Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

duunarin kakarat

en-jaksa-enää
11.06.2017 |

Vähänkö jaksaa ottaa päähän! Soittelin tänään meidän ainoalle isovanhemmalle ja kysyin, voisiko hän ottaa meidän kahta alle kouluikäistä lasta edes yhdeksi yöksi kesäloman aikana hoitoon, että saataisiin olla miehen kanssa kahdestaan. Vastaus oli kiemurteleva "no ei se oikein käy, kun omat lomasuunnitelmat miesystävän kanssa on vielä auki".

Jos olisin työtön, niin lapsilla olisi vaikka mitä tukiperheitä, joihin voisi lapset tuupata mutta koska olemme vain tavallinen työssäkäyvä perhe, niin mitään tukea ei ole tarjolla yhtään mistään.

Jos olisin yh, niin lapset olisivat joko isällään viikonloppuisin tai jossain tukiperheissä ainakin kerran kuussa ja saisin bilettää ihan vapaasti.

Nyt olen kärvistellyt jo kuusi vuotta kotona. Lapsettomia vapaita on ollut reilusti alle kymmenen ja tänä vuonna ei ole näköjään tulossa yhtään. Parisuhteella saa kohta pyyhkiä persettä kun kaikki aika menee vain lapsia hoitaessa, eikä yhteistä aikaa ole.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut duunarin kakarat tähän liittyy?

Vierailija
2/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja lapset eivät ole eksällä ollenkaan, heillä ei ole tukipehrettä ja isovanhemmalla ovat 4 krt vuoteen, koska olen työmatkalla. Joskus sitä ei näe niitä aarteita joita on omassa elämässä, esim. Parisuhde.. että miksipä ette vaikka maksaisi lastenne hoidosta, joku nuori saisi vähän taskurahaa ja te hengähdystauon. Asioita voi toteuttaa monella tavalla.

Hyvää lepohetkeä toivottaen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari maksaa lasten hoidosta kun työttömille yhteiskunta maksaa hoidon tukiperheissä?

Hohhoijaa. Mitä järkeä on tehdä enää töitä ja maksaa veroja? Helpomalla pääsisi kun vaan ottaisi lopputilin ja jäisi tukiaisten piiriin.

Vierailija
4/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille maksetaan kaikenlaista. Heillä on myös vapaa-aikaa.

Vierailija
5/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työssäkäyvänkin lapselle voi hakea tukiperhettä.

Vierailija
6/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eikä ole mahdollista saada edes apua kunnaltakaan, koska ne on varattu työttömille ja sairaille. Olen kysynyt.

Vierailija
7/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on 9-v, ja hänen syntymänsä jälkeen minä ja mies emme ole olleet yhtään yötä kaksin. Hyvin menee silti, asennekysymys nääs.

Vierailija
8/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en-jaksa-enää kirjoitti:

Ei ole. Eikä ole mahdollista saada edes apua kunnaltakaan, koska ne on varattu työttömille ja sairaille. Olen kysynyt.

Kyllä voi siinä linkki

https://www.pelastakaalapset.fi/tyomme-kotimaassa/tukiperheet/hae-tukip…

Vierailija
9/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yhdeksän vuotias on vähintään puolet helpompi kuin kaksi alle kouluikäistä, joista kumpikaan ei edes nuku yötä heräämättä.

Mutta hei, kiva, että sä tykkäät.

Vierailija
10/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hankkisi maksettua lapsenvahtia ja lähtisi miehen kanssa hotelliin?

Vierailija
11/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kaikki ei asu Hesassa ja täälläpäin ei ole tukiperheitä

Vierailija
12/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän ap kirjoitti:

Niitä aluetoimistoja on kaikkialla suomessa tässä linkki

https://www.pelastakaalapset.fi/ota-yhteytta/aluetoimistojen-yhteystied…

Vierailija
13/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Täällä ei ole mitään MLLää eikä kiinnostaisi alkaa maksamaan työnantajamaksuja?

Ja miksi pitäisi, jos muut saavat ilmaiseksi?

