Miten tästä kamalasta turvotuksesta pääsee eroon? *kuva*
Juu, eli synnytin kaksi vuotta sitten. Vähän mahaa jäi (lue kiloja), mutta olen mielestäni vielä ihan normimitoissa eli 162/57.
Aamulla ei ole näin turvonnut olo, mutta aina iltaa kohden turpoan ihan kamalaksi palloksi! Mitä ihmettä tämän kanssa tekisi? 😭 En vetele kaksin käsin ruokaa, en käytä tippaakaan alkoholia ENKÄ ole raskaana mikä voisi selittää pyöreän muodon...
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottavaa nähdä, että muillakin on sama ongelma kuin mulla!
Ei tunnu mikään auttavan turvotukseen. Hiilareiden poisjättämistä kokeilen parhaillaan ja ainakin painoa on pudonnut jo viikossa. Maha pömpöttää silti yhä.
Mitä helpottavaa siinä on, että muutkin kärsii? Tuleeko ajatus, ettei tarvitse yrittää muuttaa tilannetta?
Huono päivä vai mikä on?
Itselläni auttoi tuohon vaivaan kun jätin sokerin ja hiivan pois. Syön vain ruisnäkkileipää ja sitäkin hyvin kohtuudella. Raaka porkkana, kaali, lehtisalaatti ainakin turvottivat valtavasti. Minulla on ärtyvän suolen syndrooma ja sen takia joudun valikoimaan syömiseni.
Lisäksi jos teet koko päivän istumatyötä, se saattaa turvottaa!
Minulla on kaksi lasta eikä maha raskauksien takia jäänyt pullottavaksi. Kyllä se johtui siitä mitä söin, eli siitä mikä ei mahalleni sopinut.
Näytät reilusti ylipainoiselta mieheltä kuvassa, sori vaan. Itse olen huomattavasti painavampi kolmen lapsen äiti, eikä ole tuollaista mahaa. En usko että painat alle 80kg..
En usko että johtuu erkaantuneista vatsalihaksista. Itselläni ainakin on ollut tuota jo ennen lapsia. Mietin kyllä että paljonko vaikuttaa se että keskivartalon lihakset ylipäätään ei ole hyvässä kunnossa? Kun nuorena tuota ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
No mulla kanssa sama ongelma. Aamulla ei pömppöä juurikaan ole, aamupalaksi nautin kahvin ja soijajogurtin. Töissä eväänä ainoastaan kasviksia ja hedelmiä. Töissä juon vettä, ei kahvia tms. Ja ihan aina viimeistään iltapäivällä vatsani on ihan järkyttävän iso, siis PALJON isompi kuin ap:n linkittämässä kuvassa. En ymmärrä, mitä asian kanssa voisi tehdä. :(
Muuta syömisiä.
Painan 80 ja olen 160 pitkä, eikä minulla ole tuollaista mahaa. AP:n antama mitta ja paino ei voi pitää paikkaansa.
Googleta fodmap-ruokavalio netistä ja noudata sitä. Vältä laktoosia ja gluteenia sekä keinotekoisia makeutusaineita. Kauraryynejä voi yleensä käyttää, riisiä, perunaa, lihatuotteita, kalaa, tomaattia, kurkkua, salaattia. Paprikaa, vesimelonia, sipulia ja kivellisiä hedelmiä (persikka, nektariini) kannattaa välttää ainakin aluksi kokonaan.
Parin viikon päästä viimeistään näkee auttaako. Jos ei, niin lääkäriin.
57 kg? Joopa joo. Tuo on keskivartalolihavuutta.
Mä painan enemmän ja olen samanpituinen. Eikä itselläni ole tuollaista mahaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni auttoi tuohon vaivaan kun jätin sokerin ja hiivan pois. Syön vain ruisnäkkileipää ja sitäkin hyvin kohtuudella. Raaka porkkana, kaali, lehtisalaatti ainakin turvottivat valtavasti. Minulla on ärtyvän suolen syndrooma ja sen takia joudun valikoimaan syömiseni.
Minulla on kaksi lasta eikä maha raskauksien takia jäänyt pullottavaksi. Kyllä se johtui siitä mitä söin, eli siitä mikä ei mahalleni sopinut.
No ainakin itselle tämä ongelma ilmestyi toisen lapsen jälkeen. Ajattelin että palautuminen on vaan hitaampaa kun toinen raskaus... sitten ajattelin että olen vaan lihava. Nyt alkaa jo olla epätoivo kun ei tuo pömppö lähde millään.
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin itselle tämä ongelma ilmestyi toisen lapsen jälkeen. Ajattelin että palautuminen on vaan hitaampaa kun toinen raskaus... sitten ajattelin että olen vaan lihava. Nyt alkaa jo olla epätoivo kun ei tuo pömppö lähde millään.
Lähtee se oikeilla syömisillä.
Vierailija kirjoitti:
Näytät reilusti ylipainoiselta mieheltä kuvassa, sori vaan. Itse olen huomattavasti painavampi kolmen lapsen äiti, eikä ole tuollaista mahaa. En usko että painat alle 80kg..
😂 no ehkä kuva oli huono, en viitsinyt laittaa paljaista sääristä kuvaa kun oli vaan lyhyet shortsit jalassa, niin rajasin aika paljon.
Siinä näkyy paremmin mittasuhteet ^ Omasta mielestä ainakin olen suht hoikka, maha on suhteettoman suuri eikä tämä kuva vielä edes tee mahalle oikeutta, millainen se on pahimmillaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla kanssa sama ongelma. Aamulla ei pömppöä juurikaan ole, aamupalaksi nautin kahvin ja soijajogurtin. Töissä eväänä ainoastaan kasviksia ja hedelmiä. Töissä juon vettä, ei kahvia tms. Ja ihan aina viimeistään iltapäivällä vatsani on ihan järkyttävän iso, siis PALJON isompi kuin ap:n linkittämässä kuvassa. En ymmärrä, mitä asian kanssa voisi tehdä. :(
Muuta syömisiä.
No voi kiitos vinkistä. Mitäköhän sitten voisin töissä ollessani syödä? Vilja, sokerit, kasvikset ja hedelmät siis ilmeisesti tulee jättää pois? Entä tuo nauttimani vesi, pitääkö siitäkin luopua? Mitä jää jäljelle? Jollei ole oikeasti antaa jotain konkreettista neuvoa, niin miksi vaivautua kommentoimaan, että syö toisin? Tyhjän saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta syömisiä.
No voi kiitos vinkistä. Mitäköhän sitten voisin töissä ollessani syödä? Vilja, sokerit, kasvikset ja hedelmät siis ilmeisesti tulee jättää pois? Entä tuo nauttimani vesi, pitääkö siitäkin luopua? Mitä jää jäljelle? Jollei ole oikeasti antaa jotain konkreettista neuvoa, niin miksi vaivautua kommentoimaan, että syö toisin? Tyhjän saa pyytämättäkin.
Juu, ei se niin yksinkertaista ole lähteä karsimaan. Sitten toinen vielä sanoi että pois sipuli, kaali, porkkana, lehtisalaatti.. oliko siinä lihatkin? Jonkun mielestä taas maitotuotteet on pahasta.
Mulla myös samantyyppistä. Suht hoikka mut vatsa turpoo iltaisin ihan älyttömästi ja alavatsasärkee. Näytän ihan kuin oisin raskaana! Aina pitää suunnitella mitä laittaa päälle kun/jos vatsa turpoaa. Ei hirveesti voi mitään tiukkaa pitää. Niin turhauttavaa :(
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös samantyyppistä. Suht hoikka mut vatsa turpoo iltaisin ihan älyttömästi ja alavatsasärkee. Näytän ihan kuin oisin raskaana! Aina pitää suunnitella mitä laittaa päälle kun/jos vatsa turpoaa. Ei hirveesti voi mitään tiukkaa pitää. Niin turhauttavaa :(
Sama täällä. Farkut voi olla vaikka pillit, mutta paidan tai mekon pitää aina olla väljästi laskeutuva. Muuten näytän raskaana olevalta tai paksulta..