Roaccutan / Isotretinoiini kokemuksia
Eli kertokaa kokemuksia tästä aknelääkkeestä? Kauanko kuuri kesti, mitä sivuvaikutuksia, toimiko kuuri, pitikö syödä antibioottikuureja ennen sitä ja toimiko ne, jäikö jotain pysyviä haittoja jne.
Kommentit (33)
Olen syönyt useita kuureja viimeisen 25 vuoden aikana - tosin viimeisen viiden vuoden aikana ei ole tarvinnut enää - ikää nyt 45 v. Pelastanut elämäni nuo kuurit! Ei maksa-arvojen nousua tms. Nyt 15v. tyttärelläni finnejä, ei kuitenkaan paha akne. Tarkkailen tilannetta ja olen kyllä ko. lääkkeen kannalla! Olisin varmaan masentunut ihan täysin ilman Roaccutania.
Karmeeta myrkkyä.
Kannattaa miettiä mikä on aineen vaikutusmekanismi ja mitä se kehossa muuttaa pysyvästi loppuelämäksi?
Mulle määrättiin ruusufinniin. Iho tuli todella kauniiksi, kuopat ja paiset hävisi. Mutta, vaikutus loppui, kun lopetti lääkkeen syömisen. Mulla tuli karseet kivut niveliin ja lihaksiin sekä aiheutti ihan järkyttävää jäykkyyttä. Maksa-arvot nousivat myös ja mieliala meni niin mustaksi, että halusin lähinnä kuolla. Söin 8kk. Annos oli aluksi 1tbl kerran vuorokaudessa. Kun huulet alkoivat kuivamaan, pienennettiin annosta. Sitten 4tbl/vko. Edelleen haluaisin sen kauniin ihon ja jotenkin muutenkin fressin olon (lääke silottaa myös ryppyjä ja kohottaa), mutta en kertakaikkiaan jaksa niitä sivuvaikutuksia.
T:Nainen 49-vuotta
Syön nyt kolmatta isotretinoiinikuuria. Olen yli 40 v. En olisi halunnut lääkekuuri ja kokeilin kuukausia jos mitäkin kikkaa, mutta ei, näistä ei ollut mitään apua. Marssin ihotautilääkärille ja hän sanoi, että aikuisiän akne on sairaus, eikä lähde ulkoisilla keinoilla, eikä sisäisilläkään (siis ravitsemuksen avulla). Isälläni oli huono iho, perimä ja hormonit vaikuttavat.
Lihaksiin koskee jo ensiannosten jälkeen, Äh, eikun hammasta purren lääkettä suuhun.
Älkää jääkö aknen kanssa yksin kamppailemaan. Harvoin se lähtee kikkakolmosilla pois. Itse turhauduin tähän naamariin totaalisesti. Tsemppiä kaikille ihon kanssa kamppaileville!
Söin 6kk kuurin ja todellakin toimi! Harmittaa kovasti etten pyytänyt jo paljon aikaisemmin, olisin säästynyt monilta arvilta ja antibioottikuureilta. Sivuvaikutuksia oli kuiva nenä ja silmät, eipä juuri muuta.
Isotretinoiini - https://euhealth24.com/fi/drug/accutane Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.
Erittäin hyvä tuote aknen vähentämiseen ja poistoon, erittäin paha myrkky keholle muuten ja ilmeisesti toimintamekanismi perustuu paljolti useiden sisäerityshormonien tasojen osittaiseen lamauttamiseen loppuelämäksi.
En söisi kuin erittäin pahassa aikuisiän aknessa. Mihinkään parin vuoden teinimärkäpaiseisiin en lapseni antaisi syödä.
Pitkä kuuri, (vuosi tai enemmän), saattaa aiheuttaa esim astman tai diabeteksen puhkeamisen jos on perimää noihin. Kannattaa käydä näöntarkastuksessa ennen ja jälkeen pidemmän kuurin. Näön hunoneminen saattaa jäädä pysyväksi.
Söin kuurin noin 17-18-vuotiaana sen jälkeen kun kokeiltu kaikki voiteet, valohoito ja antibiootit. Akne lähti täysin pois eikä ole nyt runsaan 25 vuoden aikana palannut. Kuurin aikana kuivui huulet ja silmät jonkun verran, mutta ei muita haittoja ilmentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta on jo kymmenisen vuotta, en muista kauhean tarkasti. Ei varmaankaan mitään järisyttäviä sivuvaikutuksia koska en muista sen olleen mitenkään erityisen mieleenpainuvaa. Aika pitkähän se kuuri oli, olisko ollu puoli vuotta? Mutta kyllä toimi ja kannatti :) maksa-arvoja seurattiin säännöllisillä labrakäynneillä, eli kyllähän siinä jotakin saattaa tulla.
Raskaustesti piti tehdä ennen aloittamista, koska roaccutan on erittäin teratogeeninen lääke eli aiheuttaa pahoja epämuodostumia sikiölle. Jopa minun piti kokemattomana 15-vuotiaana tehdä raskaustesti.
Ei muuten olisi eka kerta, kun teini väittää synnärillä olevansa kokematon...
kätilö
Isotretinoiini ilman reseptiä - https://topeuro-shop.com/buy-tretiva-fi.html?wm=11492&tr=8027 Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.
Söin puolen vuoden kuurin olikohan 19 kesäisenä. Ainoat kuurin aikaiset haittavaikutukset olivat ajoittaiset (ei pahat) päänsäryt sekä lihasten taipumus kipeytyä treenistä tavallista enemmän. Finnien määrä väheni radikaalisti, kuurin jälkeen on ollut ainoastaan yksittäisiä ja hyvin harvoin.
Isotretinoiini tehosi erinomaisesti mutta kuuri piti jättää kesken, kun maksa-arvot räjähti taivaisiin