Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan tehnyt itse nukkekotia?

Vierailija
29.03.2006 |

Haaveilen itse siitä, että tekisin itse nukkekodin vanhaan, puiseen kolme- taika neljähyllyiseen matalaan kaappiin. Niin, että kun kaapin ovet sulkisi, se näyttäisi tavalliselta kaapilta, mutta sisältä paljastuisi nukkekoti. Tekisi mieli tehdä sinne mahdollisimman paljon itse kaikkea pientä ja mielenkiintoista ja ostella kaikkea mukavaa - kuitenkin sellaista, että sillä voi sitten leikkiäkin eikä ole pelkkää koristetta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiina ostettu nukkekodin runko odottaa tällä hetkellä kokoamista, mutta kaksivuotiaan äidillä ei ihan hirveästi ole sellaisia hetkiä, että siihen voisi keskittyä... Tuollaista kaappinukketaloa haaveilen joko olkkariin tai keittiön seinälle. Niin, että halutessaan tilpehöörit saisi välillä piiloonkin. Minulle nukkekotiharrastus on ihan oma juttuni. En siis tee tätä nykyistä lapselleni, vaikka joskus tulevaisuudessa aion ilman muuta tehdä myös leikkiin soveltuvan nukkekodin.

Googleta eri versioita sanoista nukkekoti, nuket, doll house, miniatyyrit jne. Saat tosi paljon linkkejä ja vinkkejä. Itse voi tehdä paljon ja se onkin juuri koko jutun viehätys. Jos olet valmis laittamaan juttuun rahaa, ihania kaappeja on esimerkiksi Pentikillä. Halvempi vaihtoehto on kiertää vanhan tavaran kauppoja ja kirppareita ja etsiä sieltä. Vaikka voihan tuon nukkekodin rakentaa vaikka ihan peruslastulevykaappiinkin.

Vierailija
2/2 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä itseäni ja omaa harrastusta/huvia ajattelen tällä hetkellä, mutta sitten taas ajattelen, että jos lapsi myöhemmin kiinnostuukin olkkarin nukkekaapista, olisi tosi tylsää joutua komentamaan, että ei siihen saa koskea eikä sillä voi leikkiä... Siksi siis en tahtoisi laittaa mitään sellaista, joihin lapsi ei voisi ollenkaan koskea. Pitääkin surffailla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla