Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdenkä yksin mökille keskiviikkona vai en? Pimeänpelko..

Vierailija
11.06.2017 |

On vapaata, on auto, ei mitään pakollista tekemistä olla kaupungissa, ihana kesätalo 100km matkan päässä.
Mutta en osaa käyttää uuneja, sytyttää tulta enkä yleensä käytä sitä kaasugrlliäkään.

Siellä olisi puutarha,oma laituri ja pientä siivottavaa ennen yhteistä lomaa muiden kanssa.
Kaikki menee ihan huvin siihen saakka kunnes tulee pimeä. Sitten se alkaa se jännittäminen. Vettä ei voi juoda enää iltaisin ettei joudu yöllä lähtemään asioille.
En edes tiedä mitä jännitän.

Onko parempi laittaa joka paikkaan valot että näyttää asutulta ja joka huoneessa asukas?
Vai olisko varmempi olo hiljaa yhdellä lampulla ettei näy että ketään on missään?
Voiko tämmöisestä ikinä oppia pois?
Olen lukenut aivan liikaa jännittäviä dekkareita...

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt ole edes pimeä? Tai tule pois sieltä yöksi...

Vierailija
2/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tähän aikaan vuodesta ole yölläkään pimeää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako teet kesätalolla jos olet tuollainen neurootikko?

Vierailija
4/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menet. Pimeässä ei ole mitään pelkäämistä, ja kun muutaman yön olet ollut yksinäsi, huomaat itsekin että pelko on turhaa.

Vierailija
5/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä pimeässä ole mitään sellaista, mitä ei ole valossakaan. 

Vierailija
6/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisat keskikesän yöt. Elokuussa on kyllä pimeää.

Mä tosin lopetin käymästä yksin mökillä kummittelun takia.

Vierailija
7/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaikki valot ja musiikkia tms. Näin mä teen jos joskus pelottaa. Ja kynttilöitä tietty.

Vierailija
8/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh eihän kesällä Suomessa ole pimeää. Yöllä on vähän liiaksikin valoa.

Vierailija
9/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joku on jo alapeukuttanut kummittelua. Mutta mites selität, että olin metsän keskellä olevassa mökissä yksin, tyyni ilma jolloin äänet kantautuvat todella kaukaakin. Nostin köysikasan pöydältä keskelle tuvan pihahommia varten. Istuin sen jälkeen rauhasda lukemassa terassilla ja kun vähän ajan päästä astuin ovesta sisään hakemaan sitä köyttä, se olikin siirtynyt itsekseen nurkkaan siistille kerälle. Yhden yön olin mökillä urheasti vielä ja sitten ajoin kotiin, enkä ole sen jälkeen mennyt sinne yksin enää koskaan.

Vierailija
10/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keskelle tuvan lattiaa

Vierailija
11/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan menisi. Pimeänpelko ei ole kiva juttu. Kiroat itseäsi sitten yöllä kun vapiset siellä yksinäsi että pitikin tulla. Säästä itseäsi. Jos oikein kovasti haluat mennä niin nene päiväksi.

Vierailija
12/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökillä aina potta käytössä kun en jaksa yöllä lähteä ulkovessaan haahuilemaan. Kannellinen ämpärikin on ihan ok. Aamulla se on ihan helppo tyhjentää. Juomatta ei ainakaan tarvitse olla sen takia että pelkää vessareissua.

Vierailija
13/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko nousee jo 3 aikaan, joten..

Vierailija
14/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joku on jo alapeukuttanut kummittelua. Mutta mites selität, että olin metsän keskellä olevassa mökissä yksin, tyyni ilma jolloin äänet kantautuvat todella kaukaakin. Nostin köysikasan pöydältä keskelle tuvan pihahommia varten. Istuin sen jälkeen rauhasda lukemassa terassilla ja kun vähän ajan päästä astuin ovesta sisään hakemaan sitä köyttä, se olikin siirtynyt itsekseen nurkkaan siistille kerälle. Yhden yön olin mökillä urheasti vielä ja sitten ajoin kotiin, enkä ole sen jälkeen mennyt sinne yksin enää koskaan.

Hyi. Hullu ku jäit vielä. Alapeukut sait siitä että et kannustanut aapeeta vaan aloit kertomaan omista kummitusjutuistasi. Nyt hän ei ainakaan tuosta rohkaistunut.

Vierailija
15/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aina säälittää nämä aikuiset (?) jotka eivät uskalla olla yksin kotona tai mökillä.

Vierailija
16/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun kurkkii sun ikkunan taakse.

Vierailija
17/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran viikon yksin mökillä paossa kylppäriremonttia ja kyllähän se koville otti, laskin jäljelläolevia öitä. Ymmärrän aloittajaa, koska mäkin kärsin pimeänpelosta. En muistaakseni käynyt öisin kertaakaan huussissa, olin vain visusti peiton alla, ovet lukittuina ja verhot kiinni. Kuvittelin kuulevani askelia ulkoportailta ja muitakin ääniä kuului. En tiedä miten tällaisesta voi "parantua', ei kai mitenkään. Ei se mökillä yksinolo vaan sovi kaikille, en menisi uudestaan ellei olisi ihan pakko. Ja asun siis ongelmitta yksin kerrostalossa, jossa on turvallinen olo kun naapureita ympärillä. Mutta jossain metsän keskellä, ei kiitos!

Vierailija
18/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku kaveri mukaan tai tule yöksi kotiin. Mitään kerralla pelosta pois temppua ei ole ja psygologille olisi hyvä puhua, jos näistä peloista tahtoo pois.

Vierailija
19/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan mene jos tiedät pelkääväsi yöllä yksin pimeässä tai hämärässä.

Tai jos voisit saada jonkun ystäväsi mukaan sinne niin sehän helpottaisi.

Vierailija
20/64 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha ja laituri kuulostavat ihanalta. Dekkarit voisi jättää vähemmälle ja lukea vaikka Tove Janssonin kirjaa Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia. Siinä pikku Myy pelottelee Homssua iltamyöhällä ja Vilijonkka pelkää luonnonkatastrofia. Sopii aikuisille joita pelottaa pimeä luonto. Grillin ja uunin lämmityksen oppii kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän