Miksi suomalaisilla on niin negatiivinen ajattelutapa ja asenne?
Asioista kommentoidaan vaan se huono puoli, ulkomailla kaikesta naristaan, netissä lytätään kaikki lyttyyn ja muiden onni on itseltä pois. Why? Ei tietenkään kaikki, mutta hyvin moni. Asiallista keskustelua, mistä tällainen sikiää.
Kommentit (7)
Eniten ihmettelen miksi vikaa löydetään aina nimenomaan SUOMALAISISTA. "Suomalaiset X on niin syvältä". Ihan kuin haluttaisiin ruoskia muita loukkaamalla heidän kansallisylpeyttä, jos nyt sellaista on vielä jäljellä.
Vähemmästäkin masentuu, kuin suomalaisuudesta ja tästä yhteiskunnasta. Tarvitsisi erittäin vahvan luonteen, ettei alkaisi valittaa kaikesta siitä, mitä Suomessa on. Haluaisin vain, että tämä olisi hyvä maa. Siksi kai kiinnitän huomiotakin epäkohtiin.
minua esim. ottaa päähän täällä sen enempää nyt perustelematta:
-pakkoruotsi
-kylmä ilmasto
-ihmisten turha nöyryys
-vaatimattomuus, joka ilmenee mm. siten, että ei uskalleta erottautua. Ollaan tasapäistettyjä; mm. lottovoittajatkin joutuvat jatkamaan elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut, koska kusipäät on heti kimpussa. Toisaalta lottovoittajatkin taipuvat liian helposti kusipäiden edessä.
-asenne "mikä/ kuka tuokin luulee olevansa".
-alhaiset pääomatuloverot ja pienyrittäjien halveksunta
-monopolit
-ylimielisyys ulkomaita kohtaan, jolla peitetään omaa huonoa itsetuntoa
No miten olet itse parempi kun olisit vain voinut avata ketjun jostain suomalaisia ylistävästä tai yleensä jostain ylistävästä asiasta? :p
Vierailija kirjoitti:
No miten olet itse parempi kun olisit vain voinut avata ketjun jostain suomalaisia ylistävästä tai yleensä jostain ylistävästä asiasta? :p
Aloituksen pointti oli keskustella, miksi tällaista tapahtuu. Ei löytää jotain ylistävää. :)
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen miksi vikaa löydetään aina nimenomaan SUOMALAISISTA. "Suomalaiset X on niin syvältä". Ihan kuin haluttaisiin ruoskia muita loukkaamalla heidän kansallisylpeyttä, jos nyt sellaista on vielä jäljellä.
Omalla kohdalla liitän suomalaisuuden ja aloituksen aiheen ainakin siksi, että suomalainen kulttuuri on ainoa, jonka tunnen sen verta hyvin että voin tuolla tavalla pohtia asiaa. Eikä tuo ole sinänsä vikaa, vaan piirre, jonka lähtökohta olisi kiintoisa ymmärtää. Yhtä hyvin voisi pohtia, miksi suomalaiset ovat niin järjestelmällisiä/lojaaleja tai miksi espanjalaiset eivät voi olla hetkeäkään hiljaa.
Tää saa jumalattomasti alapeukkuja:
Siksi täällä valitetaan, koska ollaan totuttu niin hyvään ja eletään edelleenkin hyvässä valtiossa. Ihan samaa valitus ilmiötä olen havainnut muissakin läntisissä hyvinvointivaltioissa, eritoten Ruotsissa, Briteissä ja Saksassa. Jenkit taitaa olla poikkeus, siellä kaiken pitää olla aina niin loistavasti.
Se on tätä evankelisluterilaista perua. Kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat.