Toiminut tosi hyvin, oon överitarkka nykyään :D
No ei kunnolla saa näyttää. Aika monissa maissa kyllä paljon rankemmat kuvat aina uutisissa. Norjassakin oli Breivikin tapauksessa kaikkien uhrien naamat ja nimet lehdessä kaikkien nähtävillä ja samoin saarella makaavista uhreista veriläiskine kuvia lehtien etusivulla.