Miten tästä kamalasta turvotuksesta pääsee eroon? *kuva*
Juu, eli synnytin kaksi vuotta sitten. Vähän mahaa jäi (lue kiloja), mutta olen mielestäni vielä ihan normimitoissa eli 162/57.
Aamulla ei ole näin turvonnut olo, mutta aina iltaa kohden turpoan ihan kamalaksi palloksi! Mitä ihmettä tämän kanssa tekisi? 😭 En vetele kaksin käsin ruokaa, en käytä tippaakaan alkoholia ENKÄ ole raskaana mikä voisi selittää pyöreän muodon...
Kommentit (38)
En syö mitään lääkkeitä. Viljoja syön normaalisti. Vettä juon mutta voisihan sitä varmaan juoda enemmänkin. Tulehdustila? Kuulostaa pelottavalle.
Missä tissit?
jos olet syönyt jalkapallon?
jos vatsalihakset ovat erkaantuneet toisistaan raskaudessa eivätkä jaksa pitää sisäkaluja aisoissa vaan alkavat pullottaa,yöllä ne ovat asettuneet tasaisemmin sisällesi,ihminen on myös aamulla pidempi ja ryhdikkäämpi koska yöllä on kerääntynyt nestettä välilevyihin.
Vatsalihasten palautumisesta tuossa on kyse. Joillain palautuu itsekseen, jotkut tarttee spesifiä treeniä. En ole valitettavasti laittanut linkkejä talteen kun itse olen sitä itsekseen palautuvaa sorttia, mutta oikeilla harjoitteilla vahingot voi korjata vuosi en jälkeenkin. Joku asiaan perehtynyt fysioterapeutti on paras lähde.
Helpottavaa nähdä, että muillakin on sama ongelma kuin mulla!
Ei tunnu mikään auttavan turvotukseen. Hiilareiden poisjättämistä kokeilen parhaillaan ja ainakin painoa on pudonnut jo viikossa. Maha pömpöttää silti yhä.
Vierailija kirjoitti:
Missä tissit?
jos vatsalihakset ovat erkaantuneet toisistaan raskaudessa eivätkä jaksa pitää sisäkaluja aisoissa vaan alkavat pullottaa,yöllä ne ovat asettuneet tasaisemmin sisällesi,ihminen on myös aamulla pidempi ja ryhdikkäämpi koska yöllä on kerääntynyt nestettä välilevyihin.
No ei minulla ole isoja tissejä, onko se joku ongelma? Hoikan mahan kanssa ne raukat tietysti pääsisi edes vähän esiin.. (b-kuppi).
Voihan ne ollakkin erkaantuneet. Olen kyllä huomannut että esim ryhdin pitäminen on jotenkin hankalaa ja herkästi selkä alkaa vihoittelemaan.
Ap. kirjoitti:
En syö mitään lääkkeitä. Viljoja syön normaalisti. Vettä juon mutta voisihan sitä varmaan juoda enemmänkin. Tulehdustila? Kuulostaa pelottavalle.
Viljat aiheuttavat usein tulehdustilan elimistössä.
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tissit?
jos vatsalihakset ovat erkaantuneet toisistaan raskaudessa eivätkä jaksa pitää sisäkaluja aisoissa vaan alkavat pullottaa,yöllä ne ovat asettuneet tasaisemmin sisällesi,ihminen on myös aamulla pidempi ja ryhdikkäämpi koska yöllä on kerääntynyt nestettä välilevyihin.No ei minulla ole isoja tissejä, onko se joku ongelma? Hoikan mahan kanssa ne raukat tietysti pääsisi edes vähän esiin.. (b-kuppi).
Voihan ne ollakkin erkaantuneet. Olen kyllä huomannut että esim ryhdin pitäminen on jotenkin hankalaa ja herkästi selkä alkaa vihoittelemaan.
Fyssarille mars! Ei estetiikan vaan sen selän takia. Yleinen vaiva synnyttäneillä naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vatsalihasten palautumisesta tuossa on kyse. Joillain palautuu itsekseen, jotkut tarttee spesifiä treeniä. En ole valitettavasti laittanut linkkejä talteen kun itse olen sitä itsekseen palautuvaa sorttia, mutta oikeilla harjoitteilla vahingot voi korjata vuosi en jälkeenkin. Joku asiaan perehtynyt fysioterapeutti on paras lähde.
No ei minulle sellaisesta ole kerrottu :( En tiedä miten on mennyt ohi minulta. Minulla on 2 lasta, esikoisen jälkeen vatsa palautui hyvin. Nyt toisen jälkeen ei. Pistin pitkään raskauskilojen piikkiin.
Jospa sit jollekkin terapeutille seuraavaksi, kiitos. Vaikka voisin toki muutaman kilonkin vielä pudottaa..
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu mikään auttavan turvotukseen. Hiilareiden poisjättämistä kokeilen parhaillaan ja ainakin painoa on pudonnut jo viikossa. Maha pömpöttää silti yhä.
Mitä helpottavaa siinä on, että muutkin kärsii? Tuleeko ajatus, ettei tarvitse yrittää muuttaa tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
No "hyvä" että on muitakin :) Voisin myös kokeilla rajoittaa hiilareita sen fysioterapian lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tissit?
jos vatsalihakset ovat erkaantuneet toisistaan raskaudessa eivätkä jaksa pitää sisäkaluja aisoissa vaan alkavat pullottaa,yöllä ne ovat asettuneet tasaisemmin sisällesi,ihminen on myös aamulla pidempi ja ryhdikkäämpi koska yöllä on kerääntynyt nestettä välilevyihin.No ei minulla ole isoja tissejä, onko se joku ongelma? Hoikan mahan kanssa ne raukat tietysti pääsisi edes vähän esiin.. (b-kuppi).
Fyssarille mars! Ei estetiikan vaan sen selän takia. Yleinen vaiva synnyttäneillä naisilla.
Kapiainen taas komentelemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tissit?
Äiti-ihmisille pitää välillä sanoa jämäkästi itsestään huolehtimisesta, muuten jäävät vatvomaan asiaa vuosikymmeneksi kun ei millään ehdi kun on Viljon jalkapallotreenit ja oikeastaan Kertun uimakoulun jälkeen rahakin on vähän tiukilla :) Mutta ei vatsalihasten erkauma odottamalla ja asiaa hilloamalla korjaannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tissit?
Äiti-ihmisille pitää välillä sanoa jämäkästi itsestään huolehtimisesta, muuten jäävät vatvomaan asiaa vuosikymmeneksi kun ei millään ehdi kun on Viljon jalkapallotreenit ja oikeastaan Kertun uimakoulun jälkeen rahakin on vähän tiukilla :) Mutta ei vatsalihasten erkauma odottamalla ja asiaa hilloamalla korjaannu.
Mikähän ylempi auktoriteetti se sinä kuvittelet olevasi komentelemaan ja sanomaan jämäkästi? Ja sitten kaikki tekevät kuten sinä olet "jämäkästi sanonut"? Turhia luulet itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tissit?
Mikähän ylempi auktoriteetti se sinä kuvittelet olevasi komentelemaan ja sanomaan jämäkästi? Ja sitten kaikki tekevät kuten sinä olet "jämäkästi sanonut"? Turhia luulet itsestäsi.
Kuvittelen että aikuinen ihminen osaa näistä vastauksista poimia sen mistä itse saa kaipaamansa tsempin tai ymmärryksen. Hyvin mahdollista että se ei ole tartu toimeen -tyyppinen käsky, tai sitten on, nytpä on sekin vaihtoehto tarjolla.
Ei kai kukaan vakavissaan luule että kukaan vastaajista vakavissaan luulisi tietävänsä aloittajaa paremmin mitä hänen tulisi tehdä? Tää on hei anonyymi keskustelupalsta.
Hiilarit pois.