Eikö olisikin kivaa kun KAIKKI vanhemmat jäisivät työttömiksi ja maksattaisivat lastenhoitokustannukset valtiolla. Ei tarvisi maksaa satojen eurojen päivähoitomaksuja, kela maksaisi vuokrat, ja kunta tarjoaisi tukiperheet jotta pääsisi bilettää. Ja olisi vain vapaata, saisi vaan nukkua kaikki päivät

Vierailija
14/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en-jaksa-enää kirjoitti:

Se on kateus, joka myrkyttää koko elämän. Moni olisi onnellinen sinun asemassasi, kun on terveet (?) lapset ja onnellinen parisuhde. Kun kerran lapsia on hankkinut, heistä pitää huolehtia. Aika kuluu nopeasti, kohta ovat lapsesi maailmalla ja kaipaat vielä tätä aikaa.

Vierailija
15/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Täällä ei ole mitään MLLää eikä kiinnostaisi alkaa maksamaan työnantajamaksuja?

Eikö olisikin kivaa kun KAIKKI vanhemmat jäisivät työttömiksi ja maksattaisivat lastenhoitokustannukset valtiolla. Ei tarvisi maksaa satojen eurojen päivähoitomaksuja, kela maksaisi vuokrat, ja kunta tarjoaisi tukiperheet jotta pääsisi bilettää. Ja olisi vain vapaata, saisi vaan nukkua kaikki päivät

Voi, miten katkera ihminen olet! Tuskin hotellilomakaan auttaa sinua, jos ajatuksesi kulkevat tuota rataa. Kateutesi muita ihmisiä kohtaan myrkyttää sinut.

Vierailija
16/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämän ap kirjoitti:

Niitä aluetoimistoja on kaikkialla suomessa tässä linkki

https://www.pelastakaalapset.fi/ota-yhteytta/aluetoimistojen-yhteystied…

Tuolla sivulla lukee se varsin selvästi "Kunnan sosiaalitoimi voi tilata tukiperhevalmennuksen myös oman kunnan tarpeisiin"

eli jos kunta on tehnyt päätöksen, että työssäkäyvät perheet saavat pärjätä omillaan niin tukea ei ole saatavilla. Tämä kerrottiin meille hyvin suoraan.

Vierailija
17/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en-jaksa-enää kirjoitti:

Duunari maksaa lasten hoidosta kun työttömille yhteiskunta maksaa hoidon tukiperheissä?

Hohhoijaa. Mitä järkeä on tehdä enää töitä ja maksaa veroja? Helpomalla pääsisi kun vaan ottaisi lopputilin ja jäisi tukiaisten piiriin.

Voithan tehdä sen ja katsoa, miten helppoa on sen jälkeen!

Vierailija
18/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämän ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, miten katkera ihminen olet! Tuskin hotellilomakaan auttaa sinua, jos ajatuksesi kulkevat tuota rataa. Kateutesi muita ihmisiä kohtaan myrkyttää sinut.

Ja voin vaan kuvitella, että tän on kirjoittanut joku pissis jolla on kersat hoidossa ja se potee krapulaansa tälleen sunnuntaina. Huomenna sitten se heittää ipanan suoraan exältä päivähoitoon ilmaiseksi ja lähtee kaupungille shoppailee sossun rahoilla

Vierailija
19/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kertonut mulle, että työttömyyden perusteella olisi voinut saada tukiperheen. Eikä saatu, vaikka toinen lapsi on lievästi erityislapsi, senkään perusteella. Tukiperheistä on pulaa, eikä niitä vain kaikille riitä, joten ei ehkä kannata ihan kaikkea kadehdia. Minä olin ensimmäisen kerran lapsista erossa yön yli esikoisen ollessa seitsemän, vaikka hän oli lievästi autistinen ja minä työtön välillä. Tuolloin mies oli mummolassa lasten kanssa, koska taloyhtiö oli putkirempassa. Minulla oli silloin tukityöpaikka juuri, joten olin remontin keskellä. 

Vierailija
20/22 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia jos EI halua tai ei tarvitse lapsista vapaata. Mutta jos kuuteen vuoteen ei ole voinut yhtään yötä nukkua kokonaan ja käy samalla töissä, niin alkaa jo oikeasti kaipaamaan omaa aikaa. Tämä aika on ollut pelkkää pätkätyötä pätkätyön perään, eli ei yhtään lomaa.

Työttömien pissis-äitien on turha huudella mitään, koska ne ei ymmärrä mistä edes puhutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi